Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 18 811 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| storråda | 2011-04-15 23:17 | |
![]() | Jag rekommenderar "Den fjärde sanningen" av Ian Pears! En annorlunda bok som är mycket spännande. Den handlar om ett mord i England på 1600-talet, fyra personer berättar sin version om vad som hände och vem som är mördaren | |
| caspersmamma | 2011-04-15 23:32 | |
![]() | Älskade barn, Marianne Fredriksson - gjorde stort intryck på mig. Donna Tartts den hemliga historien är en annan bok jag gillade starkt. Till alla er som liksom jag annars slukar sanna historier, eller verklighetsbaserade böcker typ Inte utan min dotter, Gömda, Pojken som kallades det mm (några av de mest kända jag gav exempel på) så rekommenderar jag en bok som heter "Gör vad ni vill men döda henne inte" skriven av Yolanda. Den är mycket hemskare och jobbigare att läsa än alla andra "sanna historier" jag någonsin läst och jag har läst alla jag hittat=) Boken jag tipsar om handlar om det grövsta sexualbrottsmålet mot en minderårig. Hennes föräldrar, polisen, socialarbetare mfl är de som säljer/köper hennes kropp. Och de b la utför aborter på henne och tvingar henne äta sina egna foster. Jag klarade inte av att läsa mer än lite åt gången men var bara tvungen att läsa klart fast jag mådde superdåligt varje gång jag läst. Men som sagt bara till er som älskar genren för andra är den för stark. | |
| caspersmamma | 2011-04-15 23:35 | |
![]() | Ett utdrag ur boken jag skrev om OBS VARNING LÄS INTE DETTA OM DU ÄR KÄNSLIG Utdrag ur boken: Tydligen ville mina föräldrar gärna att jag skulle bli med barn; preventivmedel var något som satte käppar i hjulet för det hela. Till polisen har jag sagt: "Jag var en maskin, i vilken man sprutade sperma och ur vilken det kom bebisar". Men mina föräldrar måste ha råkat i panik när de kom på att mitt havandeskap kunde tyda på att något inte stod riktigt rätt till i mitt hem. Därför satte de igång förlossningen på konstgjord väg. Min mor höll fast mig och min far sparkade och slog mot min mage. (...) Men det gick inte så flott som man räknat med. Då sa min mor till Adriaan att han skulle hämta verktyg så att de kunde få ut barnet (...) därefter gick Adriaan ut och kom sedan tillbaka med verktyg: en tång som min far använde i sitt arbete och en elektrisk borrmaskin. Kopierat från boksidan.net | |
| Slagrutan - Ej medlem längre | 2011-04-15 23:45 | |
![]() | Ibland hittar man ett klassiskt guldkorn... läser "Doktor Glas" nu, riktigt bra | |
| mammamu33321 | 2011-04-15 23:51 | |
![]() | ända sedan jag började läsa böcker (för ca 100 år sedan) så är Barn 312 min favoritbok... | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-04-16 01:15 | |
![]() | Rickard Wurmbrand: "Med Kristus i kommunistiskt fängelse." En av de mest kompletta böcker jag läst! En benådad författare som mäter sej med vilken som helst av de kända namnen. Ett av 1900-talets märkligaste öden - ett språkgeni, även musikalisk, allmänbildad utöver det mesta men utrustad med ett mod och ett civilkurage som orsakar hans 14-åriga fängelsevistelse i Rumänien inkl. "dödscellen" där han, som den förste nånsin, slipper ut mer död än levande för att så småningom bli utköpt av en västlig organisation - regimen behövde alla slantar dom kunde få tag i med den nedmonterade samhällsekonomien som följde Sovjets maktövertagande av Rumänien, tidigare ngt av "Europas kornbod" sedan i botten. Han levde ända till 2002(?) trots alla men han fått. Rekommenderas! | |
| Din pappa | 2011-04-16 01:23 | |
![]() | Mästaren & Margarita! Allt med Willy Kyrklund å Game Girl såklart! | |
| caspersmamma | 2011-04-16 11:34 | |
![]() | Tack för ett tips som jag ska läsa epsilonnoll | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-04-16 12:17 | |
![]() | Thriller: "Dimitrios mask" av Eric Ambler. Humor:"Liftarens guide till galaxen" av Douglas Adams och "Dumskallarnas sammansvärjning" av John Kennedy Toole Den första är en gammal bok men jag tror den finns på pocket. Det tog tjugo sidor att komma in i den men sen gick den inte att släppa. | |
| vinter | 2011-04-16 14:32 | |
![]() | Naiv.Super av Erlend Loe Life of Pi av Yann Martel Allt Torey Hayden skrivit The lovely bones av Alice Sebold Älskade även Johanna Nilssons böcker när jag läste dem för några år sedan, men vet inte om de håller fortfarande. | |
| trycksvärta | 2011-04-16 14:39 | |
![]() | Brott och straff | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2011-04-16 14:56 | |
![]() | Bröderna Lejonhjärta och Regnbågsormens land av Barbara Wood | |
| Stenknäck | 2011-04-16 17:01 | |
![]() | Älskar läsa böcker som beskriver livet på landsbygden i Australien med alla deras vingårdar och boskapsfarmar. Önskar jag i ett annat liv vore bosatt där. | |
| Jessika | 2011-04-16 17:23 | |
![]() | Parfymen | |