Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 171

Forumkategorier

Användare Inlägg  
katalias - Ej medlem längre2009-03-15 13:47
Antal inlägg: 2032

Anders, intressant att du i andra stycket redovisar vad du antar är den korrekta tolkningen, men att du ändå lyfter fram en tolkning som inte är särskilt trevlig. Hur kommer detta sig, när du påstår dig inte vara intresserad av att slå ner på någon?

ANDERStG2009-03-15 13:52
Antal inlägg: 7560

Om det skiner igenom att "nu ska den här medlemmen (och hans gelikar) fostras som en hund" så är ju den första tolkningen indirekt giltig.

Och jag lovar, jag har inte lagt jättelång tid på att leta i dina (eller någons) inlägg. Men detta var inte vad tråden handlar om.

Zizzi2009-03-15 13:54
Antal inlägg: 866

Tack Mouche för att du tog upp detta :-).
Jag skriver inte så ofta i forumet just för att jag inte vill bli måltavla för ironiska och/eller elaka kommentarer.
Jag är en lugn och mjuk människa som lever efter devisen "behandla andra som du vill de ska behandla dem". Men både här och IRL så verkar det som om sådana som jag måste ändra på sitt sätt att vara.

Om vi tar ett exempel: Låt säga att jag skriver (eller svarar på) ett inlägg om att jag tycker det är trevligt om folk hälsar i början av matchen (ja, jag vet, en het potatis) så kan jag räkna med en drös med svar av typ: Men sluta böla, skaffare lite hårdare hud, har inte detta tjatats om hundra gånger samt länkar.

Jag blir då undrande av flera orsaker för för det första så är det ju inget jag bölar om och jag gillar inte att framstå som en svag människa, jag kanske framstår som lugn och mjuk, men det är inte synonymt med svag.
För det andra, varför ses det så positivt med att vara känslokallt hårdhudad?
Ok, det här är internet, men personligen tycer jag inte man ska bete sig annorlunda här än vad man gör IRL. Min anonymitet gör inte att jag kan bete mig som ett svin.

mbp293 - Ej medlem längre2009-03-15 13:54
Antal inlägg: 119

Ibland blir jag verkligen mörkrädd för vissa människors rättrådighet. Själv är jag spontan och hasplar ur mig massor av tokigheter och kan oxå be om ursäkt. Tillåt oss idioter att sidsteppa då och då. Om tråden har bärighet kommer den naturligtvis att överleva.

katalias - Ej medlem längre2009-03-15 13:55

Jo, på sätt och vis var det det, Anders. Vad tråden handlar om. Är det inte så att den handlar om beteende i forumtrådar?

Jag tycker att du gjorde ett fullständigt onödigt nedslag med en sarkastisk "knorr", trots att du mycket väl vet vad jag och den andra citerade medlemmen vill få fram. Det är ett exempel på beteende som i förlängningen förstör trådar. Ett exempel av många. Tycker inte du det?

one-punch - Ej medlem längre2009-03-15 13:57
Antal inlägg: 1047

Jag är benägen att hålla med mbp293.

Modest Y - Ej medlem längre2009-03-15 13:57
Antal inlägg: 424

Katalias: Bara för att en värd skriver "detta är min privata åsikt" så hjälper det inte att dra gränsen vid personligt o påtaget uppdrag.
Har man åsikter i ngt så bör man ta upp det på annan plats än på Beta.
Gränsdragning, gränsdragning! :-)

Att en värd tagit upp dilemmat med forums struktur är en annan sak. Det ingår i arbetet så att säga. Ett öppet "företagsmöte".

Eftersom det finns så tydliga exempel på bra o dåliga värdar liksom medlemmar så kanske det vore bäst att rensa åt alla håll o kanter?

Raderas mitt konto för att jag uttryckt en negativ åsikt om Beta - må så vara. Det ställer jag upp på.
Så blir det mer som ägarna önskar än medlemmarna.
För att det ska till någon förbättring/förändring krävs engagemang.

Tror dock att även den här tråden kommer fyllas med idéer o önskemål som kommer falla platt i längden.

ANDERStG2009-03-15 14:00

Jag citerade för att kunna kommentera förslaget (citat 1) och attityden (citat 2). Om sedan min metadiskussion erbjuder exempel på något som vissa ser som oönskat beteende så har vi då äntligen något konkret att utgå från. Formulera en potentiell ny regel.

katalias - Ej medlem längre2009-03-15 14:01

mbp293, det beror förstås på tråd. I vissa trådar är dylikt sidsteppande smaklöst, nedvärderande och direkt skadligt för en generell trevlig miljö i hela forumet. Välj själv vilken nivå du vill ställa dig på.

