Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-03-29 17:29 | |
![]() | Vad får du för provision??? :-P | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-03-29 18:47 | |
![]() | Skulle vilja se Tess på den där tingesten, ho ho ho :-)) | |
| sanlin | 2009-03-29 21:50 | |
![]() | Tess: Provison!!!Ja, där sa du nåt!!Ska genast kontakta Nintendo!! ;) | |
| Mimikryp | 2009-03-29 21:55 | |
![]() | Men gah... Jag som hatade rockring när jag var liten... Den trillade ju ner hela tiden! :-( Men en fråga till... Det här med att gå på lina på den där plattan, hur funkar det? Man måste ju stå kvar på plattan? Hur kan det vara svårt??? *nyfiken* | |
| Tess 08 | 2009-03-29 21:55 | |
![]() | Robban vill bara se mig skaka på fläsket.... | |
| creatorno1 | 2009-03-29 22:00 | |
![]() | aha min unge vill ha ett wii så detta kanske är grejen då? hmm men resa då? | |
| sanlin | 2009-03-29 22:13 | |
![]() | Nu har jag allt fått dig riktigt nyfiken Mimikryp! ;) Ang att gå på lina: Man går liksom på stället (alltså på brädan) och då gäller det ju att hålla balansen såklart.Sen kommer det typ en svart plåtgrej som gapar och som man måste "hoppa" över (inte hoppa riktigt dock,det gillar inte brädan...man får liksom ta sats och sen sträcka ut benen.Svårt att förklara riktigt men hopppas du fattar).Om man inte "hoppar" över den så kommer den o tar dig o då är spelet över o man ramlar ner! Sen så finns det olika svårighetsgrader (som öppnas efter hand ju mer man övat på WiiFit) då kan det t ex vara fler såna där svarta som vill "äta upp dig", eller så blåser det så linan svänger fram o tillbaka. Och rockring är inte alls samma som o rocka en vanlig! Det här är mycket roligare (och enklare faktiskt!) | |
| Mimikryp | 2009-03-30 07:18 | |
![]() | Ja, men hur kan det vara svårt att hålla balansen när man har två fötter att stå på och man ska stå och trampa på en platta istället för på en lina? Bra att det är enklare med rockringen, men hur kan det vara KUL? *mumlar* | |
| stefanf | 2009-03-30 08:08 | |
![]() | du flyttar balansen mellan höger och vänster - utan att lyfta fötterna. Kanske inte jättesvårt (tycker jag) när man kommit på det men det går hela tiden att effektivisera och öka farten genom att trimma timingen i viktöverflyttningen. Sen blir det iofs lite klurigare på den avancerade nivån när det dels kommer fler "monster" (som man måste hoppa över) men även på super advanced när det dessutom kommer rejäla stormbyar och blåser hela linan åt det ena resp. andra hållet. - I det läget måste man stå ganska tungt på ena foten och därmed "luta" sig mot vinden. Man har då inte full balans och kan inte gå framåt. Man kan inte heller hoppa just då (utan att ramla ner från skyskrapan) så det är kört om det råkar komma ett "tuggmonster".. Mer att tänka på än man tänker på alltså.. :) Det finns ett annat balansspel som också är kul - "balansbubbla". Där står/går man i en typ. såp-bubbla och försöker navigera längs en liten å/flod som kränger och svänger. Krockar man med något så spricker bubblan och spelet är över. Då och då kommer det bin och flyger förbi - även dessa spräcker bubblan.. Man flyttar sig genom att föra vikten/balansen åt olika håll på brädan. Det är lite svårt att förstå hur bökigt/svårt/jobbigt det faktiskt kan vara med balansförflyttning på en bräda så där - men helt klart är det här själva poängen ligger med det lustfyllda (tycker jag). Vissa av övningarna utnyttjar mer plattan för att hålla koll på att man gör saker i rätt ordning etc. Det är de konditions- och koordinationstränande övningarna som step up eller boxning (finns kanske fler som jag inte testat än).. Jag gillar båda dessa - samt rockringarna även om det är rätt jobbigt.. :) | |
| sanlin | 2009-03-30 11:58 | |
