Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 580 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:19 | |
![]() | Jag tycker iallafall att Egoflickans "Så duschar män" va bäst haha! Stämmer bra! | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-12 20:37 | |
![]() | ApanBollo: Jag tycker att du gjorde rätt, faktiskt. Att ta upp en skämttråd där vi alla ska trampa på mäns brist känns inte helt ok. Jag hade varit upprört om en man hade gjort samma sak med kvinnorskämt. Konstigt att det inte blev mer ramaskri när du började retas med dina judarskämt. Nej, det gick alla tyst med på. Men när du tar upp Bobby börjar alla vakna. Konstigt att skämt om vissa minoriteter ok, andra inte. :-( | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:39 | |
![]() | Men män är väl ändå inte en minioritet?? | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:43 | |
![]() | Men vem tar åt sig liksom? Jag vet väl för fan vem jag är - det behöver jag inte lära mig på ett gudsförgätet forum. :-D Jag tyckte det var roliga skämt, förutom det om Bobby då. | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:44 | |
![]() | Okej, judeskämten var väl inte särskilt roliga heller. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:46 | |
![]() | kafountine: Tack :) Vill dock poängtera igen att det inte var skämten utan 'kravet' på att det skulle vara ok som jag reagerade på. Ja, jag började lite lugnt med judar men när det inte fungerade så fick det ju bli något ordentligt :) Helst hade jag hoppats på att ngn skulle försöka förklara varför en sak var ok och inte en annan men det var ingen som nappade, tyvärr. Apropå osmaklig humor: Det här klippet ligger i ngn slags obehaglig men ändå rolig zon för mig. Det roliga kan nog ligga mycket i att det verkligen inte är ok. Pedobear: www.youtube.com/watc...5W uybp40gE (Kanske kan vara lite svårt att förstå sammanhanget om man inte sett några av de andra klippen eller hört talas om fenomenet innan). *Gör som på TV och varnar känsliga tittare* | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:48 | |
![]() | Men vad vill du bollo? Avskaffa all skämt eller? Det skämtas ju om allt i stort sätt. Men att skämta om en enskild person som dessutom blev mördad är att gå steget för långt! | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:49 | |
![]() | Kissed: ok, du har inte förstått alls. Vet inte riktigt hur jag ska förklara igen. | |
| Sangria | 2008-12-12 20:56 | |
![]() | Annons i tidningen under säljes: Samtliga band av Nationalencyklopedin. Utmärkt skick. Säljes på grund av att jag inte behöver dom längre.Gifte mig i Lördags-min fru vet allt! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:57 | |
![]() | Du behöver inte förklara bollo. Risken att vi aldrig förstår varann är tyvärr överhängande i denna fråga:-) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:06 | |
![]() | RikaM, nunnehistorian var är den roligaste jag har hört på länge! men sen är jag ju bara man också.... | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:09 | |
![]() | Skämten om judar är också raderade och jag förstår faktiskt inte parallellen du vill göra mellan att skämta om folkmord samt det tragiska mordet på en liten pojke och de andra skämten i den här tråden. Osmakligt är ordet. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:12 | |
![]() | Vad är det i grunden som är fel om att skämta om det ena könet? käns lite larvigt att ett gäng män ska överreagera bara för att en kvinna drog ett par roliga skämt om män ur sin synvinkel. Sen om man råkar känna sig träffad och har problem med det så säger det nog mer om en själv än om den som skämtade. Det är väl kul och lärorikt att få höra på ett putsroligt sätt hur vi män är grovt generaliserat? att börja dra osmakliga skämt om judar och en stackars mördad grabb bara för att bemöta hjärtträffen man har fått är lite larvigt tycker jag. Jag ska nog söka jobb på hemglass, man vet ju aldrig vad man kan råka ut för..... | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:14 | |
![]() | Håller med candid och risotto, bra talat! | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:18 | |
![]() | Tja, det är ju bara att kolla in Rosingtråden om man vill ta del av lite kvinnoförakt. Live and let live! *tipsar* | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:23 | |
![]() | Jag tycker det är synd att du tagit bort dem. Osmakliga var dem men det var också det som var tanken och jag vill samtidigt tro att folk kunde se att de inte var allvarligt menade. Stämningen som bildades i början av tråden gav att det är upp till den som skämtar att avgöra om den som skämtet handlar om har rätt att ta illa upp. Det var detta jag reagerade på. Med mina inlägg hoppades jag på att fiska fram en ogenomtänkt reaktion som skulle leda till eftertanke. När inte det gick försökte jag förklara mig istället. Måste också säga att behovet av eftertanke kring situationen inte direkt minskar när enbart de 'klassikt' förbjudna skämten tas bort. Och, återigen, för kanske sjunde gången, det är fortfarande inte skämten det handlar om, för dem som fortfarande verkar ha missuppfattat. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:25 | |
![]() | Jag förstår att skämtet om Bobby är borttaget och jag vill inte ens veta vad som stod... Han hittades i en sjö strax utanför JKPG, ca 1 km från min mammas hus. Kan inte fatta hur någon kan SKÄMTA OM NÅGOT SÅ FRUKTANSVÄRT?? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:32 | |
![]() | Men vad i hela friden vill du ha sagt bollo? Får vi inte skämta om män för att vissa män kanske kan ta åt sig eller vad menar du? | |
| Caligatia | 2008-12-12 21:37 | |
![]() | Folk skämtar om det mesta. Om kvinnor, män, muslimer, judar, kristna, fetma, anorexia, elfte september, bobby - ja allt egentligen. Det är väl också ett sätt att hantera verkligheten på. Tror faktiskt jag förstår vad Bollo menar, alla skämt kan få någon att ta illa upp, vilka får räknas som ok och varför? Samma för de som inte är ok, var går gränserna? Tror det var det han ville provocera fram en debatt om? | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-12 21:38 | |
![]() | Imaginos2010,, mm det verka helt OK att skämta om blondiner och kvinnor,, men jösses den som vågar sig på att skämta om män,, denna heliga varelse =) Bitte | |