Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 494

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 23:06
Antal inlägg: 6214

På varenda restaurang jag bor så kommer personalen direkt med kritor, målarböcker och tidningar. Det finns ofta inte ens på svenska restauranger.

Jag ser detta som en systemfråga: Det handlar inte bara om barn som är ouppfostrade, det handlar om en samlad kompetens hos föräldrar och restaurangägare. Och om icke-föräldrar som tar sig friheten att tala om "proper uppfostran" genom att svära och snacka skit om andras barn... things that makes me go hmmm!

pentrollet2009-04-21 23:07
Antal inlägg: 376

usch ja _astrud_nu är du intolerant...hahaha

_Vildvittra_2009-04-21 23:08
Antal inlägg: 51

mommesfrites: har jag gått in med ett sällskap på en restaurang så förväntar jag mig att kunna ha ett normalt samtal. Vet man med sig att ens barn inte kan sköta sig eller att man själv inte kan hantera sina barn så får man gärna hålla sig till bollhav o grejer tills barnen/föräldrarna har fått till det för ställen som inte har bollhav.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-04-21 23:08
Antal inlägg: 7605

Det finns många jag skulle vilja slippa se - t o m på betapet men vi lever väl i en fri värld.

pentrollet2009-04-21 23:09

ASG...tack för de goda skrattet vildvittra

mekonium2009-04-21 23:10
Antal inlägg: 129

Nä, världen är faktiskt inte speciellt fri mommes.

zorrro - Ej medlem längre2009-04-21 23:10
Antal inlägg: 1064

dude;hoppas nån restaurangägare läser detta, för det är en jättebra idé , med kritor mm

mekonium2009-04-21 23:11
Antal inlägg: 129

Theralen i nappflaskan funkar bättre än kritor.

_Vildvittra_2009-04-21 23:11

mommesfrites: ja här har vi privilegiet att klicka bort till en annan sida. Det funkar inte lika bra ute på en restaurang. Och särskilt fri värld skulle jag inte kalla det här, finns en hel drös med regler om vad som gäller när man är ute offentligt.

_Vildvittra_2009-04-21 23:12

Pentrollet: så lite så =)

pentrollet2009-04-21 23:13

vet många som skulle behöva en dos theralen...eller en haldol drink kanske =)

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 23:13

Det är så många saker man önskar slippa ibland, men det betyder ju inte att man kan kontrollera det. Jag har haft fulla norrlänningar vid bordet brevid som stört hela min middag med att prata om hur jävla hopplösa stockholmare är - på restaurang i stockholm ironiskt nog. Jag har störts av höjljuda fnittrande kvinnor som anser sig ha friheten att gå på lokal och dricka rödvin och ha... tja, kul.

De flesta föräldrar vill att deras barn skall sköta sig. De flesta föräldrar accepterar inte att ens barn skriker, springer runt och kastar spagetti på bordsgrannarna.

Om det sker med mitt barn, hoppas jag att någon säger till att det störs, i stället för att på svenskt manér (!?) tiga tyst och sedan gå hem och skriva om det på betapet (förr så gick man för övrigt hem och skrev en insändare till lokalpressen, men det var då det).

Men framför allt, vet man att man som medmänniska snackar skit om andras barn så skall man nog ta och skicka sig själv i en uppforstringsskola, tycker jag. Poängen förtas liksom annars.

zorrro - Ej medlem längre2009-04-21 23:15

kunde inte sagt det bättre själv dude ;"Men framför allt, vet man att man som medmänniska snackar skit om andras barn så skall man nog ta och skicka sig själv i en uppforstringsskola, tycker jag. Poängen förtas liksom annars."

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 23:16

zorrro, jag tycker det helt otroligt att det inte finns. Men det säger väl en del om restaurangkulturen i sverige. Det har inte varit praxis att man går ut med barn på restaurang, därav också den låga toleransen från andra gäster och restaurangerna själva (har ingen barnmeny, har inga grejer för barn att syssla med).

Som sagt, varenda ställe har kritor och grejer här. Jag och min dotter har ett ställe vi brukar gå till där hon dessutom får välja ett klistermärke efteråt - precis som hos tandläkaren! ;) Och så har de en bartoalett, en toalett där allt är i barnstorlek. Och det är en vanlig jävla restaurang. Men någon har tänkt ett steg längre.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-04-21 23:16
Antal inlägg: 7605

Hoppas att någon högfärdig nippertippa får femlingar en vacker dag.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 23:17

he he

Liisa-Pirjo2009-04-21 23:18
Antal inlägg: 55

penntrollet: hade en hund uppfört sig så hade de varit fel på rasen o där med borde avlivas...*L*

häftig konsekvens beskrivning, menar du att barnen skulle avlivas eller finns det ngn annan tolkning?

zorrro - Ej medlem längre2009-04-21 23:18

dude;denne någon som tänkt ett steg längre har ju åstadkommit att ALLA gäster trivs bättre, dvs även barnen, tycker jag är ett mycket smart och startegiskt drag men även ett emaptiskt sådant...maine sa du?kanske flyttadags för mig ;)

_Vildvittra_2009-04-21 23:18

Dedeniro: jag hoppas att om dina barn inte sköter sig att DU är den som lägger märke till det och pratar med dina barn. Att det inte krävs att andra kliver in och ber dig göra det. Jag tror att eftersom Pentrollet pratade med servitrisen gjorde alldeles tillräckligt i den situationen.

Liisa-Pirjo2009-04-21 23:19
Antal inlägg: 55

eller föräldrarna?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?