Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 696

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CHL2009-01-26 20:53
Antal inlägg: 1212

linn79:

Nejdå, inte alls! finns säkert många felbeteenden vi har och hafft.

Är det inte mer relevant att bekämpa människans ondska gentemot djur då? än att bekämpa dom som äter kött.

Jag har 4 djur just nu, behandlar de djur jag möter med respekt.
Jag äter kött iaf, då vi föder upp djur som normalt sett inte överlever i vår flora.
Släpp ut alla våra slaktdjur, så kommer ni förstå att dom är avlade endast på köttstandard.

Dom skulle ju aldrig nånsin klara sig utan människan i dagens läge.

Dom har blivit lika inkompetenta som vi, dom kan ej längre hitta sin egen föda.

Så bättre isf att slakta dom alla och se vad vi har för djur som faktiskt klarar sig här.

tipitina2009-01-26 20:55
Antal inlägg: 2687

CHL- Just detta försökte jag förgäves få fram i den andra trråden; lägg krut på att bekämpa där du kan hjälpa som mest-. Inte fan är gör man det genom att ge sig på köttätare, nej försök is tället verka för att höja djurens levnadsstandard!

CHL2009-01-26 20:57

japp tiptina: där har jag alltid lagt min energi och kommer fortsätta göra...

trashone - Ej medlem längre2009-01-26 20:58
Antal inlägg: 18678

Fast höja djurens levnadstandard bidrager inte till minskat köttintag.

CHL2009-01-26 21:15

nej trash, men det kan bidra till en medvetenhet om att behandla djur rätt...

trashone - Ej medlem längre2009-01-26 21:17
Antal inlägg: 18678

Definiera rätt? Behandla djur rätt-sätten skiljer sig ganska mycket beroende.

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-01-26 21:21
Antal inlägg: 1702

Ursäkta ett lytesskämt men, vissa kramar ju granar så varför inte klappa fläskkotlett och slicka skäggbiff? :-D

micro1132009-01-26 21:25
Antal inlägg: 17542

CHL

Må ännu mer illa när du vet att filmen där den stående schäfern flås levande är arrangerad -- en västerländsk fotograf har betalat för att den skall flås, för att PETA skall få en film på djurplågeriet.

tipitina2009-01-26 21:26
Antal inlägg: 2687

NIN; uähh.

Nej trash, det gör det inte men jag tror inte att man som veg vinner ngt på att försöka omvända köttätare utan att man gör mer nytta om man försöker förbättre djurens levnadsstandard.

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-26 21:27
Antal inlägg: 4279

CHL, absolut tycker jag att man ska bekämpa grymheter mot djur. Att bedriva köttindustri är i många fall oerhört grymt. Det finns naturligtvis de som bedriver det seriöst, men globalt sett är det ingen trevlig historia. Så det kunde ju vara en bra ände att börja i, att inte stödja den genom att skapa efterfrågan, om man nu bryr sig om djurens välbefinnande. Man kan ju till att börja med se till att man köper kött från de som producerar kött på ett ås bra sätt som möjligt. Tyvärr är det svårt i handeln, eftersom märkningen kan vara missvisande. Lokal bonde kan vara bra att handla från, eller jägare för den delen.

Att släppa ut slaktdjur är det nog få som förespråkar, men om man slutar avla fram dem så löser ju det problemet sig ganska snart.

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-01-26 21:30

Hur kommer det sig att veganer aldrig tar upp mänskliga rättigheter före eller efter sina rättighets diskussioner om djur? Visst äter vi och behandlar djur illa men faktum är ju att vi inte ens kan ta hand människoarten heller för den delen, om det nu är fettmaproblematik eller fosforbrända och/eller genetiskt defekta krigsbarn.

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-26 21:33
Antal inlägg: 4279

NameIsNobody, det var en grav och felaktig generalisering. De veganer och vegetarianer jag känner är mycket måna om mänskliga rättigheter.

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-01-26 21:37

linn79, det låter ju logiskt eller hur. Men av allt buzz man hör, så enligt min bedömning så är det mer diskussioner om djurfrågan än människofrågan, statistiskt sett. Kanske är det lättare att angripa folk på fotnivå om deras matvanor än att ta sig ner och bli mänskligsköld för att rädda barn?

_Candid - Ej medlem längre2009-01-26 22:08
Antal inlägg: 2602

Trådens ursprungliga ämne; köttrecept, har inte berörts så mycket alls i tråden. Antingen skulle man kunna starta en ny tråd om djurrätt, eller ge förslag på recept i någon av de trådar som redan finns i ämnet.
Exempelvis:

www.betapet.se/forum...am p;page=0

www.betapet.se/forum...=- 0#494184

Jag har raderat en post eftersom man inte får länka till stötande material och stänger som sagt tråden med hänvisning till andra mattrådar.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?