Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 387 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:32 | |
![]() | Jaha Budalv det låter inte så trevligt och inget jag hade stått bakom. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:37 | |
![]() | Lilla gubben. :) | |
| ordentlig | 2008-12-13 16:38 | |
![]() | SylviaPlath: jo, pälsfarmaren är vidrig. pälsfarmaren är precis den som ska attackeras om någon nu ska attackeras. det är i egenskap av pälsfarmare som de får mottaga aktionerna, inte som Sven, Börje,Stina eller Ann eller vad de nu kan heta. | |
| malekhamoves | 2008-12-13 16:39 | |
![]() | Jaap: Skillnaden är ju den jag sa. Alltså när man bestrider lagar som inte har någon synlig förankring i majoriteten av människors värderingar. Ett bra exempel på civil olydnad är ju gömmande av flyktingar. Detta strider ju mot Sveriges lagar, ändå har jag svårt att tänka mig att det inte är en majoritet av den svenska befolkningen som är emot att man gömmer flyktingar som är i uppenbart behov av att stanna i Sverige, pga risk för deras egna liv/hälsa i hemlandet. En sak man dock inte borde bortse från är att om man kallar någon handling civil olydnad så skall den som agerar ut detta också erkänna och ta straffet. Det är nämligen en fundamental del av begreppet civil olydnad, och skall fungera som en del av budskapet med handlingen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:40 | |
![]() | Det var ju ordentligt ordmärkt. Well, okej, Sven Johansson som råkar vara pälsfarmare är vad jag menar. | |
| malekhamoves | 2008-12-13 16:40 | |
![]() | Nu måste jag avlägsna mig, lördaghäng på G... tjolahopp. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:41 | |
![]() | Du tar väl ozelotpälsen? | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:43 | |
![]() | Jag tror jag avlägsnar mig också ska lägga mig en stund i elfenbensbadkaret innan jag ger mig ut för att klubba sälar. | |
| ordentlig | 2008-12-13 16:43 | |
![]() | sylvia: bra, rätt ska vara rätt. i förlängningen bör väl även Svens yrkesval ifrågasättas och då är vi ju så klart nödgade att ställa Sven mot väggen. Den fria viljan att avstå. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:46 | |
![]() | Den fria viljan existerar inte, men det är en helt annan fråga. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:51 | |
![]() | hmm,undra om militanta djurrättsaktivist är en produkt som är skapad pga av att djur och dess känslor & rättigheter inte tas på allvar & dom som kämpar för de hörs inte!!!till slut så blir det sohär,,,,,,det är vad jag tror,,säger inte att det är rätt,men skulle aldrig i mitt liv vilja vara ngn som skor sej på ett sånt fruktansvärt lidande som de djuren får utstå!!!!å vi,människan,ska vara den smarta varelsen av alla på jorden,jo,förstår att det sägs så,eftersom den nomineringen är självutsedd,,,om djur kunde tala,skulle vi inte ligga så jävla högt på listan! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:57 | |
![]() | att en människa fick lägga ner sin butik,en människa som varit med att se till att det finns hund å katt fabriker å andra djur,,,,ja guuuuuud så "hemskt",,,,fattar inte ens att man kan vilja leva på sånt skit.den åsikten rubbar jag ALDRIG!jag har aldrig haft äkta päls på min kropp,har överlevt alla vintrar,har inte varit i närheten av att frysa ihjäl! | |
| ordentlig | 2008-12-13 17:12 | |
![]() | Där har du nog rätt, Sylvia. Då är det med andra ord inte bara resultatet av farmarens val som ska attackeras (om det ska ske med våld eller inte orkar jag inte ta ställning till nu) utan även vad som föranlett hans val. Och då hamnar vi väl hos konsumenten som i sin tur via en omväg också attackeras genom att sabotera tillverkningen av det som efterfrågas. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 17:15 | |
![]() | tycker INTE att deras metoder är rätt,,men det milda verkar inte funka heller!? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 17:16 | |
![]() | sen är det givetvis efterfrågan som styr,å dessa människor MÅSTE man åt oxå!i första hand!ingen efterfrågan så kan det ju givetvis inte löna sej! | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-13 17:38 | |
![]() | bra engagemang är alltid bra | |
| Hr Winbladh | 2008-12-13 17:48 | |
![]() | Nåja, de här veganterroristerna kanske också växer upp någon gång ... Det märkliga i det här sammanhanget är polisens bristande förmåga att få fast och lagföra terroristerna. Antalet misstänkta och möjliga förövare lär ju vara ganska litet och finnas i ett väl avgränsat intresseområde. Hur svårt kan det vara att skydda allmänheten? Allmänfarlig ödeläggelse, övergrepp i rättssak och terrorism torde ge skapligt långa fängelsestraff. | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-13 17:49 | |
![]() | herr winbladh herr winbladh mycket adekvat | |
| Hr Winbladh | 2008-12-13 17:51 | |
![]() | "Engagemang är alltid bra" påstår deathinvegas. Okej, vad sägs om militanta kristnas engagerade mord på abortläkare? UNA-bombaren kanske, han var förmodligen väldigt engagerad. Pedofilnätverk med ytterst engagerade och aktiva deltagare, kan det vara något? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-13 17:54 | |
![]() | Hr winvlad:öppna en tråd om som handlar om det,här handlar det om annat | |