Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:10 | |
![]() | Jag har aldrig varit å kommer aldrig bli speciellt barnkär,men jag älskade/älskar min son oerhört mycket<3<3<3 Innan ifrågasatte jag livets mening ofta & förstog det inte riktigt,men sedan jag fick honom vet jag precis,det är ngt jag aaaaldrig vill missa för allt i världen!!!en så kraftig & villkorslös kärlek,det är de finaste jag fått upplevt i mitt liv.... | |
| Limer | 2009-02-22 12:10 | |
![]() | Med risk för att bli fullständigt lynchad kan jag direkt erkänna att min största anledning till att skaffa barn från början var rent egoistisk. I mina föräldrars bekantskapskrets fanns ett par som inte hade några egna barn och de tillbringade en hel del julaftnar tillsammans med vår familj. Hur kvinnan i det där paret klarade av det vet jag inte riktigt. Även om man var liten kunde man snabbt se att hon led stora kval och som äldre förstod man att vi var ett rätt otillräckligt substitut för den familj hon inte fick själv. De upplevelserna gjorde att jag tidigt insåg att det inte var där jag ville hamna. Jag ville ha nåt som var "mitt eget" att landa i. Som förälder nu vet jag ju att bara för att man har egna barn är jobbet inte gjort. Det finns ingenting som säger att bara för att barnen är födda så är allt klappat och klart, utan det är nu man vårdar relationerna så att viljan och önskan ska finnas i framtiden att umgås. För enligt min mening så sätter du inte ditt barn till världen, utan du sätter en individ till världen. En individ som inte självklart kommer stå där villkorslöst och strå kärlek över dig. Den kärleken måste du så för att få skörda. | |
| stefanf | 2009-02-22 12:11 | |
![]() | Barn är den yttersta konsekvensen av en djupare kärlek, tror/tycker jag. Kanske finns det människor som vill ha barn av någon annan anledning (praktisk, ekonomisk, status eller så) men i de flesta fall vill man nog uppleva och fördjupa den kärlek man känner. Ang. TS grundfråga så är det nog här det hela ligger och du svarar ju själv att du knappt pratar med dina föräldrar och inte om sånt här - vilket jag tolkar som att er relation kanske inte är/har varit den allra bästa. Om du verkligen hade upplevt denna närhet och kärlek i relation till dina egna föräldrar hade det nog känts fullständigt naturligt att kunna tänka tanken om egna barn - oavsett om man sedan väljer att bli förälder eller ej. Just att säga nej, och välja ett liv utan barn, kan man alltså (tror jag) göra av en massa (fullt naturliga) orsaker. Jag har vänner som både älskar barn och är jättegoa ihop med syskonbarn (eller andra) - men som ändå valt ett annat liv. Att äcklas av barn, och allt som hör därtill, kan jag inte tycka är särskilt naturligt och sunt - i alla fall om man är fullvuxen och har uppnått en hygglig "mognad".. :) TS är ju i 20-årsåldern och det kanske finns en del utveckling och mognad kvar att göra..? | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:11 | |
![]() | jag visar kanske tydligt att jag vill bli lämnad ifred, går ofta med mp3, åker ja på bussen o ett barn sitter o skrattar mot mig ignorerar jag dem. Kommer ett barn emot mig säger ja till föräldrarna. De är väll inte så konstigt man undviker de man ogillar. Du ha säkert också något du tycker är obehagligt, hur undviker du det? | |
| pion ekrot | 2009-02-22 12:11 | |
![]() | Den kraftfulla och villkorslösa kärleken kan man uppleva även utan att skaffa barn, men att skaffa barn öppnar upp inför den. Det kan annat också göra. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:14 | |
![]() | nu är jag inte mogen skriver ja ett inlägg när jag är 50 är ja la senil. Vart tog accepten emot folks olikheter vägen? | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:15 | |
![]() | Jag vet inte hur det är för er. Men jag stöter väldigt sällan på barn som är närgångna. Förutom mina syskonbarn då, men de små veka krakarna är det ju bara att brotta ner. :-D | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:16 | |
![]() | jag träffar tyvärr en hel del. Vet inte om jag har nått barn gillar, kan säkert vara min lilla hund. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 12:16 | |
![]() | Curly Girl: Nej, inte ett dugg konstigt. Jag är inte emot dig, Curly - jag känner inte ens dig. Jag sätter gränser, jag undviker, jag går in i "striden", jag uttrycker och tar ansvar för mina känslor eller släpper saker. Om det inte räcker med egen kraft kanske jag tar hjälp av någon annan. Just nu lever jag ett väldigt skönt liv så det är rätt svårt att svara på faktiskt. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:16 | |
![]() | Det kanske är lite svårt att ta dej på allvar Curly och framförallt ha respekt för din åsikt med de ordval och avsky som du lägger i dina åsikter. Du verkar absolut inte ha nån acceptans för människor som väljer att skaffa barn. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:18 | |
![]() | kissed de har jag men jag är även rätt osmart och kan inte uttrycka mig med fina ord. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:19 | |
![]() | pion:ja det har jag upplevt,men det går inte att jämnföra den kärlek man känner inför sitt barn med ngn annan kärlek Det är iaf vad JAG tycker | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:19 | |
![]() | Att man inte kan uttrycka sig med fina ord betyder inte att man är tvungen att ta till motsatsen. | |
| ViktorWig | 2009-02-22 12:19 | |
![]() | Håller med kissed, finns en stor chans att du kommer få en stor portion med mognad om ett par år Curly :) | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:20 | |
![]() | men om folk frågar mig hur ja känner måste jag väll svara. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 12:22 | |
![]() | Myspruppen: Du kan inte veta att du upplevt det som jag har upplevt. Det är ingen diskussion. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:22 | |
![]() | pion:? | |
| ViktorWig | 2009-02-22 12:22 | |
![]() | Absolut Curly och din åsikt står säkert kvar efter några år men du kanske uttrycker dig på ett mognare sätt då. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:23 | |
![]() | men du kunde ifråga sätta hur/det jag upplevt? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:24 | |
![]() | Jag skaffade barn för mänsklighetens skull. Ok, det finns en sannolikhet att min genialitet beror på socaial faktorer, men varför chansa? Om det är så att jag är den jag är pga gener, så vore det direkt småaktigt att inte sprida vidare dessa gener av excellence till nästa generation. | |