Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 489

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MiniLudd2009-04-23 11:21
Antal inlägg: 309

Så kom rasistargumentet så klart, undrade just när det skulle dyka upp. Nä du, Risotto, de riktiga rasisterna är många av invandrarna själva.

Nyligen pratade en kompis i Södertälje med en polis som berättade att ungdomarna där kastar sten på dem och ambulanspersonal varje dag.. Man undrar verkligen vad vi svenskar gjort dem för att de ska hata oss så. Är väl också så att det är tryggt att ge sig på oss svenskar då de inte behöver räkna med hämndaktioner.

åkecato2009-04-23 11:26
Antal inlägg: 142

tur vi har USA att mota packet med

MiniLudd2009-04-23 11:33
Antal inlägg: 309

Har oxå funderat mycket på det sista Truto skrev, hur vänsterns sk. kvinnokämpar aldrig sträcker sig längre än att skälla ner vita, medelålders män. Islam fortsätts ses som en sån gullig liten jämlik (haha) religion i dessa kretsar.

Mona Muslim själv skuttade väl runt i slöja utan betänkligheter, allt för att vara så PK som möjligt, antar jag.

efrezina2009-04-23 12:54
Antal inlägg: 541

Mitt problem är att endel här verkar se sig blinda på terrorism, syrangrepp i pakistan, hatet mot usa, könsstympning,förtrycket i iran, ja listan kan ju göras lång.
Men det är ändå bara en pytte del av alla muslimer som genomför/blir påverkade/tvingade att göra dessa dåliga saker.
Varför skulle Islam vara en sämre religion än tex Kristendomen?
Problemet ligger ju i tolkningen av texterna och dels i människors kultur (vilket vi inte borde förknippa med islam eller ngn annan reiligion överhuvudtaget)
I tex iran går dem hårdare med sharia-lagen och tolkar den ofta på ett uråldrigt och hårt sätt. Men om vi skulle tolka kristendomen på samma salgs sätt, dvs exakt det som står o lite till som vi tycker är bra, blir det ju också väldigt extremt och passar inte in i vårt samhälle heller.
Truto, följer vi de tio budorden i sverigeo de bestraffningar som beskrivs i bibeln för diverse brott? -Nej men det gör vissa MUSLIMER, men de flesta, indonesien, indien, libanon..listan kan göras lång gör inte heller så med Islam! Och endast ett fåtal makthavare i vissa länder är de som direkt eller indirekt påverkar deras folk!
Du får nu ta och skylla på något annat än Islam tycker jag.

efrezina2009-04-23 12:58
Antal inlägg: 541

O när det gäller kvinnosynen verkar folk gärna öppna truten mer än att öppna en bok. Se vad som står, kanske vill ni jämföra med kristendomen?
Återigen, se mer till kulturerna och (vissa) muslimer än islam och hitta ert svar där!

Truto - Ej medlem längre2009-04-23 15:06
Antal inlägg: 38

Jämförelsen mellan kristendom och islam haltar kraftigt.
Kristendomen har reformerats. Det har inte islam.
De som försöker blir av med huvudena.
En annan intressant tankeställare fick man sig när muslimer tillfrågades om hur de ställer sig till att använda terrordåd i islams namn. 25% tyckte det var OK. Nu gjordes denna undersökning i Storbrittanien men förhållandet är nog likartat här.
Det innebär att vi har hundratusentals muslimer som befinner sig i landet som anser terror vara en OK metod.

Islam är en totalitär ideologi och det kan inga naiva svenskar ändra på.
VARFÖR skulle islam uppträda på ett annat sätt just i Sverige?
Vi ser ju nu tydliga tecken på en ökad radikalisering och vi låter den stillatigande ske.
Vad hände i Kosovo? En kraftig inflyttning av muslimer från Albanien ledde till att de till slut tog över. Med våld. Fortsätter vi som vi gör nu så skall du se att en liknande utveckling mycket väl kan ske i Malmö.
Det är ju inte för att muslimerna är så trevliga som flera tusen familjer flytt staden.

Risotto - Ej medlem längre2009-04-23 15:13
Antal inlägg: 3069

Truto, jag säger bara en sak; hjulet, utan det hade allt du räknar upp inte existerat. Det har först varit i bruk i Mesopotamien nuvarande Irak.
Så som du framställer det som att invandrare är ett problem anser jag vara rasism. Kolla lite bakåt i dina egna led så ska du nog se att det finns någon fasansfull invandrare där.

