Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 432

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2009-02-20 18:49
Antal inlägg: 17500

Han har ju rätt där med.

Man kan ha åsikter om hur sverige behandlar sitt industriarv idag, utan att ens ha körkort å andra sidan.

veggie_d2009-02-20 19:35
Antal inlägg: 1187

Jag har varit på jobbet hela dagen, så inte kunnat posta något alls här. Hade ett intressant möte vid lunch, lite nyheter (delar av dem kom senare ut på presskonferensen). Det lät väldigt intressant faktiskt, en massa jobb och duktigt med tur och whatnot kommer krävas, men det finns trots allt en chans till att ett självständigt och livskraftigt Saab Automobile kommer ur det här :)

Och till homeopatrik: "mörk parantes i jordklotets utveckling". Jaha. Det visar ju ungefär hur mycket du har begripit. Och ungefär hur bra högstadieundervisningen är nuförtiden. Vänligen ägna dig åt att debattera sånt du faktiskt har en aning om i fortsättningen eller ta och läs på lite först om du tänker fortsätta.

skogstorparn2009-02-20 19:45
Antal inlägg: 2287

otrolig att saab har överlevt så länge som det har..tyder ju på att det finns potensial i företaget iaf..

homeopatrik - Ej medlem längre2009-02-21 02:26
Antal inlägg: 638

veggie_d, du är ju körd i huvet...Ja? Vänligen sluta skriva trams.

veggie_d2009-02-21 03:19

..och min tes bekräftades genast. Gå och lägg dig, barn. Och sluta avsluta din smörja med ...Ja? Se där, två uppgifter som du borde kunna klara av.

homeopatrik - Ej medlem längre2009-02-21 09:58

Du framhärdar i din villfarelse...Ja? Men det gläder mig att jag kunnat ge dig lite bekräftelse. Alla förtjänar att få bekräftelse ibland. Vare sig de gjort sig förtjänta av det eller ej. Det är en rättighet...Ja?

veggie_d2009-02-21 15:37

Om du med "villfarelse" menar att jag tycker det är dags för dig att sätta dig i skolbänken igen (av flera olika skäl), så ja. Då framhärdar jag.

homeopatrik - Ej medlem längre2009-02-21 16:55

Jag tycker att du ska låta bli att kommentera min person eller min rätt att uttrycka min åsikt och ägna dig åt en saklig debatt om du nu nödvändigtvis känner dig tvungen att vädra dina åsikter om SAAB här istället för i en blogg där du skulle kunna bestämma själv vem som får kommentera dina villfarelser. Men egentligen tycker jag att du ska låta bli att kommentera över huvud taget eftersom du personligen skulle profitera på en skatteunderstödd SAAB-rekonstruktion, och därmed inte förmår vara objektiv i ämnet...Ja?

homeopatrik - Ej medlem längre2009-02-21 17:24

Alla ni som inte kan förstå. Betänk att Japan, USA, Kina, Tyskland, Sydkorea, Frankrike, Brasilien, Spanien, Kanada, Indien, Mexiko, Storbritannien, Ryssland, Italien, Thailand, Turkiet, Iran, Tjeckien, Belgien och Polen vart och ett producerar minst dubbelt så många bilar som Sverige gör och kom sedan och påstå att vår plats i världen är att vara en bilproducerande nation som i snabb takt omvandlar järn till rostigt skrot...Ja? Ni suger järnet.

allvarligast - Ej medlem längre2009-02-21 17:25
Antal inlägg: 76

veggie: du liknar han i arkiv X

ViktorWig2009-02-21 17:36
Antal inlägg: 442

Homopatrik! Jag tycker DU suger järnet!

homeopatrik - Ej medlem längre2009-02-21 18:14

Du får ursäkta men jag har slut på bläck i min penna så jag kan inte notera din åsikt just nu.

