Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Billy Rubin | 2009-06-23 19:12 | |
![]() | Jag utrryckte mig klumpigt, sorry. Asystoli går inte att dedda. Har man asystoli så är det kört. Det är ventrikelflimmer som går att deffa. De moderna deffarna kan själva läsa av det där. | |
| apbur | 2009-06-23 19:13 | |
![]() | Eller så utsätter man hjärtat för våld och skapar ventrikelflimmer? | |
| apbur | 2009-06-23 19:13 | |
![]() | Bah, jag vill inte att du försöker rädda mig, den saken är klar iaf :) | |
| Maja G | 2009-06-23 19:17 | |
![]() | Det är bättre att göra något än inget alls vid en olycka där du är förste man på plats......Du ska verkligen få ta i om ett revben går sönder vid kompressioner...Om det gör det, so What? Har du, mot förmodan, räddat ett liv så vad är ett brutet revben??? Naturligtvis så be någon ringa ambulans så det kommer proffsig och kunnig personal med hjälpmedel typ debfribrollator... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-23 19:19 | |
![]() | Man kan ju hoppas, Maja :) | |
| Maja G | 2009-06-23 19:19 | |
![]() | oj....Defibrillator.jäkla svårt ord dé:) | |
| Billy Rubin | 2009-06-23 21:59 | |
![]() | Finnar fixar flimret (missa inte slutet på videon): www.youtube.com/watc...ao -uEKgJ6Q | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-24 00:12 | |
![]() | Som jag förstår det så är kompressioner inte till för att sparka igång ett avslaget hjärta utan endast ett sätt att med annan muskelkraft sköta hjärtats pumpande. Ang. gubbar i skigen på älgjakt så tror jag inte ett smack på att de hellre dör med stövlarna på än att deras jaktkamrater försöker få dem levande ur skogen. Ni har väl förbövelen en älgdragare eller fyrhjuling att ta till om det krisar? eller sätt en lina i snoken på gubben och dra ut honom some en riktig oxe. Dessutom så är det kanske dags att sluta ränna i skogen med laddade vapen om risken för hjärinfarkt är överhängande? Bara en stillsam tanke rörande mítt eget jagande och när det kommer att upphöra. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-24 00:20 | |
![]() | Jadå, så mycket jagande gubbar och gummor som jag har runt omkring mig, så törs jag nog säga att "dö med stövlarna på" är Clint Eatswood-flummeri. En av dem fick nyligen en stroke under jakt. Han var väldigt glad över att han snabbt hjälptes av kompisarna till lasarettet. Det blev inga bestående skador i hjärnan. | |
| skrabban | 2009-06-24 00:30 | |
![]() | Jag tycker att alla bör kunna hjärt/lungräddning. Jag har gått kurs och har varit vägsamarit. Hade jag inte kunnat hjärt/lungräddning hade min son inte levt idag. Han fick en överdos och jag satte igång med hjärt/lungräddning och ringde efter ambulansen. En läkare ska dödförklara när någon dör. Min man dog på sjukhuset. Det gjordes ingen upplivning på honom för han var så svårt sjuk. Det gör dom inte på sjukhuset när de är så svårt sjuka att det inte finns en chans att överleva. | |
![]() | Jag tycker att alla bör kunna hjärt/lungräddning. Jag har gått kurs och har varit vägsamarit. Hade jag inte kunnat hjärt/lungräddning hade min son inte levt idag. Han fick en överdos och jag satte igång med hjärt/lungräddning och ringde efter ambulansen. En läkare ska dödförklara när någon dör. Min man dog på sjukhuset. Det gjordes ingen upplivning på honom för han var så svårt sjuk. Det gör dom inte på sjukhuset när de är så svårt sjuka att det inte finns en chans att överleva. | |
![]() | Oj det kom visst två gånger, det var inte meningen. | |
| Billy Rubin | 2009-06-24 11:12 | |
![]() | Risotto: Det är skillnad på stockholmare och riktiga jägare! | |
| ercama | 2009-06-24 11:35 | |
![]() | Apropå livräddning, om du själv får en hjärtinfarkt och inte har tillgång till hjälp så har jag läst att man ska hosta ihållande och så djupt som möjligt under tiden man tar sig till sjukhus, någon som vet om det stämmer. | |
| Billy Rubin | 2009-06-24 13:21 | |
![]() | Jag tror det är bättre att sätta sig och skriva sitt testamente! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-24 13:41 | |
![]() | Billy Rubin, det där var jävligt korkat sagt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 16:17 | |
![]() | Testamente är aldrig fel att påbörja. | |
| Billy Rubin | 2009-06-25 17:27 | |
![]() | Risotto: man får skoja om döden också! Den drabbar oss alla förr eller senare! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-25 17:35 | |
![]() | Hur har ni det med pumpen i solvärmen? | |
| Billy Rubin | 2009-06-25 20:01 | |
![]() | Inga problem Mommes. Jag sitter i skuggan med en kall öl och mår jättebra! | |