Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 175 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillot | 2009-03-12 16:13 | |
![]() | Döpt: Ja. Konfirmerad: Ja. Gift i kyrkan: Nej. Döpt mina barn: Nej. Troende: Nej. | |
| sakoline | 2009-03-12 16:17 | |
![]() | Med i svenska kyrkan men kristen? Nej, det vill jag inte påstå. Enligt Wikipedia är kristendom "den religion som utgår från tron på Jesus från Nasarets lära, liv, död och uppståndelse så som det återges i Nya Testamentet, andra delen av kristendomens heliga skrift, Bibeln. Kristendomens anhängare anser att Jesus är den utlovade Messias/Kristus. Kristendomen uppfattar sig som en gemenskap i Kristus, sammanhållen av tron, sakramenten och bönen." Så nej, jag kan inte kalla mig kristen. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-12 16:44 | |
![]() | marushka, man behöver väl inte tro på vad som står i bibeln för att tro på en gud?! Vad vet vi bättre idag än för flera hundra år sedan? Fysikens grundlagar har redan börjat uppösas med nano-fysiken. Vi lever i en tid då självuppfyllelse och egoism regerar, och depressioner och självömkan fått en epidemisk natur. Jag vänder mig inte till "gud" för att förstå, det hjälper mig inte. Däremot så tror jag definitivt att "andlighet" är något som västvärldens sönderstressade människor saknar (omedvetet kanske); och i vår iver att kritisera "religion" så frossar vi helt skamlöst i substitut som kommersialism, ytlighet och ensamhet. | |
| lisabet | 2009-03-12 16:47 | |
![]() | Kristen - ja, eftersom jag tror att Gud älskar varje människa som den är och att Jesus är Gud förkroppsligad, för att vi skulle få lite lättare att fatta hur Gud är! | |
| DennisPlz | 2009-03-12 16:49 | |
![]() | Stöpt: Ja Konformad: Ja Gift i bägaren: Ja Grötiga garn: Ja Boende: Ja | |
| Snoosy | 2009-03-12 22:43 | |
![]() | lisabet, nått förslag på varför Gud låter barn svälta i vissa delar av världen ? | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-12 22:50 | |
![]() | Snoosy: Jag kan inte förstå varför du helt plötsligt vill ifrågasätta lisabets tro men här har du hur som helst en utgångspunkt i frågan: sv.wikipedia.org/wik...9p roblemet | |
| AbdullahCOOL - Ej medlem längre | 2009-03-12 23:02 | |
![]() | humor alla som säger de är kristna shit asså hahaha | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2009-03-12 23:05 | |
![]() | Döpt: Ja Konfirmerad: Ja Medlem: Sköter mina föräldrar fortfarande =D Troende: Ja | |
| Snoosy | 2009-03-12 23:21 | |
![]() | Medelåldersmannen Viktor,, kul att du också fick luft i denna fråga. Vad som sägs där låter som sagt från någon som inte riktigt vet vad Gud står för.. | |
| Woffot | 2009-03-12 23:36 | |
![]() | Döpt: Ja Konfirmerad: Nej Medlem: Ja Troende: Nej Läst kristen teologi, 5p: Ja Jag uppskattar generellt kyrkans världsliga insatser i samhället, t ex hjälp och stöd vid kriser. Inåtvända samfund som tar avstånd från tvivlare och andra som inte passar in tar jag avstånd ifrån. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-12 23:45 | |
![]() | Snoosy: Tur att någon står för attityden i alla fall :) "Vad som sägs där låter som sagt från någon som inte riktigt vet vad Gud står för.. " Jag vet inte om jag förstår dig riktigt. Jag kanske är för dum, vad vet jag. Gud kan väl stå för många saker. Vad tycker du att Gud står för? Ärligt talat så tror jag att Teodicéproblemet aldrig kommer att lösas. Har du läst bibeln? Det nämns i alla fall om en himmel, eller ett paradis om du så vill, och ett helvete. Gud och Satan. Satan har makt liksom gud. Jag tror att det helt enkelt handlar om balansen mellan Satan/Djävulen och Gud. Det kan inte finnas gott utan ont liksom det inte kan finnas styrka utan svaghet. Balansen på jorden. Antingen tror man att det är gud eller å tror man att naturen upprätthåller balansen. ELLER så tror man något annat. Men vad står Gud för hur som helst? | |
| Snoosy | 2009-03-12 23:47 | |
![]() | Enligt mig så är Gud allt, luften vi andas, allt som existerar. Ett annat ord för Våran moder jord helt enkelt.. :) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-12 23:49 | |
![]() | Jag är analfabet | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-12 23:52 | |
![]() | På riktigt tror jag på Orsak och verkan Samvete Rättvisa Och jag tror att jag får träffa min farmor när jag dör. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-12 23:58 | |
![]() | Snoosy: En sund tro tycker jag. :) Det påminner om hinduismens variant "Brahman" det stora världsalltet. Fast det är en annan femma. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-13 00:03 | |
![]() | Sluta äta frukt,Viktor! | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-13 00:09 | |
![]() | anneli: är det för att jag är flummig som du tar för givet att jag äter frukt? :P | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-03-13 00:11 | |
![]() | inte troende | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-13 00:12 | |
![]() | Ja. | |