Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 354 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-02-21 00:54 | |
![]() | skrev tidigare om att choklad inte är det bästa om man vill gå ner i vikt. Gjorde ett experiment en gång. Jag gick upp i vikt av att äta choklad. Men inte alls så mycket som jag tänkt mig innan. Åt ca 5 kilo choklad på en vecka. Åt inte så mycket annat. Gick aldrig upp mer än 2 kilo, månaden därpå. Men mådde inte bra. Blev slö och kände mig svullen. Ville enbart se vad som hände med min kropp vid större intag av choklad. Bör tilläggas, om någon undrar. Mådde aldrig illa under den veckan. Galen .. jag ? :) haha, ja.. | |
| Snoosy | 2009-02-21 00:56 | |
![]() | gaara, ditt intag idag, påverkar din framtida hälsa.. Tänk på det, innan det är försent. :) | |
| Miss_jk | 2009-02-21 09:30 | |
![]() | gaara, du skulle nog inte vilja veta hur din kropp ser ut inuti... Blodet lär ju få kämpa en hel del för att hålla sig flytande... | |
| allvarligast - Ej medlem längre | 2009-02-21 09:59 | |
![]() | i tonåren kunde jag oxå äta det mesta utan att det syntes utanpå men jag hade ett väldigt rikt och rörligt liv med 8 timmars rörlighet om dagen (hade hästar) tror man kan lägga grunden till en bra metabolism, då jag idag (medelålder 35) kan äta det mesta, men tänker mer aktivt på motion oxå. | |
| Snoosy | 2009-02-22 12:57 | |
![]() | kul att nån nångång komenterar det jag sagt i forumet.. Man kan ju börja undra om ni som sitter och skriver har betalt för att skapa tråd efter tråd ;) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:24 | |
![]() | I'm lovin' it.. | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:25 | |
![]() | Om man äter mycket järn så får man röda läppar. Det kan vara nåt att tänka på om man vill slippa sminka sig. | |
| karmelo | 2009-02-22 15:30 | |
![]() | Jag är 50 år 1,66 år och väger 53 kg. Jag kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt. En nackdel med detta är att det varit svårt att få motivation för att träna tidigare i livet. Jag vill ju inte bli smalare än jag är. Skadade axeln i våras och blev tvungen att börja med gym och yoga pga av det. Min pappa och brorsa är lika smala som jag och ingen annan i familjen har problem med fetma. Min slutsats är att övervikt till stor del beror på ärftlighet men för att få extrem fetma måste det också handla om en extremt felaktig kost. | |
| malgomaj | 2009-02-22 16:32 | |
![]() | I moderna tider har man varit så fixerade vid fett, främst mättade fetter, att alla bara spanat efter fat-free. Vad man inte tänkt på är att antalet kalorier fortfarande har varit högt då man tillsatt mer kolhydrater istället, främst i form av olika sockerarter (glukos, fruktos, majsstärkelse, you-name-it ...) Kolhydrater håller hungern vid liv, så även om man ätit stora mängder (naturligtvis fat-free) så kommer hungern strax ändå. Insulin kräver kolhydrater som lockar till mer insulinproduktion. Insulinet förbränner inte fettet först utan lagrar det och tar hand om kolhydrater först. Så om man bara äter fett förbränns det. Om man äter stora mängder kolhydrater lagras fett och man lever med hungerkänslor efter en stund igen. Sen kan man sitta och skylla på individer att de inte har disciplin nog att hålla sig smala! När de egentligen försöker äta "smalt" men blir lurade in i sockerfällor... | |
| Tess_80 | 2009-02-22 17:03 | |
![]() | Självklart livsstil men visst kanske arv spelar in men jag tror att om man har en sund inställning till mat så kan nog vem som helst vara smärt å smal även om hela släkten är överviktig... | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-02-22 17:46 | |
![]() | Snoosy: Hur kan en räv med spetsade öron och glasögon ha så svårt att skilja på sak och person? ;) | |
| kermis | 2009-02-22 21:42 | |
![]() | Så av detta har vi alltså fått reda på att om man är emot två saker så är man negativ som person. Fascinerande... Hur många positiva människor blir det kvar? :D | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 21:46 | |
![]() | Jag är i alla fall positiv till HIV. Men annars är jag rätt pessimistisk. | |
| Miss_jk | 2009-02-22 22:07 | |
![]() | Och vad har jag varit emot här? Var hittar du det negativa i mina inlägg här? Och bara för att jag äter kött så är jag alltså negativ, eller vad då? | |
| Snoosy | 2009-02-22 23:41 | |
![]() | Du verkar ju ha en fanclub iaf :) Väljer man att inte se det negativa i det du skriver, så får ju det stå för de.. Tänker inte säga så mycket mer än så.. Du kommer ju fortsätta ha sista ordet iaf :) So go ahead, du får sista ordet. För det här är det sista från mig. | |
| Snoosy | 2009-02-22 23:42 | |
![]() | homeo, tack förresten. Visste inte att man får röda läppar av järn. Får börja använda mer leverpastej om morgnarna helt enkelt :) | |
| Maad Max | 2009-02-23 00:04 | |
![]() | Detta var nog det mest underhållande jag läst. Först kommer det ett påhopp som ett brev på posten. Efter det, en stark reaktion och en begäran av förtydligande. Då följer en luddig och difus undanflykt och lösa indicier. Och så håller det på. Ren komik. Mycket Underhållande, mer sådant. Tack. | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-02-23 00:05 | |
![]() | Välkommen till Betapet! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-23 00:10 | |
![]() | Tack. :) | |
| Maad Max | 2009-02-23 00:11 | |
![]() | haha, ja. Har varit medlem sedan 2005 under annat nick. Jag har också reagerat över folks åsikter och sätt att framföra dem, men det handlar som sagt om ett diskussionsforum där bl.a. åsikter disskuteras. Då får man ju acceptera att folk tycker olika och har olika syn på saker och ting.... Vad det gäller miss_jk så är hon ofta ute och cyklar, men det är i min mening oftast när hon snackar om DIF och att de skulle vara ett dugligt fotbollslag. | |