åkecato2009-04-23 15:33
Antal inlägg: 142

Risotto menar du allvar!? när du tar upp hjulet!? hur fan tänker du då?!
hahaha

Angående rasist snacket så kan de vara välkomna hit allesammans, men inför likt Californien "three strikes your OUT"
Sen spelar de ingen roll om de snor ett tuggummi tredje gången då ere adjö, syn ddu inte kunde anpassa dig till hur vi lever här.

Risotto - Ej medlem längre2009-04-23 15:37

Jag är inte muslim, inte heller kristen, jag tycker att det under vissa omständigheter är ok med terrorverksamhet. T.ex om det finns ett land som heter USA och som helt sonika tar över enn territorium utan att man kan göra så mycket åt det. Då ser jag inga som hels problem med att idka "terrorverksamhet", om det sedan är en strikt muslimsk verksamhet låter jag var osagt, den som har lite innanför pannbenet kan sätta sig ner och fundera och kanske i bästa fall bilda sig med en bok. OBS!!! inte Aftonbladet, det är ingen bok som innehåller sanningar, hoppas det inte blev för svårt nu......

Risotto - Ej medlem längre2009-04-23 15:41

åke, ska jag säga läkarkunskaper som är 1000 år före västvärldens läkarkunskap då? Ingen uppfinning i strikt bemärkelse men tecken på högkultur.

Truto - Ej medlem längre2009-04-23 16:12

Ja, i arabvärlden fanns mycket riktigt högtstående kulturer innan islam men efter islams inträde stagnerade det. I princip har ingen utveckling skett därefter. Bara ett enda evigt krigande med allt och alla för allah.

Truto - Ej medlem längre2009-04-23 16:15

Risotto: Titta på denna sida och tala sedan om för mig vilka som tar över vad:
missionxp.webblogg.s...et t-k.html

Zizzzi2009-04-23 16:19
Antal inlägg: 440

Va? Har kristendomen reformerats totalt? Ingen katolsk kyrka längre? Ingen ortodox?
Menar du att homosexualitet plötsligt är accepterat i bibeln? Samma bibel som har en sådan FANTASTISK kvinnosyn...

Zizzzi2009-04-23 16:20

För övrigt. Krigen hade med all sannolikhet utspelat sig oavsett om man haft religionen att gömma sig bakom eller ej. Jag tror alla civilisationer går i vågor utvecklingsmässigt. Mellanöstern var före oss hur länge som helst, sedan gick vi om med besked, och frågan är väl egentligen bara när de går om oss igen.

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-23 16:25
Antal inlägg: 460

Fascinerande att så fort man börjar titta på fakta så är man rasist!?

Håller dock inte med åkecato om "three strikes..." Har verkligen svenskar större rätt att begå brott här bara för att vi är svenskar? Den toleransen mot alla vore kanske bättre? Eller då någon här begått sitt tredje brott så byts denne ut mot någon i ett annat land?

Zizzzi - det är väl stor skillnad på vad som står i Bibeln/Koranen och som de facto tolkas ur desamma. Hur många "rättrogna" kristna jämfört med muslimer finns det? Och jag talar INTE om dubbelmoralisterna i landet i väst.

Betapetaren2009-04-23 16:32
Antal inlägg: 21

Nästan hela Sydamerika består av extremt kristna länder som nog får anses vara oerhört "bakom" ur vår synvinkel, precis som Mellanösternländerna. Är detta kristendomens fel?

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-23 16:33

Förmodligen.

Zizzzi2009-04-23 16:36

Goliath, förvisso. Men det är ju just det som är grejen. Man skyller på religionen istället för de som som använder den för att rättfärdiga sina handlingar. Tittar man krasst på det skulle jag tro att den största andelen muslimer är vanliga "svenssons" som bara vill leva sitt liv, utan att kriga.

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-23 16:39

Jag har så oerhört svårt att tro att det kan komma något gott ur religion över huvud taget. Att vara vänlig och trevlig, sköta sina åtaganden, tänka gott om andra osv osv - det klarar vi utmärkt utan religion. Men att begå mord, starta krig och föra terrorism det behöver man alltför ofta religionen till.

Zizzzi2009-04-23 16:45

Goliath, allvarligt talat... Tror du inte att krigen hade kommit ändå. Det handlar ju inte om religionen i grund och botten, det handlar om gränser, tillgångar och allmänna konflikter. Att man däremot kan snygga till det lite med ett religiöst skäl är en annan sak.

Och jag vill verkligen inte beröva människor deras tro - oavsett vilken, att verkligen tro på någonting är nog det finaste man kan ha. Men att däremot ha uttolkare och prästerskap som skriver en på näsan hur man tror "rätt" är däremot totalt värdelöst i mina ögon.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?