Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2009-03-20 13:01 | |
![]() | Eftersom prostitution är legal i en del länder så är frågan relevant. Jag skulle emellertid rösta nej och så verkar de flesta göra som skriver i denna tråd. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:02 | |
![]() | Ond_kanin Varför är det ett "avskyvärt" arbete då? Personligen kan jag inte riktigt förstå det avskyvärda i det. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:04 | |
![]() | hakwa: du verkar inte förstå den problematik som den prostituerade upplever. De är ju inte lyckliga. Skulle du vilja att din flickvän var prostituerad? | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:05 | |
![]() | Det är äckligt och borde förbjudas. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:08 | |
![]() | bbecker Hur vet DU huruvida de prostituerade är lyckliga eller ej? Och om dom inte är det, är det då prostitutionen eller bakomliggande faktorer som skapat det? Och dessutom kanske dom tycker det är ok även om dom inte är lyckliga i sig. Som sagt, vi vet ju inte. Men jag anser att det är upp till varje vuxen myndig person att ta det beslutet själv. Nej jag skulle inte vilja att min fru var prostituerad. men jag skulle inte vilja att hon var grovarbetare, yrkesmilitär, präst eller polis heller. | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-20 13:08 | |
![]() | Hakwa,, om vi pratar om din din fru eller din dotter, är det lika OK då,,eller vad tycker du Bitte | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:08 | |
![]() | hannaroma, så allt som är äckligt ska förbjudas? Det är rätt många som tycker homosexualitet är äckligt, är det skäl att förbjuda det? | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:09 | |
![]() | Bitte, det är ett löjligt argument, jag vill inte att dom ska bli yrkesmilitärer heller eller diverse annat heller för den delen. Det handlar om att vuxna människor ska få göra sina val själva. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:11 | |
![]() | hakwa: hur vuxen är en människa som utsatts för sexuella övergrepp för att sedan gå in i drogvärlden och förnedringen i att arbeta som prostituerad? Många inom porrindustrin och sexindustrin har denna bakgrund. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:12 | |
![]() | För att se det som så här. Om jag hade en dotter skulel jag inte minska min kärlek till henne för att hon blev prostituerad. ´Jag ahr fö aldrig sagt att jag FÖRESPRÅKAR prostitution, jag bara anser att det är varje männsikas rätt att göra det valet själv. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:12 | |
![]() | Och hur många män vill ligga med en så utsatt människa? Eller som i Thailand, är det ok att vara "pojkvän" för 2 veckor och ändå veta vad som händer sen? | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:12 | |
![]() | hakwa: tror du att de väljer medvetet? Jag tror inte det. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:13 | |
![]() | bbecker - ja och det är jättetragiskt, men inte en anledning att stoppa folks fria val. Du, jag eller inte någon annan för den delen kan ju varken veta eller påstå att vi vet att det gäller alla. Sannolikt gör det knappast det. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:15 | |
![]() | Om de är dysfunktionella kan de ju inte göra friska val, eller hur? Vill du som man stödja en sådan industri? Har inte vi "friska" ett etiskt ansvar där? jo Jag vill iaf inte ha en man som har åsikten att prostitution och sexindusrtin är ok Hakwa tänk på vad du verkligen tycker, det känns som du bara söker diskussion för att kunna komma med motargument. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:20 | |
![]() | bbecker Du får tycka vad du vill, du får gärna välja bort en man som inte passar dig. Vad jag ogilalr är att staten ska kriminalisera saker som bara rör dom som gör dessa val. För hur du än vrider och vänder det så är det val som görs, dåliga kanske, men ändå val. För det är ingen som svälter ihjäl i Sverige idag. OAvsett om man prostituerar sig eller ej. Jag tycker att man är inne på en farlig väg när man ska lagstifta mot saker baserade på rent moraliska frågor som denna. Dessutom är det vanskligt att generalisera "sexindustrin", för den innehålelr garanterat såväl ruttna som seriösa företag. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:24 | |
![]() | då tycker jag det ska vara illegalt | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:25 | |
![]() | sen om du vill ge din flickvän pengar efter sex så gör det mig inget | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:26 | |
![]() | hakwa: ge exempel på dessa "seriösa företag" inom sexindustrin och prostitution för jag ser inga exempel | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-20 13:33 | |
![]() | www.regeringen.se/sb/d/26 64 Bitte | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:33 | |
![]() | Hakwa, om du inte kan förstå det avskyvärda i att tvingas sälja sin kropp och sitt kön till okända män(alltså slavhandel) så kan jag inte förstå dig... | |