Förklara gärna varför du blir mörkrädd av rättrådighet, som jag hoppas att jag visar prov på.

För övrigt är jag också spontan och kan haspla ur mig massor av tokigheter.

www.betapet.se/forum...am p;page=0

Bitte - Administratör2009-03-15 14:02
Antal inlägg: 24224

Men Modest Y visst är det så att ägarna har rätten att bestämma precis allt på denna sida för betapet är INGEN demokrati..

Sedan så har både värdar och ägare rätt att ha åsikter och skriva om dessa tycker jag

Sedan så för er som varit uppmärksamma aå har jag legat nere med kontot Bitte under en tid just pga personliga påhopp och annan skit både i forumet och på mail,, kalla det då tokigheter eller ej ,, men inte fasen har de personerna provat på att be om ursäkt

Bitte

katalias - Ej medlem längre2009-03-15 14:03

Nej, Anders, det är inte min sak att formulera några regler alls. Det är Odins, Monks och eventuellt Claws sak. Om du kan förklara på vilket sätt ditt beteende med att lyfta fram några citat och avsluta med sarkasm är ett önskat och schysst diskussionssätt i denna tråd ska jag genast ge dig rätt och till och med be om ursäkt.

Modest Y - Ej medlem längre2009-03-15 14:06

Visst har dom det Bitte, du har rätt i både punkt 1 & 2.
Det är väl därför det ser ut som det gör idag då kanske...

Och ursäkter är inte heller något att räkna med, det kan jag skriva under på.

/Undersåte

katalias - Ej medlem längre2009-03-15 14:08

Modest Y, på något vis känner jag mig kluven i just den frågan. Det känns lite VÄL hårt (till och med för mig) att banna forumvärdar från den generella debatten i forumen. Många kommer med mycket bra och tänkvärda inlägg (Vulcan strålande exempel) och jag personligen skulle sakna dem. Men visst, jag förstår dilemmat.

Däremot tror jag att en utrensning och förnyelse i värdkollektivet skulle ge bättre effekt än att utestänga dem från debatterna. Exempelvis skulle de kanske sinsemellan ha en regel att om de vill delta i en debatt ska de heller inte moderera den. Vi kan bara hoppas.

ANDERStG2009-03-15 14:11

Jag talar hellre om min debattstil, beteende låter så kliniskt. Det är så jag har uppfattat att diskussioner fungerar, tes-antites-syntes.

Det måste gå enorm mycket prestige i forumet om man viftar med möjligheten att be om ursäkt i en diskussion. (Inte ditt inlägg Bitte, personliga påhopp tardar en ursäkt.)

pion ekrot2009-03-15 14:13
Antal inlägg: 3340

Ja - förklara gärna din "debattstil" anders, för jag undrar också.

katalias - Ej medlem längre2009-03-15 14:15

Anders, din "debattstil " ligger på en nivå som jag inte hänger med i. Att en sådan "stil " inte tillåter dig att vara rak är ju direkt tragiskt.

"Det måste gå enorm... ".

Tycker du ATT det går enorm mycket presigt "i forumet om man viftar med... ", eller kan det EVENTUELLT vara så?

Du får gärna vara tydligare, om du verkligen vill ha en diskussion och inte bara en serie sarkasmer och antydningar.

E Soul - Ej medlem längre2009-03-15 14:16
Antal inlägg: 813

ANDERStG 2009-03-15 14:00:
   “Jag citerade för att kunna kommentera
    förslaget (citat 1) och attityden (citat 2). Om
    sedan min metadiskussion erbjuder exempel på något
    som vissa ser som oönskat beteende så har vi då
    äntligen något konkret att utgå från. Formulera en
     potentiell ny regel.”

Den dagen det i forumreglerna dyker upp stöd för att sådana formuleringar som ANDERStG's “sarkasm” (var hittar man den?) inte är önskvärda här ska jag personligen göra en /ignore på mig själv.

katalias - Ej medlem längre2009-03-15 14:16

presigt = prestige

katalias - Ej medlem längre2009-03-15 14:17

E Soul, du hittar inte sarkasmen? Det förvånar mig.

Modest Y - Ej medlem längre2009-03-15 14:17

Har absolut inget emot inläggen som värdar kan göra.
Det som stör mig är att de är värdar.
Gillar man att ge sig i diskussion bör man inte vara värd.

Eller som du föreslog Katalias, nån annan modererar den tråden, kan ju va en bra start iaf.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?