Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sarla | 2009-04-23 08:06 | |
![]() | Kan det inte vara så att man som kvinna tänker i längre banor. Vi tänker inte bara .. åh stanna en glasskiosk. Utan vi äter ju redan glass i tanken då vi säger .. åh vore det inte gott med Glass. Och mannen .. Jo men visst, han tycker om glass, men är ju inte medveten om min tanke bakom orden. Han kör förbi glasskiosken. | |
| MissBlossom | 2009-04-23 08:13 | |
![]() | Du påstår alltså Bitte, att manligt o kvinnligt beteende är en myt...vi är alla likatänkande och vi har bara olika personligheter.....:) | |
| MissBlossom | 2009-04-23 08:17 | |
![]() | Precis Sarla... | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-23 08:39 | |
![]() | sarla: Så du menar att vi män inte kan längta efter något? | |
| blackrock | 2009-04-23 08:40 | |
![]() | basta: det här är din favorittråd | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-23 08:44 | |
![]() | blackrock: Ja, jag vet inte varför jag retar upp mig så mycket på det här. Men jag tror att det är för att det är så dumt. | |
| blackrock | 2009-04-23 09:14 | |
![]() | jag läser inte ens, håller med. | |
| Prositi | 2009-04-23 09:21 | |
![]() | Det är klart att man måste få ha sina kompisar fast man har en tjej/fru. Man kan ju inte sluta leva bara för att man är gift, har en tjej. Min fru vet om att jag älskar henne, jag har en massa tjej-kompisar och jag vet om att min fru tycker det är okej. Det hela handlar ju om vad man har för syfte med att ha en massa tjejkompisar med mer.... Om ens tjej nu är svartsjuk får man väl prata med sin tjej om det och fråga vad det är hon vill att man ska göra.. Sluta leva och gå upp helt i hennne? grejen är den att det är ju inte bara tjejer som är svarsjuka...långt därifrån...jag har många tjejkompisar som inte får fika med en killkompis för deras kille....med mer.... | |
| blackrock | 2009-04-23 09:23 | |
![]() | egentligen är det bara att befästa fördomar | |
| herr_apa - Ej medlem längre | 2009-04-23 09:26 | |
![]() | vad kallas den här typen av biologism... den som inte refererar till "vetenskap" eller "statistik".. | |
| Prositi | 2009-04-23 09:27 | |
![]() | Jag tycker inte det här handlar så mycket om kvinnlig-logik... Utan mer mänsklig logik. Just det här handlar ju om svartsjuka och det vanliga att tjejen mår inte bra i sig själv...har inte het funnit sig själv...utan söker uppskattning genom andra....träffar en kille som blir hennes allt...hon hoppas på att han ska få henne att känna sig "hel". Därav svarsjukan, hon är rädd att hon inte ska ha kvar honom....hon är inte trygg i sig själv.... Mänsklig logik...inte kvinnlig....man kan ju ana fördomar lång väg i den här tråden....det lustiga var att det var en tjejs om startade den här tråden.... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-23 09:32 | |
![]() | Jag tycker inte att det har så mycket med fördomar att göra i alla fall inga grova sådana. Det är väl inget fel på att manligt och kvinnligt är olika? en grabbig tjej som hellre "hänger med grabbarna" än sminkar sig är inget som jag skulle ha intresse utav. Så länge som det hålls på en rimlig nivå så är det bara kul att kvinnor tänker olika än män och att prata om de förbistringar som kommer där ur. (Fan det är lätt att skriva män som "men" och då blir vi som ett enda stort gemensamt error hela bunten, vilket kvinnor rent logiskt kommer att ta fördel utav) | |
| blackrock | 2009-04-23 09:34 | |
![]() | jo visst risotto | |
| blackrock | 2009-04-23 09:37 | |
![]() | risotto: "en grabbig tjej som hellre "hänger med grabbarna" än sminkar sig är inget som jag skulle ha intresse utav." alltså hur LÅTER det? som att du vill ha en tjej som intresserar sig mer för smink än hänger med just grabbarna? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-23 09:41 | |
![]() | Black, det låter inte utan det läses och förstås utav varje man som en beskrivning på ett problem. Att sedan en kvinna med sin överenergiska hjärna och kvinnliga logik får det till att jag har sorterat kvinnor i truckflator och barbiesar och inget annat tar inte jag ansvar för, jag bara försökte förklara med ett kort inlägg. | |
| blackrock | 2009-04-23 09:50 | |
![]() | sedär | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-23 11:04 | |
![]() | Prositi: jag håller med dig om att det nu handlar mer om svartsjuka och osäkerhet i den här tråden än vad det var tänkt från början. Svartsjuka är inget som bara händer kvinnor. Sen har vi ju dumhet också, det hamnar på båda lagen =) Men just den där kvinnliga logiken (män får nog också tillstånd när det kikar fram hos dom) som i exemplet jag skrev tidigare om paret där tjejen testade sin nya bikini. Hon frågar honom om han tyckte den var snygg, han svarade att visst var den snygg, men om den inte skavde, eftersom den var av skinn och latex. Hon blir jätteledsen och vips har han i den meningen lyckats säga att hon är fet! Det roliga när han berättade den här historien så är vi ett större sällskap, flera kvinnor var där. Själv skrattade jag när han kom till poängen men de andra tjejerna var chockade, de hade också "hört" hur han kallat henne fet genom att fråga om bikinin skavde! Det är just det fenomenet jag tycker är så intressant, svartsjuka och osäkerhet är en annan. Men självklart är de ofta med i bilden. | |
| blackrock | 2009-04-23 11:11 | |
![]() | men såg hon fet ut i den då? | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-23 11:13 | |
![]() | blackrock: faktiskt inte, det här är en av de sötaste tjejerna jag känner. Hon är kring 1,70 lång o slank. Vilket gör det mer lite mer komiskt. | |
| HumbleBug | 2009-04-23 11:52 | |
![]() | "kvinnlig logik" ... uttrycket har en kul klang. | |