Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 45 |
| Inloggade | 92 |
Mobilspel
| Pågående | 19 614 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:06 | |
![]() | Jag håller med alla eftersom jag är så förstående.. alla har rätt på sitt sätt. Man ska inte behöva ta ansvar för hur andra ska uppfatta det man säger men samtidigt så kan man kanske försöka vara lite smidig.. | |
| micro113 | 2008-12-25 18:08 | |
![]() | Pg up I åtanke innan jag blir lycklig -- eller innan jag - hemska tanke - får för mig att säga att jag är lycklig? Faktum är ju, att du behöver inte skriva i en tråd som enbart har ett statement och ingen fråga. Jag undrar varför man har behov av att säga något spydigt eller elakt när någon uttrycker lycka eller glädje? Sen har jag haft ett liv som knappast gör att jag tror att folk ställer sig och hejar för att jag är lycklig. Jag tyckte bara att det var skönt att för en gångs skull få uttrycka det i ord, till någon annan. | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:08 | |
![]() | Förmodligen, Kissed. Förmodligen. Men att spy galla över andra hjälper aldrig. Tvärtom. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:08 | |
![]() | -rob- Och om man inte känner med personen då? Jag gillar t.ex. inte att leka sympatispridare när jag inte kan hitta något att finna sympatier med. Sen är väldigt många bra på att misstolka kritik och frågeställningar, och just det där med att " sätt in dig i hans/hennes sits" kommer ofta upp. Precis som att alla tänker likadant :( | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:09 | |
![]() | micro: No offence, men jag har läst mycket av det du har skrivit. Allt är inte så guldkantat som du kanske tror. Du är väl lika kass som vi andra på att visa hänsyn om nu det är en måttstock att följa. | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:12 | |
![]() | Trash, jag vet ju att du är en älskvärd person. Försök inte att spela hårding, för du är såååå dålig på det. *smile* :-) | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:13 | |
![]() | Jag heter Rob förresten, inte -Rob-. ;-S | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:14 | |
![]() | *håller låg profil* | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:14 | |
![]() | Det är bra, Vita. Du gör bara bort dig annars. *LOL* Puss! | |
| micro113 | 2008-12-25 18:24 | |
![]() | tras Jag är absolut ingen mönstermänniska. Tvärtom. Men i den här tråden har jag svårt att se vad som föranledde sådan kritik -- om jag säger att jag känner mig kär och lycklig, så gör jag väl det, just då om inte annat. Sen försöker jag undvika att såra -- men om det finns en inbjudan till att svara vad man tycker, då säger jag ju det. Jag ändrar inte åsikt för att vara hänsynsfull -- men jag försöker oftast att inte vara brutal när jag framför min åsikt. Du kör oftast med en giftig humor, som jag i många trådar kan tycka är väl hård -- men oftast är rolig att läsa. | |
| Candee | 2008-12-25 18:28 | |
![]() | Det man säger och tycker speglar ju en själv gillar man att medvetet såra andra så är det enkelt. Vissa vill gärna göra det oxå och jag kan förstå att man kallar dessa för glädjedödare för det är ju glädjen som man känner för stunden som dör. Sen att det är ett forum och att man ska tänka på det INNAN att det kanske finns någon som kommer att döda min glädje är ju inget man gör om man känner spontan lycka. Och då är glädjedödare rätt ord, anser jag. Sen att man får tycka annorlunda och inte stryka någon medhårs i sin glädje, är ju tillåtet. Men det ändrar ju inte saken..man lyckas ju ändå att ta bort en del av den glädje som fanns i tråden när någon uttrycker den. Varför behöver man göra det är min fråga? Kan inte en person få uttrycka sin glädje utan att någon kommer och sprider negativa vibbar? Kan man inte ta så mycket hänsyn och låta den personen vara glad? Jag förstår inte heller varför man gör så. Det handlar inte om att "stryka medhårs"..för det handlar ju inte om att vi diskuterar någons glädje. Det handlar ju enbart om en person som uttrycker sin glädje och nog kan väl de flesta relatera till vad glädje är utan negativa tankegångar..ärligt talat? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:30 | |
![]() | Bra talat Candee, håller med:-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-25 21:53 | |
![]() | Rob, du är fin. | |
| ANDERStG | 2008-12-25 21:55 | |
![]() | Sylvia: Du och Rob behöver samma sak. Synergimöjlighet? | |
| ANDERStG | 2008-12-25 21:57 | |
![]() | Och ja, jag tryckte visst på någon nerv i den här tråden. Släpp ut det så mår ni bättre sen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-25 22:10 | |
![]() | Menar du att jag och Rob behöver något annat än vad du behöver, Anders? Vi behöver alla ungefär samma sak. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-25 22:14 | |
![]() | Rob 2008-12-25 18:08 Förmodligen, Kissed. Förmodligen. Men att spy galla över andra hjälper aldrig. Tvärtom. Fan vad fint, jag kommer alltid att älska dig Robban! | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-25 22:16 | |
![]() | Rob 2008-12-25 18:08 Förmodligen, Kissed. Förmodligen. Men att spy galla över andra hjälper aldrig. Tvärtom. Fan vad fint, jag kommer alltid att älska dig Robban! Skriver under Vita_Syrener | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-29 22:33 | |
![]() | Micro, Nej, i åtanke att det Finns människor som säger annat än vad personen ifråga förväntar sig/vill höra. Bör väl de flesta veta (?) | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-29 22:47 | |
![]() | Varför kan vissa människor inte klara att hålla sina tassar borta från saker de inte har det minsta att tillföra? ------------- Jag läste Micros inlägg och blev alldeles varm om hjärtat och glad över att se en människa som förbehållslöst erkände att "Se på mig" Jag älskar och är älskad!" Om du bara visste hur mycket dina ord betydde för mig personligen Micro. Faktiskt så mycket att jag tog mig friheten att läsa upp det för mina gäster här hemma och de blev alla lika glada som jag. Det förgyllde allas vår kväll och jag vill sända dig ett stort tack och en vänskaplig kram á la Cyber. =) Mouche | |