Salthatten - Ej medlem längre2009-02-21 18:27
Antal inlägg: 525

Jag har nu utarbetat följande seriösa plan för Saab:
Våra banker har ju enorma fordringar på de baltiska länderna. Maud och Carl kunde ju åka dit och ge dem ett erbjudande de inte kan säga nej till: Antingen betalar ni tillbaka skulderna, eller instiftar en lag som säger att alla balter måste köpa en bensinslukande Saab. De klart att alla tre regeringarna omedelbart nappar på detta erbjudane, och Saab får fortsätta att göra förluster för 30:e året i följd, hur länge som helst.
Haken är ju att Saab får betalt i baltiska valutor, som är lika mycket värda som monopolpengar. Var det inte Maud som ville spela Monopol om Saab? Så även regeringen blir nöjd.

Salthatten - Ej medlem längre2009-02-21 18:37

Saab måste ju rimligen få fortsätta att göra det de är bäst på att göra, nämligen förluster.

veggie_d2009-02-21 18:40

Problemet är ju att du inte har någon åsikt i frågan, homeo. Sen har du fortfarande inte förstått vem det är som "profiterar" på att Saab överlever, det är helt uppenbart. Fabriken i Trollhättan är en av de absolut mest effektiva i hela världen, så att det finns andra länder som också bygger bilar är inget hållbart argument för att stänga den. Det du egentligen säger är att vi kan lika gärna lägga ner hela Sverige eftersom allt vi producerar också produceras i andra, större länder, och det är denna (och andra liknande "åsikter") som får mig att tro att du lyckats missa allt vad grundläggande utbildning och förståelse innebär under uppväxten. Tråkigt, men det är ditt problem.

Mitt förslag till dig är att hitta (eller starta en egen) tråd som handlar om hur människan ska överleva på luft och kärlek, där hade du kanske haft något att tillägga. Det har du inte här, vilket du själv klargjort vid flera tillfällen, så är det någon som borde lämna den här tråden så är det ju du. Men jag är övertygad om att du inte ens förstår det, så jag har inga större förhoppningar.

Salthatten - Ej medlem längre2009-02-21 18:42

Veggie verkar ha slut på vettiga argument, så han ger sig på personangrepp i stället. En klassisk variant.
Heja, homeopatrik!

veggie_d2009-02-21 18:44

Salthatten.. det är lite märkligt att du fortsätter sprida dina missförstånd faktiskt. Läser du överhuvud taget något av de andra inläggen? Förmodligen inte, så här är en snabb recap: ja, Saab är bra på att göra förluster. Det har varit vår roll inom GM-koncernen under mycket lång tid; att täcka de förluster GM Europa gjort på att sälja material till underpriser till Opel. Vinst i Tyskland, förlust i Sverige, bra ur ett beskattningsperspektiv. Mindre bra för Saab, men med tanke på att GM aldrig tänkt sig göra sig av med oss så var det inget problem. Förrän nu, när de blev tvingade och inser att 20 års vanvård fått sådana som du att tro att Saab faktiskt är en förlustmaskin för att vi inte kunnat/vetat bättre.

veggie_d2009-02-21 18:45

Nejdå, det är väl snarare homeopatrik som aldrig haft några argument från första början. Det var av den anledningen jag ifrågasatte varför han sliter på sitt tangentbord i den här tråden över huvud taget. Jag undrar detsamma om dig, förresten.

Salthatten - Ej medlem längre2009-02-21 18:48

Nåja, veggie, inte behöver du övertala mej. Det är väl ok att Saab fortsätter sin "framgångsrika" verksamhet, ifall de kan hitta en finansiär. Och då menar jag inte att skattebetalarna ska gå in och finansiera, eftersom staten enligt min mening inte är en bra ägare (ref: Soviteunionen).
Du borde argumentera med de internationella riskkapitalföretagen istället. Att hoppa på mej och andra med personangrepp visar ju egentligen bara att du är på lite dåligt humör i dag.

homeopatrik - Ej medlem längre2009-02-21 19:01

Jag skulle kunna fortsätta att såga dig vid fotknölarna veggie_d, men du är så söt med ditt leende att jag ska låta bli. Kärlek och luft, ja det låter som en bra idé. Vad har du emot luft och kärlek?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?