Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-02-12 15:14 | |
![]() | tras Får??? Det är snälla djur i hagen ..... grundpelarna i ett förhållande sätter man själv, och hur det utformas angår ingen annan, så länge man själv trivs är allt okej. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-02-12 15:16 | |
![]() | Jag tror vi inte är så olika trots allt micro, den enda skillnaden är att vi faktiskt har egna inloggningar i mailen. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-12 15:37 | |
![]() | Nästan så jag önskar att min sambo skulle få för sig att läsa mina mejl eller sms... :) Han skulle nog bli glad av det han fick läsa då. Å andra sidan verkar han glad ändå, och jag har så himla svårt att föreställa mig att han skulle vara det minsta intresserad av mina mejl/sms. Brev adresserade till honom öppnar jag inte heller, trots att det i nio fall av tio är dokument rörande vårt gemensamma hem. Men de är adresserade till honom och råder det ingen tidsbrist får han öppna dem själv, även om han tycker att jag gott kan ta hand om det. Att bara klampa in hos folk gör jag inte heller (utom möjligtvis hos päronen, om de väntar mig och dörren är olåst). Tydligen brukade sambons bröder bara kliva på när de skulle träffa honom, men det var innan jag flyttade in. Sedan dess till och med ringer de i förväg för att kolla att det är okej att komma. Det är vänlighet, det! Och vi bor helt klart på landet... :) | |
| micro113 | 2009-02-12 16:02 | |
![]() | hawka Du har nog rätt. Grundpelaren är respekten för den personliga integriteten, och sedan har vi lite olika sätt att uppnå eller pröva den på. :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:05 | |
![]() | Får gillar att skrämma hundar. Men ja, så länge jag o min slav är nöjda så.. | |
| micro113 | 2009-02-12 16:07 | |
![]() | Brev - öppnar jag alla, eftersom det är jag som sköter räkningshögen. Undantaget är brev som ser privata ut, de låter jag honom öppna själv, trots att han tycker att jag ska öppna dem också, så slipper han göra det själv. Är det brev till mig, så vill jag öppna och läsa dem först, sedan kan han får läsa om det inte är förtroenden som förmedlas i brevet, eller något annat som är känsligt för brevskrivaren. Fast han har aldrig bett om att få läsa något brev -- utan brukar fråga vem det var och lite allmänt om personen mår bra, osv. Fast det handlar nog mer om att han är för lat för att läsa breven, än att han respekterar min integritet :))) | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:23 | |
![]() | alfa; det var en kompis som var hemma hos mig nästan varje dag, jag orkar inte bre hennes mackor, hon får gärna fråga eller säga om hon är hungrig osv. Men den överdrivna :"nej, nej inte ska väl jag ta din mat" blir jag galen på, spec när vi turas om att bjuda. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:25 | |
![]() | micro: inte på första besöket så klart, emn som sagt vi hängde JÄMT, hon sov hos mig och allt. Hon kunde ju säga: jag är hungrig, ska vi handla nåt eller har du ätit? om jag då sa: ta en macka, det är vad jag har, så var hon överdrivet "inte ska väl jag". Då har jag ju sagt att det är ok. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:26 | |
![]() | det menar jag överdrivet rädd för att ta för sig, hur ska man övertala en sån? | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:26 | |
![]() | det slutar ju med att man måste bre mackan själv som en morsa åt henne och då blir jag ju bara sur | |
| HeFo75 | 2009-02-12 16:32 | |
![]() | 1) B, jag har inget att dölja... men jag skulle nog fråga varför (utan att bli arg). 2) A, vi har många gemensamma kompisar och jag är nyfiken som fan! 3) A, mest för att veta om det är viktigt att han ser det direkt. 4) C, men jag har inga vänner som skulle göra så längre. Inte sedan jag blivit med man. Mina nuvarande vänner är vi båda bekanta med, och de skickar inga bilder. Kommer du att sammanställa svaren så vi får se resultatet på undersökningen? =) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:35 | |
![]() | Jag börjar bli putt på trådtiteln. Gah | |
| -Nephelia- | 2009-02-14 00:19 | |
![]() | Tack för alla svar.. ska börja läsa igenom dem ikväll! *nyfiken* | |
| Billan_1985 | 2009-02-14 00:30 | |
![]() | Den som ställer ultimatum kan pysa till någon som uppskattar dem :P | |
| facke | 2009-02-14 00:30 | |
![]() | Åkej, man har ju levt ett tag, å varit med om ett och annat, så jag skulle ALDRIG MER stå ut m nån form av kontroll. Jag och min sambo är fria och glada och klänger inte på varandra. Vi har en del gemansamma vänner, men mest egna. Klängande och osäkerhet ägnar man sig åt i unga år, sånt är ovärdigt när man är medelålders. Läsa varandras mejl och sms utan tillåtelse hör oxå dit. | |
| -Nephelia- | 2009-02-14 00:31 | |
![]() | Ja, man trivs nog bäst ihop med den som är likasinnad... | |
| Polly Juice | 2009-02-14 01:46 | |
![]() | 1-a. 2-a. Möjligen att jag frågar "var det nåt viktigt?" om personen ifråga hör av sig många gånger. 3-c. 4-b, fast jag skulle inte direkt "gömma" dem. Klart att jag har rätt att ha vänner av motsatt kön. Det är klart, jag förutsätter här att vi talar om barntillåtna foton. Nakenfoton på andra karlar skulle jag tacka nej till om jag hade en pojkvän, eftersom jag skulle uppfatta det som att min killkompis försökte stöta på mig. | |
| Polly Juice | 2009-02-14 01:48 | |
![]() | Jag hade en fd som var sjukligt svartsjuk. Han blev skitsur om jag inte brydde mig om honom till 100% hela tiden - han blev t.o.m svartsjuk om jag pratade med min franskalärarinna om hemläxan! En gång när han kom på mig med att stå och diskutera EG (som det hette på den tiden) med en främmande man på busshållplatsen, så blev han så sur att han gick och tjurade och molteg en hel vecka. Numera backar jag fort ur om en kille visar några tendenser till svartsjuka. | |
| SämstpåBeta | 2009-02-14 04:14 | |
![]() | "Men man får inte sörja länge över det omistliga man mist för vi skall ändå alltid förlora våra största segrar till sist. För vad vi har är ett liv där allt som vi får är ett lån, där vi inte reser till någonting, där vi reser ifrån" Hon var vacker som en morgon när jag kom, men med tiden växer tvivlen som man inte låtsas om. Tills man når till en gräns då ömhetens ord blir till ett hån, Då man inte reser till någonting då man reser ifrån....." (Ifrån med A&F) | |
| Mårten | 2009-02-14 04:34 | |
![]() | 1: B Jag tror iofs att hon får egen spam och inte har något större behov av att gå igenom min också 2: A 3: C Med vissa undantag. Jag vaknar typ om någon andas på våningen under och sover ganska få timmar per natt, medan emman med lätthet skulle sova igenom ett tredje världskrig. Om jag vaknade av hennes mobil skulle jag nog kolla om det var något som hon skulle vilja bli väckt för. 4: A Tror dock inte jag känner någon vars utseende hon inte redan är bekant med. | |