Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 861

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2009-01-04 23:51
Antal inlägg: 17500

kan mycket väl hända att de som driver siten har, men jag vet också att det har funnits och säkerligen finns de som tar illa vid sig av en dels fasoner här ute.

le-lou2009-01-04 23:52

personligen gör jag det också, just för att jag tycker det är rätt ouppfostrat att bita den hand som föder en, så att säga... jag menar, det är ju inte en rättighet att få sitta här och glo.
Och jag tycker verkligen att de får mer skit än de förtjänar många gånger.

trashone - Ej medlem längre2009-01-04 23:52
Antal inlägg: 18678

För en värd kan det väl inte vara svårare än kick?

micro1132009-01-04 23:57
Antal inlägg: 17542

le-lou

Alla som försätter sig i en situation som handlar om att styra upp andras verksamhet måste nog räkna med att man får vara ganska tjockhudad.

Man kan inte alltid göra alla nöjda, och man måste nog räkna med att folk brukar sin rätt att uttrycka sitt missnöje.

Kan man inte hantera det, så kanske man skall fundera på om man verkligen valt rätt sysselsättning - hobby.

le-lou2009-01-05 00:52

äh micro, alla har rätt att få lite respekt, inte sant. Tar du bråkstakarna i försvar haha?
Eller stör du dig på min tråd, där jag faktiskt skriver rakt ut att det är dags för oss att bli snälla små barn?

trashone - Ej medlem längre2009-01-05 00:52

Vi är redan dumma får räcker inte det? *gråter upproriskt*

mrperfect2009-01-05 00:53
Antal inlägg: 11437

vi är som treåringar ..vi testar gränserna, då man drivit för hårt med administratörerna så blir man utslängd

:D

_abc_2009-01-05 06:39
Antal inlägg: 2200

Min teori är att värdarna smått blir offentliga personer här, och även auktoriteter såklart. Och vad gäller för offentliga personer i allmänhetens ögon? Jo, att det går att driva, håna, häckla och annat sattyg som inte vanliga människor bör finna sig i. "Är man med i leken" så att säga. Jag förstår verkligen fenomenet men jag försvarar det absolut inte. Finns alltid en viss idioti hos några som innebär att de tror att offentliga personer inte har känslor som vanliga dödliga.

Detsamma gäller för auktoriteter. Politiker, poliser, ja det sker ju per automatik att "man" vill håna dem eller hur...

micro1132009-01-05 06:43

-abc-

På sig själv känner man andra, sägs det.....

micro1132009-01-05 06:45

le-lou

Jag tycker tråden i sig är kränkande mot forumvärdarna, eftersom den antyder att de inte kan tala för sig själva -- vilket jag tror att de är fullt kompetenta att göra.

_abc_2009-01-05 06:49
Antal inlägg: 2200

micro: Ja, att de är offentliga personer lägger jag till som attribut hos andra. Jag själv däremot har inte denna jargong mot offentliga personer, vilket jag tycker den större delen av allmänheten verkar ha. Särskilt detta forums medlemmar. Men jag vill tro att jag själv är bättre än så och håller inte på med hånande och häcklande av andra personer eller hänga ut personer, kända som okända.

tilduskan - Ej medlem längre2009-01-05 10:26
Antal inlägg: 1208

micro näe du anar inte vilken pajkastning det blir när en värd vågar säga vad den tycker rent ut, rakt på sak utan en massa smicker inblandat eller för den delen ursäktande för att man tycker det man tycker. pajkastningen sker dock inte bara från vanliga utan från alla som tycker annorlunda. det är inte tilltet att sticka ut här heller.

det är en sak att säga att man inte håller med, det är en annan att ge sig på personen och håna den och dess tyckande offentligt man behöver inte peka finger.

jat tycker inte man ska behöva ta skit vare sig som värd, offentlig peron eller vanlig, samtidigt så får man inse att det som är skit i ens egna ögon inte alltid är det i andras och tvärt om för den delen.

puss på er

tilduskan - Ej medlem längre2009-01-05 10:26
Antal inlägg: 1208

tilllåtet* inte tillet*

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-05 12:03
Antal inlägg: 7605

Spelvärdarna ska ha all heder för att de orkar ta hand om all skit, som vuxna människor lämnar efter sig.
Önskar bara att fler i värdlaget kunde ta en större del av jobbet, alternativt sätta in nya värdar och att objektiviteten kunde förbättras något.

le-lou2009-01-05 19:35

"le-lou

Jag tycker tråden i sig är kränkande mot forumvärdarna, eftersom den antyder att de inte kan tala för sig själva -- vilket jag tror att de är fullt kompetenta att göra."

ja herregud där satte du pricken över i:et. Att jag inte såg det själv, hur kränkande jag skriver. Förlåt alla värdar, och förlåt micro för att jag gav upphov till en fet jävla gott nytt års kränkning.

trashone - Ej medlem längre2009-01-05 19:37

Oj här kunde vi inte ta en annans åsikt ;)

mrperfect2009-01-05 19:40

Jag kan tänka mej att sympatimocka....... det var ju det som le-lou gjorde, ett bra initiativ som jag tycker värdarna skall vara glada för, inte f-n skulle dom själva basunera ut hur bra dom är, det måste ju vara trevligt med lite moraliskt stöd :O)

micro1132009-01-05 19:43

*garvar*

Mouche - Administratör2009-01-05 21:09
Antal inlägg: 24193

Någon skrev att man som värd får lära sig att tåla att bli påhoppad, en annan skribent skrev att det är risk för ”pajkastning” när en värd talar fritt, utan krumbukter och spärrar.

