Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:50 | |
![]() | cassius:Ja precis!aldrig att jag hört han nämnt ngt om antiskall när en hund skäller mycket!å då har man ju sett ett ex antal sånna fall genom åren man följt honom | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:51 | |
![]() | Cassius: se parallellerna till människor och gastuta - låter det acceptabelt? Det är inte vettigt att döva symptomet bara för att det är enklast för en själv. Jag håller att vissa regler behövs - hundar är flockdjur och varje flock har sina sociala regler - men att få uttrycka sig utan bestraffning bör vara en av dessa regler. Jo, Cesar Milan har en del mycket bra poänger. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:52 | |
![]() | Som exempel på att lagarna kring djur inte är vad de bör vara: tidelag är tillåtet... | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:53 | |
![]() | Föll visst bort ett par ord där: jag håller med om att... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:55 | |
![]() | jaa,det där har det varit disskussioner om här förr!! det är tillåtet att ha tidelag med djur,å bara för de är tillåtet så har man det å är försvarbart? nog för att jag är open minded,,men DJUR FÖR SIG Å MÄNNSIKOR FÖR SEJ TACK | |
| micro113 | 2009-03-16 15:59 | |
![]() | Cesar använder både strickel och elhalsband på hundar i serien -- jag vet inte om jag tycker det är exempel jag vill följa direkt. | |
| Cassius | 2009-03-16 16:00 | |
![]() | Jag vet Eukonkanto: Det är så sjukt att tidelag är tillåtet :S Hur i hela h*elvete tänker vissa? VARFÖR är inte det olagligt? SJUKT! Och nä parallellerna du drar mellan gastuta och det ,det är inte okej. Jag säger inte att jag gillar antiskäll heller, jag personligen hade testat mycket andra saker innan det där. Jag har hört vissa säga att antiskäll är jättebra medans andra säger att det funkar inte alls. Jag vet inte som sagt då jag inte testat det själv. Och som myspruppen säger: Man har ju sett ett ex antal skällande hundar i Cesars program och han har aldrig använt något medel mer än sin röst,händer å knäppande fingrar.Mycket ligger i vad vi människor utstrålar för känslor, är du osäker så känner hunden det, praktexemplar på det ser man ju i Cesars program. Så fort Cesar promenerar med hunden så sträcker han på ryggen å visar " jag bestämmer" Och oftast är det ju det hunden behöver känna... " Matte &husse är flockledare,mamma å pappa, vad man nu vill kalla det, å dom bestämmer. Jag tycker att Cesars program är bra, jag har lärt mej ganska mycket genom det han säger , sådana saker som är så självklara egentligen men som man inte tänkt på =) | |
| micro113 | 2009-03-16 16:02 | |
![]() | Eukon Att fritt få uttrycka sig i flocken är inget som är naturligt för hundar i flock -- Tiken kan vara mycket hård mot en valp som inte vet sin plats -- eller som i mitt fall, en annan hund som tomskäller. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:03 | |
![]() | ang att antiskäll är bra,,ja vem fan skäller inte då man får stötar i halsen?! JAG tycker det är våld å vill inte utsätta mina djur för sådant skit! | |
| micro113 | 2009-03-16 16:03 | |
![]() | Strickel = stackel, om någon undrar | |
| micro113 | 2009-03-16 16:04 | |
![]() | Mys Antiskäll är INTE elhalsband -- utan ger en dusch med endera vanligt vatten, eller citrondoftande vatten, vid skall. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:05 | |
![]() | ska hunden lixom må bättre av sånt?=/ de löser mer problemet för männsikorna runtomkring än för hunden,,,h*n fick bara ännu ett problem det är MIN åsikt iaf | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:05 | |
![]() | De gånger jag sett honom har han också bara använt 'normal' kommunikation - normala röstlägen och mjuka men fasta händer. Något annat är inte okej och skall inte vara nödvändigt, så jag blir jävligt besviken om fallet är så att jag missat något sådant. Visst kan antiskäll fungera jättebra på själva skällandet, det är klart, men det bakomliggande problemet lär finnas kvar. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:06 | |
![]() | Micro:Just DET halsbandet var ngt heeeelt nytt för mej!har aldrig hört talas om sådant | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:08 | |
![]() | eukon:Ja problemet finns nog kvar,,,, | |
| micro113 | 2009-03-16 16:09 | |
![]() | Cassius Jag har sammanlagt haft 9 schäfrar, och enbart behövt ta till antiskäll på en av dessa. Övriga fungerade med andra metoder, medan denna enda hade förmågan att skälla in sig själv i stress - och då inte kunde bryta skällandet själv. Hon skällde tills hon blev hes och tappade rösten, och det till synes utan anledning -- hon har aldrig stått uppbunden eller varit bortstängd, utan fick dessa ryck ändå. Jag hade testat i princip allt innan jag testade antiskället -- nu vet jag hur antiskäll fungerar och skulle med en liknande hund ta till det på ett tidigare stadium, eftersom både jag och hunden mår bättre när hon nu skäller "normalt". | |
| micro113 | 2009-03-16 16:10 | |
![]() | Mys Men just det är antiskäll -- elhalsband är tack och lov förbjudna i sverige. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:11 | |
![]() | Jag är fullt medveten om att hundar sätter varandra på plats. Att som människa tro sig veta vilken kommunikation som skall väljas bort och göra så med så onaturliga metoder är värre än vad hundar gör mot varandra - för de använder sig av kommunikation som är naturlig för dem. | |
| micro113 | 2009-03-16 16:13 | |
![]() | Eukon I en av de tidigare säsongerna använder han stackel dels på en dobberman, dels på en storpudel. El använder han för att vänja en dobbermanblandning med husets katt, första eller andra säsongen om jag minns rätt. Jag tycker också Cesar har många bra saker -- men också han tar ibland till metoder som till och med jag anser är förkastliga. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:13 | |
![]() | Mot en annan människa som babblade maniskt skulle man aldrig använda halsband, tutor eller spray - det är inte ens naturligt för OSS! | |