Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Caligatia | 2009-01-16 02:07 | |
![]() | klobba2, somliga dricker inte i syfte att berusa sig, utan för att det är gott. För det andra, eftersom du ändå tog upp mjölk, så är det förträffligt gott att blanda med whisky. :) Gör den tråkigaste fulwhiskyn (inte lönt att slösa dyra droppar på, mjölken trollar bort en massa smak) till en len sängfösare. :) | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-16 08:59 | |
![]() | klobba2, ja du har rätt på sätt och vis. | |
Vrooom | 2009-01-16 09:14 | |
![]() | Ja du Klobba2, vem bryr sig? För övrigt är det väl väldigt mkt fjortis att dricka sig berusad :-D Whisky har jag gillar sedan början av 80-talet, öl också förresten, är både med en i hembryggarklubb och en whiskyklubb, men dricker inget av det för att bli berusad. Det är som sagt alldeles för mkt fjortisbeteende för min smak... För övrigt rekommenderar jag Ardbeg nya Uigeadail. Häftig om man är lagd åt Islay-hållet | |
Vrooom | 2009-01-16 09:16 | |
![]() | Så om du ändå ska retas, så gör det med lite finess, nu blir du bara patetisk... | |
rosa_kanin - Ej medlem längre | 2009-01-16 09:16 | |
![]() | Johnny Walker green label är rätt sjysst. | |
Skugga | 2009-01-16 09:19 | |
![]() | Jag dricker heller inte whisky för att bli berusad. Finns inget mer underbart än en ledig kväll med ett litet glas whisky (med en skvätt vatten i), uppkrupen i soffan framför brasan med en tjock bok... En bit fin choklad är inte fel heller. Det är njutning för mina sinnen... | |
Vrooom | 2009-01-16 09:20 | |
![]() | härligt, skönt det är fredag. Har du provat de smaksatta mörka chokladsorterna till? Mums :-) | |
Skugga | 2009-01-16 09:24 | |
![]() | Mm, gillar den med fyllning av "figs and caramel", budget - Lindt tror jag. :) | |
Skugga | 2009-01-16 09:25 | |
![]() | Men min Macallan 12-årig är slut, har bara en Macallan 10-årig fine oak hemma, och den var lite för mesig för min smak. Gillar inte för mycket rök, men inte ingen alls heller... :) | |
Vrooom | 2009-01-16 09:26 | |
![]() | Lindt duger fint, jag gillar även den med lite salt i :-D | |
Skugga | 2009-01-16 09:27 | |
![]() | Hm, salt har jag inte provat... *hämtar ströaren* :) | |
Vrooom | 2009-01-16 09:31 | |
![]() | HaHa :-) | |
klobba2 - Ej medlem längre | 2009-01-16 17:02 | |
![]() | VVVVroom: Vem bryr sig? frågar du mig, Du tydligen eftersom du verkar ta illa vid dig och stannar upp för att kalla mig patetisk bara för att jag inte delar din åsikt om whisky, Du verkar ju tycka att det är höjden av vuxenhet att sippa whisky, helt OK för mig | |
Amiable | 2009-01-16 18:06 | |
![]() | Såja pojkar, inte bråka nu! | |
YlBjörn | 2009-01-16 18:11 | |
![]() | Tullamore Dew. | |
Wide Meadow | 2009-01-16 18:11 | |
![]() | Talisker | |
Bardagas | 2009-01-16 18:51 | |
![]() | Black Grouse | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-16 19:44 | |
![]() | Ok nu tror jag att det är dags att styra upp lite. Det är jättekul att så många tycker om whisky, det är verkligen en gudarnas gåva till oss människor. Men många skriver in blended whisky och det är inte det som tråden är skapad för. Jag tänker inte racka ner på de som har en blended som favorit men enligt mig går det inte att jämföra dessa två arter av whisky. Som jag skrev i det första inlägget att när jag menar whisky så är det uteslutande maltwhisky som avses. Kan verka snorkigt men det är så jag ser på det. Med malt så kan det också vara vatted malt men det är den enda "blended" variant som går in i ekvationen. Jag vill tipsa alla som inte har provat det än att istället för klassiska whiskyglas, de breda, låga, runda, gå över till tulpanglas med en hög skorsten och liten läpp. Det kommer att medföra stora förbättringar i hur ni uppfattar whisky, det filtrerar bort sämre aromer och lyfter fram de bättre samt att det på ett bättre sätt erbjuder whiskyns fulla potential. Andreas | |
skogstorparn | 2009-01-16 19:59 | |
![]() | ".. Kan verka snorkigt men det är så jag ser på det.." skäms inte! det är väl det som är meningen..whiskysnobberi känns sååå 2002.. | |
Hagwall | 2009-01-16 20:13 | |
![]() | Springbank är en "ickerökig" favorit - ju äldre desto godare... även Oban är en finfin en :-) Bland de rökiga håller jag med många andra i denna tråden att Lagavulin är det godaste man kan dricka i whiskyväg... synd att den skall vara så dyr bara :-( | |