Jag säger bara detta:
Fixa ett gäng pajer allesammans för här ska ni få chansen att kasta dom rätt i fejset på mig.
Jag tänker nämligen tala direkt från hjärtat….

Jag tror mig kunna säga, och detta utan att överdriva, att jag ligger Etta på ”Mobba-Värd-Toppen” här på Betapet.

Det har rört sig om, och tyvärr gör det så fortfarande, grova förolämpningar, regelrätta hot, rent allmänna trakasserier, mobbing av mina vänner här, hån mot mina familjemedlemmar, vilket är rent otroligt eftersom de inte känner en människa här och knappast bör utgöra något slags ”hatobjektsmål” för de individer som sänker sig till att hålla på som de gör.
---------

1) Jag älskar min mor, något som uppenbarligen inte fallit i god jord.
En nära 70 år gammal och mycket svårt sjuk dam som aldrig gjort en fluga förnär i hela sitt liv, hånas och smutsas ner av illasinnat perverst skitsnack.
Minst en av mobbarna vet att jag ganska nyligen miste min far och även detta faktum har använts emot mig ett antal gånger!

2) Jag har det ganska bra rent privat vilket inte heller det passar sig i dessa personers ögon.

3) Jag respekterar kvinnor och tror mig kunna säga att jag uppför mig ganska belevat mot kvinnor i största allmänhet.
Jag uppfostrades på det sättet och jag trivs med det.
Detta är en allvarlig ”synd” och jag dras genom sträckbänk gång efter annan p.g.a. det!

4) Jag har ett arbete som gör det möjligt för mig att titta in här på Betapet även på dagtid.
Det beror på att jag i huvudsak arbetar med datorn uppkopplad mot Internet alldeles intill mig och att jag själv förfogar över/styr mina arbetstider.
Det har verkligen fått något att brisera inom mobbarna.
Varför? Ja se det kan man fråga sig.
Dock kan jag här och nu högtidligt lova att de inte betalar min lön och därför inte behöver oroa sig mer över saken!

5) Av någon förunderlig anledning så tycks dessa individer anse att rullstolsbundna människor är något förfärligt skamligt?
De kallar mig nämligen alltid ”handikappad jävla rullstolsbunden invalid” etc. i sina jeremiader.
Nu är jag inte handikappad, tack och lov, men OM jag varit det så kan de ge sig själva f-n på att jag inte skulle ha skämts för den jag varit!
En handikappad människa har precis lika stort värde, är lika värdefull, som en fullt frisk person!
----------------------

Vad liknar då allt sånt här tycker ni?
Jag kan tala om vad det liknar i mina ögon.
Dumheter som jag inte ens skulle drömma om att lägga ner energi på!
Jag ids inte ens bli förbannad över något så urbota dumt!

Jag har valt att ställa upp här som värd och det har jag gjort för Betapets ägares, alla er andra spelare men framförallt för min egen, skull.
Jag har fått många vänner, har kanonbra kollegor och massor av ”ytligt” bekanta.
Jag uppskattar människorna här och har trevligt när jag skojar lite i vissa trådar ibland.

”Han är patetisk i sin ensamhet!” var visst det senaste tillskottet till dumheterna och jajamensan det är så sant som det är sagt…jag skulle vara bra mycket mer ensam utan alla er här som jag tycker om!

Mig veterligt så har jag aldrig någonsin i mitt liv skadat någon annan människa och jag hoppas att när jag en dag lämnar jordelivet så ska den statistiken fortfarande stå sig.
Om andra mår bra av att ständigt förfölja en för dom helt okänd människa med sina egenhändigt skapade, sjuka och totalt förvirrade mobbarfasoner så får det stå för dom.
För ser ni, jag anser inte, har aldrig ansett och kommer aldrig att anse att Jag är den som har problem…
-------------------

Varför stannar man då på ”sin post” när man utsätts för sådana här saker?
För mig är svaret enkelt:
Ni alla och allt det positiva som möter mig bland er, är vad som betyder något för mig och det får alla de dumheter som ovan nämnts, att blekna.

Mouche

mrperfect2009-01-05 21:13

Det förstår vi väl att du som tänkande människa står över dumskallarna :)

Men jag kunde inte låta bli att le då du skrev att din mor inte gjorde en FLUGA för när( av alla djur väljer han just detta :) ) , du är alltså uppfödd med en mors kärlek och då blir man så trygg som du är :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?