![]() | Tack stefanf för hjälpen med att sköta tråden (du kanske också kan få provision av Nintendo....)! ;-) Men hur gör du när du går på lina stefanf.....man måste ju lyfta en fot i taget (gå på stället) annars går det väl inte?Jag har då inte provat nåt annat sätt men jag kanske missat nåt?"Tuggmonster" var en bra beskrivning också! :) Så Mimikryp sluta mumla nu och inhandla Wii Fit eller har vi inte övertygat dig tilläckligt ännu? ;-) Och "balansbubblan" är superkul också!! Håller helt med!Å andra sidan så har jag nog inte hittat nåt som inte är kul på Wii Fit...t om muskelövningar och yogaövningarna gillar jag. :) | |
| sanlin | 2009-03-30 11:58 | |
![]() | *Tuggmonster" skulle det stå... | |
| sanlin | 2009-03-30 12:03 | |
![]() | Förstår inte varför det kom ditt ett &quo t;........hmmm | |
| Mimikryp | 2009-03-31 07:24 | |
![]() | Aha. Tack Stefan. Bra förklaring! :-) Men man måste nog ändå testa för att verkligen förstå hur det kan vara så svårt... Sanlin; Jo, jag är nog övertygad, men jag väntar nog tills skatteåterbäringen kommer. :-) Beta stoppar in ett "&quo t;" när det är för långa ord. ;-) | |
| sanlin | 2009-03-31 08:41 | |
![]() | Då hoppas vi på att du får en bra skatteåterbäring! :) Det är lite svårt att förklara hur det funkar så här via text men verkar som om du nappat dock! ;) En annan sak som är kul också är att när man gjort en övning så kommer det upp en tio-i-topp lista på bästa tider/poäng.Då kan man tävla med andra i familjen t ex eller sig själv.Man vill ju hela tiden förbättra sig så det blir en extra sporre att fortsätta då! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-31 11:01 | |
![]() | Webhallen skickade mina grejer i går, undrar om jag får dem i dag! Posten har inte kommit än... Sanlin, ge mig nån månad, sen får vi jämföra tider/poäng. :) | |
| sanlin | 2009-03-31 11:35 | |
![]() | Håller tummarna att det kommer idag katalias! :) Ska bli kul o jämföra sen då!! :) Har faktiskt för en stund sedan avslutat ett pass! Slog flera av mina egna rekord! :) | |
| corrina1 | 2009-03-31 12:34 | |
![]() | Tack sanlin för att du lyckades övertyga mig att bli 4000 tusen riksdaler fattigare...;-)) Har nu inköpt detta underverk till vuxen spel. Hela lörd kvällen + sönd gick till boxning,(den var tuff) bowling, golf och tennis. Och igår så vart det final med FIT, gud så roligt men ack så tufft. Som ny vill man ju prova allt. Och gärna flera gånger, tror jag började med dryga 2 timmar...*haha* Var helt slut i går kväll. Ska nu dit igen för dagen pass. Men jag blir inte klok på hur jag ska kunna "hoppa" över dessa små moster på balanslinan ? Kom igen nu folket som inte har med funderar. Hoppa över några krogkvällar och den dära ursnygga tröjjan, så har ni erat spel sedan.;-) | |
| sanlin | 2009-03-31 13:36 | |
![]() | corrina: Förlåt,förlåt att du blivit fattigare! ;) Men det är väl värda investeringar! Ja, visst är det jobbigt men kuuuuuul!Och om man inte vill göra en massa tyngre,jobbigare saker ibland så finns det ju lättare också t ex balansövningarna på Fit. Ang att "hoppa" när man går på balanslinan så får man liksom lyfta på hälarna o ta sats så att man står på tå (för man får ju inte hoppa på riktigt för det gillar inte brädan).Svårt att förklara men man lär sig snart hur det funkar! Lycka till! :) | |
| corrina1 | 2009-03-31 14:43 | |
![]() | pust stön...Är helt slut nu..igen. Du är jätte förlåten sanlinskan...;-) Tack för tipset, ska prova det i morg. Jag har blivit helt frälst på Yoga + balans övningarna. Det ÄR väl investerade pengar, för detta är både nytta och nöjje som man kan bruka när helst man vill. | |
| sanlin | 2009-03-31 15:41 | |
![]() | Åh, vad skönt att du förlåter mig corrina! :) Tack! | |