Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pion ekrot | 2009-03-01 19:43 | |
![]() | Kan vi inte diskutera frimurarna och dylikt istället? | |
| Dalkullan | 2009-03-01 19:43 | |
![]() | Trash - och dit hör du förstås? ;-) När jag bodde i Borlänge så hade de kvällar då det var nersläckt och de spelade musik. Dessa kvällar skulle det vara lugnt i bassängen och inga barn fick hoppa och bråka i vattnet. Det var typ 2 kvällar som var vikt till motionssimmarna. Det var jättemysigt att simma då. För övrigt så är kvinnokvällar helt ok. Själv bryr jag mig inte i kommentarer från karlar - de skulle bara våga | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-01 19:44 | |
![]() | Tjejbad är ju en jätte bra idé. Tänk på exempelvis alla unga muslimska tjejer som inte vill visa sig lättklädd inför det manliga könet. Sen tror jag det kan vara bra även när det gäller skolbetyg, känner jätte många tjejer som sket i simningen på gympan bara för att de skämdes över sin kropp. Nog för att man ska kunna bada inför killar vilken storlek man än har på kläderna, men detta är ju ett alternativ. Tycker dock att det borde finnas herrbad oxå, om vi tjejer får ett sånt alternativ ska även killarna få det annars är det ju lite orättvist. Simma lugnt | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-01 19:45 | |
![]() | Mats: När det är badtid för kvinns only så betyder det inte att det är bara kvinnor med dåligt självförtroende som går dit. trodde frågan var om det är diskriminerande för er med snopp. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-01 19:49 | |
![]() | Ässet: Jag gissar att du som jag älskade melodifestivalen igår. | |
| Ässät | 2009-03-01 19:49 | |
![]() | nja.. ja ville ju se Sarah Dawn Finer i globen :( | |
| Lasse1978 | 2009-03-01 19:50 | |
![]() | Kaguya: Det handlar inte om att trycka ner. Jag försökte mest tydliggöra att hon faktiskt tillåter dem att behandla henne illa. Men ja, hade inte mobbarna fått fritt spelrum så hade det inte varit så roligt att mobba folk heller. Jag har fått en jävla massa skit kastad efter mig men ALDRIG tagit emot den på det sätt som beskrivs i den här tråden, med tystnad. För det är det bästa en mobbare vet, för då kan den säga "jamen varför sa du inget då? Vi gjorde det på skoj.". Att som vuxen människa inte kunna tala för sig själv är ju mest pinsamt. Antingen tar man sig i kragen samt säger ifrån och om det är superduperläskigt att säga till dessa hemska gubbar själv så torde det finnas personal att säga till och t o m polisen då man inte får häckla folk hur som helst enligt sveriges rikes lag. Jag är trött på att det ska tyckas synd om folk som inte kan lösa enkla problem själva. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-03-01 19:50 | |
![]() | Ska man ha kvinnokvällar så ska man väl ha manskvällar för jämlikhetens skull då!! Tänk er en hel bassäng med killar/grabbar/gubbar som alla försöker visa sig bäst, både på att dra in magen, dra vitsar, simma snabbt, simma längst under vattnet, ha minst badbrallor, klättra ur bassängen snyggast, göra snyggast hopp från tornet osv osv .. :D Och tänk sedan när dom inser att ingen kollar in dom utan alla andra är snyggare, bättre och framför allt "större" än dom själva.. *funderar* Det blir nog bara en karlkväll på badhuset, sedan läggs det ner i brist på intresse.. :D | |
| micro113 | 2009-03-01 19:50 | |
![]() | tras Korrekt, frågan är om det är diskriminerande för män, och om det goda med tjejtider överväger den orättvisan. Det gäller ju också muslimska kvinnor som inte får bada med män i närheten. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-01 19:52 | |
![]() | Det verkar som att de flesta män inte bryr sig så mkt, så tjejtider är väl bra om intresse finns. | |
| micro113 | 2009-03-01 19:53 | |
![]() | Lasse Om man har gott självförtroende, så är det säkert inga problem att säga ifrån. Om man saknar självförtroende, då blir det svårare ..... synd att du inte inser skillnaden. | |
| Lasse1978 | 2009-03-01 19:54 | |
![]() | Antingen.. .[...] eller så finns det alltid stavgång eller annan typ av motion man kan syssla med som inte innebär seminakenhet framför gubbarna. (den delen försavann:D) | |
| Lasse1978 | 2009-03-01 19:56 | |
![]() | mirco113: Vadå självförtroende? Självbevarelsedrift har du väl iaf? Eller är det lika bra att lägga sig ner o dö? Och som sagt, sexuellt ofredande mm är olagligt och du kan som sagt polisanmäla dem utan att ens närma dig dem. | |
| Kaguya | 2009-03-01 19:58 | |
![]() | Lustigt att så många känner sig hotade av jämlikhet. "Ska det finnas för kvinnor ska det minsann finnas för män bjäbb bjäbb bjäbb bjäbb". Det finns för män, men aldrig någonsin har jag hört att någon har tagit upp att det skulle handla om dåligt självförtroende. För övrigt är det så att kvinnor i högre utsträckning utsätts för sexuella trakasserier än vad män gör, det kan vara därför önskan om de här tiderna har ökat. Att det finns för kvinnor är väl för övrigt inget som hindrar att män startar upp liknande tider själv där det inte redan finns? Lasse1978: Jag har blivit trakasserad, sagt ifrån, bett om hjälp och inte blivit trodd. Jag har full förståelse för att folk låter bli/inte vågar. Man vet inte varifrån andra hämtat sina erfarenheter. Det som är självklart för mig kan vara omöjligt för någon annan. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-03-01 19:58 | |
![]() | Trodde man gick till badhuset för att simma. Fattar inte vad utseende har med friskvård att göra. Men däremot tycker jag det är fel att vissa har sjalar på sig pga av sin religion. Det stod i bår lokaltidning. Inga bilder fick tas på dem men en tidningens tecknare gjorde en bild. Badhuset måste höja klorering pga materialet i kläderna stör reningen. | |
| Lasse1978 | 2009-03-01 20:00 | |
![]() | micro113: Du ska få en line av mig som du kan använda. "Det spelar väl ingen roll hur jag ser ut, ni hade inte ens kunnat få upp den ifall jag var fotomodell" | |
| micro113 | 2009-03-01 20:00 | |
![]() | Lasse Självbevarelsedrift är att inte besöka badhuset, helt enkelt. Polisanmälan kräver att jag vet vem de är. Stavgång kan jag inte gå på grund av axlarna. Gym går jag däremot redan på två ggr i veckan. | |
| micro113 | 2009-03-01 20:02 | |
![]() | Lasse En bra line -- men man skall ha mod och kaxighet för att framföra den. | |
| Lasse1978 | 2009-03-01 20:04 | |
![]() | Kaguya: Haha. Alltså, du ska nog inte ta upp trackasserier etc med mig för jag har levt i det värsta och det är inte ens jag som säger det utan statistiken. Jag tror inte ens själv på vad jag har varit utsatt för och jag vet hur sällan man får hjälp, men då får man göra själv. Jag har aldrig slutat slåss och jag har ingen förståelse för folk som lägger sig ner pga ord, det kan man göra efter att man fått huvudet dunkat i väggen ett par ggr istället. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-01 20:04 | |
![]() | Det är ju förjävligt att man inte ska kunna simma på ett badhus pga rädslan för att bli trakasserad. Polisanmälan kräver att personen har bevis på sina anklagelser och det är ofta som inte ens det hjälper i vissa fall... | |