Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:13 | |
![]() | Pion, ja, faktiskt. Det som krånglar till det hela är vad man menar med viljan. Att känna ett plötsligt och starkt begär är inte samma sak som att vilja vara otrogen mot sin partner. Att inte försöka göra något åt sitt starka begär utan faktiskt haka på känslan och tycka om den är att vilja vara otrogen. Som jag sa innan är handling alltid otrohet, såvida ens partner inte vill att man är otrogen då. Jag drar gränsen hårdare sylvia, jag löser inte upp den. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:15 | |
![]() | "Hennes grumliga definition av begreppet lättar ansvarsbördan för alla som någon gång tagit steget att vara fysiskt otrogna. Om tanke är otrohet, då är vi alla otrogna; och då kan heller ingen egentligen klandras. Moralupplösning kallar jag det snarare." Tack för klargörandet. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:17 | |
![]() | Tack gode gud för att min fru låter mig ha mina egna tankar. | |
| creatorno1 | 2009-03-29 22:18 | |
![]() | att gå utanför sig själv är otrohet | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:21 | |
![]() | Notoriskt flörtande skulle jag också klassa som gräns till otrohet. Om inte annat en ointressant person att tillbringa tid med. | |
| blankomblank | 2009-03-29 22:30 | |
![]() | Allt man kan prata om i relationen är inte otrohet. Det handlar ju inte om fysiska gränser utan mer om känslor och respekt. Otrohet för mig är ju bedrägeriet, smusslandet och lögnen i första hand. Känner man när man sitter vid datorn tex att man hoppas att ens partner inte ska komma förbi och kolla vad man skriver och till vem då är man "otrogen" i vår relation. Vad som gäller i varje relation är ju individuellt men när man pratar så kommer det ju snabbt upp vart man står. Jag tycker flörtande är helt ok, jag har en flirtig kille. Däremot skulle jag bli ledsen om jag hittade ett hemligt förråd av porr exempelvis. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:33 | |
![]() | Otrohet är (enligt mig) först när man byter kroppsvätskor med någon annan än sin partner. Sen kan man ju vara otrogen i skallen, dvs fantisera, skicka flirtiga sms eller annat otrevligt. Detta sårar antagligen lika mycket som fysisk otrohet men är ändå inte " riktig" otrohet enligt mig. Men den psykiska ptroheten är nog även ett bevis på att man kanske bör rannsaka sig själv och sina känslor gentemot sin partner. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:36 | |
![]() | Sen så förstår jag faktiskt vissa som är otrogna. Det är ju alltid något som saknas i ett sådant förhållande... Och ibland gör folk dumma saker i ren och skär panik, kanske för att få bekräftelse, hämnas eller bara faktiskt få sex, som de i vissa fall inte får av partnen. Tycker det är fult att vara otrogen dock, och innan man ger sin in i leken så kanske man bör tänka efter ordentligt innan man gör något dumt. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:37 | |
![]() | mollee . Håller med dej absolut | |
| adamis - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:39 | |
![]() | Det enda som räknas är tanken. | |
| dizz | 2009-03-29 22:40 | |
![]() | Instämmer med mollee. Det klokaste inlägget hittills. | |
| blankomblank | 2009-03-29 22:40 | |
![]() | Jag förstår inte vissa som är otrogna. Om något saknas i förhållandet jobbar man på det eller gör slut. punkt Fast då är ju jag vuxen förstås | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:43 | |
![]() | Men man kan nog älska sin kille/tjej men ha en svacka... Göra något misstag på fyllan efter ett storgräl exempelvis. Tror nog att det är jäkla lätt hänt. | |
| blankomblank | 2009-03-29 22:44 | |
![]() | Så det är alltså själva utbytandet av kroppsvätskor som är det sårande och otrogna? Många lever ju i swinger förhållande och öppna förhållanden lyckligt. Nej det är lögnen och bedrägeriet som är otroheten, det är ju det som är svårast att förlåta. | |
| blankomblank | 2009-03-29 22:46 | |
![]() | Tro mig jag har haft en del svackor i mitt 11åriga förhållande men att saker bara händer på fyllan?... Då kan man alltså begå andra hemskheter också som man aldrig funderat ens på annars. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:46 | |
![]() | Jag blir lycklig när jag ser alla dessa fantastiska förhållanden som många betapetare har. Sen gör det mig lite ont att det faktiskt finns otäcka människor som inte gör som man bör. Eller så är det bara en del av livet, vad vet jag? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:46 | |
![]() | Givetvis syftar jag på otrohet som utförs i smyg, trodde det var underförstått. | |
| dizz | 2009-03-29 22:47 | |
![]() | blankomblank: vad menar du med "Jag förstår inte vissa som är otrogna."?? Är det rättfärdigat för en del men inte för andra?? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:51 | |
![]() | Blankomblank... Vissa saker kan människan inte kontrollera, och sexuella drifter och känslan av att känna sig behövd är en av dessa. Är man lite lullig och samtidigt känner sin besviken på sin partner, är nog risken rätt hög för att man råkar göra misstag... Givetvis kan man göra andra dumheter när man är onykter och förbannad också.. ex: köra rattfull, slå söner hemmet, slå en flaska i någons huvud på krogen, bråka med polisen... | |
| blankomblank | 2009-03-29 22:51 | |
![]() | Alltså otrohet som man smyger med i fantasin, på nätet, i telefon, flirten på jobbet, räknas inte då utan bara om den är i kombination med utbytandet av kroppsvätskor? Ok med mig om det är ok med partnern. Ordet partner syftar ju liksom på att man har någon mer att ta hänsyn till innan man sätter reglerna. | |