Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 218

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pion ekrot2009-03-11 14:22
Antal inlägg: 3340

Ond kanin: Nej. Men eftersom du lade fram det som att "jag bara uttrycker mina känslor" ungefär, så blir det lite lurigt eftersom att säga "du är en idiot" inte är att uttrycka en känsla, utan en åsikt.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-11 14:25
Antal inlägg: 2032

Det känns onödigt med hårklyverier.

pion ekrot2009-03-11 14:28

Haha. Nu gör du det igen. ;p Nej men okej. Jag reagerade därför att jag tolkade det som att du byggde hela din argumenation på denna "känsla".

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-11 14:34

Man bygger ofta argument på känslor iofs..om alla hade åsikter utan en känsla bakom så skulle vi alla tycka samma sak om allting.

pion ekrot2009-03-11 14:37

Håller med. Men ibland kan det bli mer eller mindre problematiskt om man inte uttrycker det "rätt" - miljoner konflikter bygger på sådana "hårklyverier". (Välkommen att reta dig på mig i ret-tråden ;))

HurRullarMan2009-03-11 15:40
Antal inlägg: 61

Hårklyverier gällande Ond Kanin är inte på sin plats.

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 15:41
Antal inlägg: 6087

Alltså kruxet är inte att folk ventilerar sina åsikter angående dessa kändisar, problemet enligt mig är ju på vilken mognadsnivå man uttrycker sig.
Okej ifall man börjar diskutera moralfrågor eller vissa handlingar som en persson kan ha gjort sig skyldig till, det har jag absolut inga problem med.

Men, de inlägg jag läste innan jag skapade den här tråden, var mycket elaka, respektlösa, fjantiga och rent idiotiskt.. ursäkta ordvalet.

Man måste kunna hålla ett samtalsämne under en rimlig och vuxen nivå, ogillar när trådar spårar ut och folk häver ut sig lite allt möjligt.

Ogillar mobbing har svårt för fjanterier och hatar orättvisa!

det får sätta punkt för detta inlägg.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-11 15:41

Nu känner jag mig kränkt av dig HurRullarMan..

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 15:43

:S

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 15:45

Det är synd att man inte ska kunna säga ifrån när folk är allmänt elaka utan att bli betaktad som en moralkärring som bara vill förstöra det "roliga" i att skvallra och snacka skit, men om folk tycker det så tycker dom det, inget att göra åt

Tycker dock ej om att folk kallar denna tråd för en meningslös fjanttråd... tycker såna här frågor är viktiga, viktigare än diskussioner angående victoria silvsteds bröst faktiskt :)

SpelamEr2009-03-11 15:48
Antal inlägg: 55

Har inte läst hela tråden men av det jag har läst: bra gjort mollee. Jag är mycket sällan inne i forumet,mest för att spela är min grej, den här tråden bara fångade min blick på startsidan. Jag tar också avstånd från nedsättande, tråkiga kommentarer om specifika personer. Bra gjort, du har min röst för vad det kan vara värt :)

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 15:51

Hur_ rullar_ man:

Tråden handlar inte bara om hur folk behandlar B-kändisar...
Det som oroar mig mest är inte folks prat om silvsteds läppar, det jag funderar över är varför folk har ett sådant stort behov av att se ner på andra B-kändis eller ej. Alltså denna tråd omfattar ett större ämne än ex victria silvsteds bröst eller Caroline af ugglas musikstil, den handlar om folks syn gentemot andra människor rent allmänt!

Tänker inte lägga ner den här tråden, tycker det är en bra tråd där folk kan ventilera sina känslor på ett mer vettigt sätt än att projicera över sina negativa tankar genom att snacka skit om folk!

Vill veta varför folök har ett sånt stort behov av att tala illa om andra, vad beror det på?

HurRullarMan2009-03-11 16:01
Antal inlägg: 61

skittråd kräver skitsvar

bizzzy - Ej medlem längre2009-03-11 16:12
Antal inlägg: 3169

Kan ju vara så att folk börjar tröttna på alla dessa kändisar som ploppar upp ifrån ingenstans och är så trötta på det fenomenet att de inte längre kan ifrågasätta det på ett bra sätt utan blir skitirriterade och därmed vräker ur sig otrevligheter. Jag är i alla fall duktigt trött på alla dessa kändisar som media kretsar kring och gör till föremål för allas beundran eller hat. Det i sig är en sjuk företeelse som borde ta slut nån gång..

micro1132009-03-11 16:23
Antal inlägg: 17542

mollee

Att kritisera Rosing för att hon förstört sitt utseende med meningslösa ingrepp, samt att kommentera hennes omoral och extremt korkade framtoning, är väl faktiskt helt saklig kritik av en människa som valt att framhäva just dessa egenskaper hos sig själv i media.

trashone - Ej medlem längre2009-03-11 16:27
Antal inlägg: 18678

Så tråden kommer dö ganska snart, om nu folk sätt mot andra skall diskuteras skall ju bara de med ren samvete närvara. Kanske en av gudarna blir kvar, vem vet.

irrvarr2009-03-11 16:45
Antal inlägg: 75

Eftersom kändisar är de främsta förmedlarna av ideal och trender så är det närmast en plikt i demokratins tjänst att racka ned på dem...

KaninKillen - Ej medlem längre2009-03-11 16:53
Antal inlägg: 30

hahhah men e du seriös eller.. om ja tycker att nån e dum i huvet eller ful så har ja all rätt att säga det.. kallas yttrande frihet.. kanske du har hört om.. hatar fula och korkade personer

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 16:57

Jo, men folk som inte kan uttrycka sig på ett vettigt sett, är ju kanske inte de mest läpmade att säga vad de tycker...
Äh, får ej fram budskapet märker jag...

lontoonrae - Ej medlem längre2009-03-11 16:58
Antal inlägg: 46

de verkar vara många som inte ens vill fatta vad du menar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?