Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 13:18 | |
![]() | Hellre bitter än lat. | |
| Minta | 2009-04-27 13:24 | |
![]() | Usch då. | |
| ppi | 2009-04-27 13:26 | |
![]() | Jag är inte lat, jag är smidig. Hade jag varit lat hade jag inte plockat upp skiten. För att slippa bära runt på påsen så slänger jag den i närmsta soptunna, om någon klagar så slänger jag den i nästa. Tänk på barnen i afrika. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 13:27 | |
![]() | Barnen i Afrika har iaf lite vett och hjärnceller. *tänker på* | |
| ppi | 2009-04-27 13:29 | |
![]() | trash, hjärnceller har säkert med prioritering att göra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-27 13:31 | |
![]() | "Om någon klagar så slänger jag den i nästa"...He he. Rådig dam. | |
| ppi | 2009-04-27 13:32 | |
![]() | Naturligtvis måste man visa lite respekt ;P | |
| barbi | 2009-04-27 15:08 | |
![]() | Sylvia tror du på fullaste allvar att det första man tänker på när man skaffar hund är om det finns papperskorgar där man bor?? Jag har INTE tröttnat på att plocka skit efter mina hundar utan att dom inte kan sätta upp nån korg iaf! Hur ska man tex kunna lära sin barn att inte kasta på marken utan kasta i en papperskorg när det inte finns nån? Det lönar sig för alla om det finns många papperskorgar lite överallt | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-27 15:12 | |
![]() | barbi, jag menade de som redan har hund men sen skaffar fler. De borde väl ändå ha insett de (bajs-)åtaganden som kommer med att vara hundägare? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-27 15:13 | |
![]() | TheAngel Självklart plockar jag upp inte frågan om det, men tycker kommunen kunde sätta upp fler papperskorgar. Sen är det så att jag har fått reumatisk värk i mina armar 3 år tillbaka, då kan det vara ännu jobbigare att gå med 2 hundar + 2 påsar. Syliva självklart tänkte jag på det när jag skaffade mina hundar, se ovan. Jag tycker du också människor ska kunna kasta sitt "skit" glas, påsar, glasspaper i papperskorgarna. " ggr har mina hundar skurit sig på glas, och det för mig är 100 gånger värre än om en unge råkar få hundskit på sig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:16 | |
![]() | Då får ni väl skriva till er kommun ist för att klaga här och ynka. Tänk. | |
| Nollåtta_ | 2009-04-27 17:39 | |
![]() | I många europeiska städer har dom bajsplockare... kanske något att ta efter? | |
| Miss_jk | 2009-04-27 19:54 | |
![]() | Jobbigt att bära på en hundbajspåse i 45 minuter? Helt ärligt, det var det larvigaste jag hört på länge. Hur gör ni när ni shoppar? När ni ska till gymet? När ni ska till skolan? Använder ni aldrig handväska? Har ni aldrig burit på en påse/väska så länge? Ta med en ica-påse och lägg skitpåsarna i så slipper ni hålla direkt i dem. Det var den sämsta ursäkten jag hört faktiskt. Det finns ingen ursäkt till att inte plocka upp skiten efter sin hund. Så enkelt är det. | |
| kajix | 2009-04-27 20:13 | |
![]() | Brukar inte vissa hundägare knyta fast påsen på kopplet? | |
| Pseudonymf | 2009-04-27 20:18 | |
![]() | Jag plockar upp, men jag gillar också att klaga. Det är INGET nöje i att bära runt på bajs, oavsett källa. Det anser jag att jag får tycka, även om jag har hund och plockar upp efter det stackars livet, som btw skiter mindre korvar än en hamster. Ibland är de faktiskt inte lätta att hitta. Han bajsade i en lövhög en gång. Då stod grannkärringen (som förföljer mig) i fönstret och glodde. Jag hittade inte skiten och gick därifrån. Då rusar hon ut och trycker upp en hundskitpåse i fejan på mig och tvingar mig att gå och leta efter min hunds bajs. Så går det när man har respekt för äldre. Och för bajs. Och för barn som är barfota (finns det inte skor att köpa?). Bajs luktar illa, så det så. Men det får man ta. | |
| Zizzi | 2009-04-27 20:20 | |
![]() | Jag tycker inte hundpåsarna verkar vara helt lufttäta, för när jag plockar upp hundbajs i dem så tycker jag det stinker om påsen fastän jag knytit ihop den. Så därför vill iaf jag bli av med stinkpåsen så fort som möjligt. Aldrig att jag skulle stoppa den i fickan eller handväskan. Måste jag så bär jag såklart med mig påsen under hela promenaden, men helst inte. | |
| Minta | 2009-04-27 20:30 | |
![]() | Håller med Pseudonymf och Zizzi. Bajspåsar är inte vilken påse som helst - de luktar och man får lukten på händerna. Jag går inte 45 minuter med min hund utan 2-3 timmar och ibland har man med kaffe och matsäck. Man KAN förstås ha med våtservetter för att torka händerna så att man inte får bajs i munnen, men lika enkelt är att lägga ifrån sig påsen och ta den på tillbakavägen eller att inte ta upp - såvida det inte är på gator, trottoarer och torg. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 20:33 | |
![]() | Ja jisses. | |
| barbi | 2009-04-27 20:35 | |
![]() | vissa förstår inte själva poängen... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 20:36 | |
![]() | Att du inte vill erkänna ditt ansvar utan skyller på kommunen. Jo det är klart som korvspad. | |