Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Skörbjugg | 2009-11-30 15:13 | |
![]() | Hahaha fyfan vilken rolig tråd, MER INLÄGG, jag kan nämligen inte sluta SKRATTA!!!!!!!!!!! | |
| Maad Max | 2009-11-30 15:30 | |
![]() | Så var det i alla fall. Tycker att din fascination över Magnus Samuelsson är ganska rolig. | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2009-11-30 16:32 | |
![]() | JENSEN, antar att du syftade på mig som var relativt lätt och stark ..tidigare i tråden. Jag tävlade styrkelyft när jag var 18-19 år. Vägde då in på 58.7 kg, gjorde bara 85 kg i godkänt tävlingslyft (detta i vanlig t-shirt) Hade ett icke godkänt lyft på 92.5 kg i samma tävling, underkänt för att jag inte höll stången stilla i toppläge efter lyftet i väntan på signal. Hårda regler (som du kanske känner till). Har som mest lyft 105 kg på träning, första gången när jag var 20 år och vägde 60 kg. En ryggskada gjorde att jag var tvungen att ha ett längre uppehåll från den sortens träning. Har nu varit aktiv ett tag igen, gör 2.or på 100 kg idag. Inte testat nåt riktigt maxlyft på länge. Min kusin gjorde 138 kg i bänk när han vägde ca 68 kg, detta i bänktröja och på träning, men ändå. Min far och farbror har båda varit framgångsrika styrkelyftare.. så det ligger väl i släkten. | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2009-11-30 16:36 | |
![]() | Har hört att Samuelsson gjorde uppmot 150 kg när han var runt 15 år. Kanske har fel där. Men personligen förstår jag inte varför folk skulle sitta och ljuga om sina bedrifter i ett forum på Betapet. Det vore ju bara rent patetiskt, väljer därför att tro att de talar sanning... de som inte är uppenbart ironiska alltså. | |
| nettan23 | 2009-11-30 16:46 | |
![]() | "Att jämföra bänkpresslyft är i min mening en ganska pubertal grej. Lite som att bryta arm på krogen." Haha så bra skrivet och kan inte annat än att hålla med :D | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2009-11-30 16:51 | |
![]() | Nettan23, jag är beredd att hålla med. Faktiskt. Har läst igenom en del inlägg.. och det har av någon anledning hamnat på en ganska löjlig nivå. Men samtidigt är styrketräning, tävling etc ett intresse. I mina ögon är det inte konstigare än att diskutera någon annan sport eller hobby. Men som sagt.. tyvärr.. så verkar snacket ha hamnat på den mer pubertala nivån. | |
| nettan23 | 2009-11-30 16:54 | |
![]() | Örn-Björn: Ja styrketräning är grymt kul att diskutera, sambon är väldigt insatt, men för mig är det mest på hobby nivå ;) Skulle gärna läsa en styrketräningstråd Men det här kan kvitta! :D | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-11-30 16:55 | |
![]() | Är det inte risk att man tappar den i ansiktet? | |
| Jelly Fish - Ej medlem längre | 2009-11-30 16:59 | |
![]() | Nästan hundra kilo pressar jag bänkar med....mest i parken.... | |
| nettan23 | 2009-11-30 17:00 | |
![]() | Jelly: Haha ;) | |
| Behringer | 2009-11-30 18:46 | |
![]() | Vet inte vad jag klarar av i en bänk ( presterar dock ganska bra när det gäller andra övningar där frågeställningen riktades till "gamlingar i en numera stängd tråd ) men jag är 50 år väger nog bortåt 90 - lite lagom lönnfet. Vad borde jag klara? Sen får ni ursäkta mej för den här länken: www.youtube.com/watc...p0 0t0LlT38 | |
| kartoffel | 2009-11-30 19:10 | |
![]() | I bänkpress vinner a-laget! De pressar parkbänk längre in på vintersäsongen än några andra.^^ | |
| Globularis | 2009-11-30 20:30 | |
![]() | Hehe, såg Fredrik o Philip i bänkpresstävling, det var ju en hel del komik i detta så där ser det ut när helt otränade lyfter. Dock att den kvinnliga "elitboxaren" inte klarade drygt 50 kg så var det ju på lyteskomiknivå, så djävla dåligt. Men det säger väl det mesta om kvinnlig boxning. Själv så skulle jag nog klara de vikter de presterade där med en arm. | |
| Mr Bombastiq | 2009-11-30 21:02 | |
![]() | Intressant, men vi har fortfarande inte fått svar på den viktigaste frågan: Vad spelar du i bänkpress? | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2009-11-30 21:11 | |
![]() | hahahahaha! HUR spelar du bänkpress? Också en viktig del | |
| Mincie | 2009-11-30 21:37 | |
![]() | Varför pressar man bänkar??? | |
| Globularis | 2009-11-30 21:43 | |
![]() | Bänkpress är en ganska dålig övning egentligen. De som är feta och har en stor bröstkorg har en ofantlig fördel, de lyfter en mycket kortare sträcka med helt andra vinklar på armarna. Likaså de dvärgväxta och de med korta armar, de har mycket lättare att pressa stora vikter än de med långa armar (och ej feta). Om man skall ranka någon efter egentlig styrka så skall flera övningar inkluderas. | |
| Pumpagubben | 2009-11-30 22:26 | |
![]() | Man borde helt enkelt ändra räkningen från statiskt hur många kilo man lyfter till vad man lyfter, dvs utfört arbete. Kraft x väg = arbete. Klart mer jämförbart - även om jämförelsen med andra är ganska ointressant så länge man inte närmar sig eliten. Tyngdlyftareliten har å andra sidan inte en suck att ta en amatör som mig i min sport =) | |
| Maad Max | 2009-11-30 22:28 | |
![]() | eller så mäter man kraft x väg / tid = effekt. Kan ju ta det i hk, eller W. Hade ju varit roligt. | |
| Pumpagubben | 2009-11-30 23:06 | |
![]() | Jag tror vi kan revolutionera tynglyftningen lite =) Man kan ju köra med två varianter - mest effekt och mest arbete. Det ger möjlighet till dubbelt så många världsrekordmöjligheter! hk blir en bra enhet, kan man mäta sig med volvon. | |