Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| demokratisk - Ej medlem längre | 2009-05-06 15:44 | |
![]() | ppi, hehe. Sylvester Stallone kallades ju inte "The Italian Stallion" utan orsak ;d | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-06 15:46 | |
![]() | Jag tycker sexighet är läckert om man gör det på rätt sätt så det inte ser billigt eller porrigt ut. I allafall vad det gäller musik och klädsel. Porrigt kan också vara snyggt men i rätt forum om ni förstår vad jag menar. Just vad det gäller pussycat så gillar jag dom skarpt, både musiken och deras outfit:-) | |
| -tweedledum- - Ej medlem längre | 2009-05-06 19:49 | |
![]() | Jag håller med. Tror inte att det finns någon typisk manlig eller typisk kvinnlig sexualitet. Det finns bara individer, och så finns det förstås ”genomsnittsmänniskor” som ingen känner igen sig i, men som ändå tycks vara i majoritet och försörja företag såsom Aftonhoran, Jamba, Sony, osv. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-07 09:02 | |
![]() | Inte min musik. Gillar inte U2 heller. Fast de var ju snyggare än Bono, med eller utan läderbrallor, misstänker jag... | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-05-07 09:11 | |
![]() | Har inte orkat läsa hela tråden men det är ju uppenbart att de spelar på sex för att tjäna mer pengar. Annars hade de inte varit 5 (?) gruppmedlemmar med tanke på att bara en av dem faktiskt sjunger. De andra står bara bakom och shakar rumpan. | |
| machan651 | 2009-05-07 09:19 | |
![]() | Det finns ju till och med pussycatdolls-skola. Jag tror dom kör mkt på bitch-grejen också. (Babe in total control of herself) Sexuella anspelningar under kontroll eller? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-07 09:56 | |
![]() | Nu är det egentligen inte just denna grupp och dess eventuella musikaliska kvalliteter vid sidan om det sexuella beteendet som enbart är i mitt fokus utan det gäller alla vattniga artister i samma spektra, Beyonce (eller hur det stavas) mfl. Men vad det gäller omnämnda grupp så noterade jag att minst två gånger så gör en av gruppmedlemmarna någon form av omvänd splitt och drar upp ena benet längs kroppen vilket skulle resultera i att utan sina tajta trosor så skulle hon visa hela muffen rätt in i kameran som är placerad lägligt uppifrån, och det är förmodligen det som ska förmedlas. Inte för att jag på något vis får ont i ögonen av att se nakna (i princip nakna) sexiga tjejer men jag ställer mig frågande till vad de vill med detta beteende, om det bara är horeri eller om de faktiskt söker efter en påsättare? | |
| mrperfect | 2009-05-07 10:05 | |
![]() | Jag vet inte vilka ni talar om men dom är säkert snyggare än vad både Brahms och van Beethoven var........ jag tror jag måste göra något studiebesök på Youtube...i rent studiesyfte förstås........ | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-07 10:07 | |
![]() | Jo mrP. det gör inte ont som sagt men man kan aldrig sluta att förvånas......... | |
| Dalkullan | 2009-05-07 10:23 | |
![]() | herregud...det här är väl inget nytt ;-) Sex Säljer! och så har det alltid varit....ta Elvis till exempel när han vickade på sina höfter på 50-talet....klart det var sexuellt utmanande och säljande....kunde han sjunga för det? - Javisst! Har inte sett/hört gruppen tråden gällde men sex finns ju med som inslag i de flesta musikvideos nu för tiden, sen att Bono kanske inte visar snoppen. Kan ju hända han inte får för frun ;-) | |
| wildcard | 2009-05-07 10:24 | |
![]() | Risotto: Jag tror att det i det exempel du gett, dvs pyssycat dolls, handlar det om att tjäna snabba pengar. iofs kan de ju operera om sig men de har ju gjort stor affär av att de byter ur bandmedlemmar/vill ha nya och då är det inte bara sångtalang som räknas utan om man kan dansa sexigast runt en påle, så är det nästan lika viktigt. Jag tycker att var och ens sexualitet är ens egen sak men det är klart att de är trendsättare och jag tror tyvärr att de ger blanka f*n i att de ger mixade signaler. Jag tycker också att man skall kunna säga nej när som helst och att man skall kunna säga ja när som helst till vad som helst som man vill, utan att bli dömd och bedömd för det men i vårt samhälle så bedöms vi mer än någonsin för vad vi ser ut att vara istället för vad vi faktiskt gör och därför tycker jag att de skulle behöva ta ett betydligt större ansvar för vilka signaler de sänder ut, än vad de verkar göra. Tyra Banks som har den tvivelaktiga rollen i ANTM har ju tagit tag i en del av sitt ansvar. Hon har läger för tjejer i tonåren som går ut på att de skall vara glada för att de är de som de är. Att stärka ungdomars och då främst unga tjejers självkänsla, inte självförtroende. Att ta vara på det som man faktiskt kan påverka utan operationer och inte bara gå på det som folk ser i första ögonblicket. Sex säljer men på vems bekostnad? | |
| Dalkullan | 2009-05-07 10:27 | |
![]() | Ah nu trillade pengarna angående gruppen....wildcard påminde mig om att jag sett att det gått nåt tv-program där de letar nån medlem... Ja ja visst är det pengar det handlar....det är väl alltid pengar det handlar om i slutändan. | |
| wildcard | 2009-05-07 10:32 | |
![]() | Ja och med utgång från den aspekten så har de väl verkligen lyckats? Grattis till dem... | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-07 10:35 | |
![]() | Risotto-men jag ställer mig frågande till vad de vill med detta beteende, om det bara är horeri eller om de faktiskt söker efter en påsättare? Allvarligt talat så tror jag du är smartare än du verkar med den frågan?! Klart du fattar att de inte söker efter en påsättare eller att dom horar! De tjänar pebgar som gräs så de behöver knappast hora. Tror inte heller att de behöver söka efter en eventuell påsättare. De handlar nog mer om att neka alla som vill sätta på dom:-) | |
| pion ekrot | 2009-05-07 10:47 | |
![]() | Ja, fy fan vilken jävla kommentar Risotto. Det är ju t.o.m så att kaffet smakar illa helt plötsligt. Problemet är inte nakenhet och lek med anspelningar på lust och sex för att vi har både skeva och oskeva strukturer i samhället, utan det stora problemet är attityder som din. | |
| Måns_E | 2009-05-07 10:53 | |
![]() | Ja det är väl klart att det delvis handlar om pengar, det gör det väl oavsett hur man vill försörja sig? Å andra sidan så har jag svårt att tro att någon tvingas till att dansa sexigt, jag har svårt att tro att de inte själva är medvetna om vilka strängar de spelar på. Sen om man tycker att det är bra eller inte är väl upp till var och en. Det finns säkert en och annan som gillar Pussycat Dolls eller Beyonce för musiken och inte för scenshowerna/videorna. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-07 10:56 | |
![]() | wildcard, bra och insiktsfulla meningar. Dalkullan, du har en klar poäng ang. Elvis. Kissed, jag menar faktiskt allvar med frågan även om jag uttrycker mig ganska bryskt men det gör jag för att jag tycker att dessa tjejer är rätt bryska i sina musikvideor med. Vad är det för budskap de sänder ut till mig som man genom att mer eller mindre trä upp muffen i nyllet på mig? ska jag känna doften eller vad är det frågan om? Varför vara så förbenat översexuella? tror de att jag kommer att köpa mer material av dem för det? de är inga musikaliska genier direkt (vilket de säkert vet) och tror de då att jag ska köpa av dem ändå bara för att jag ska ha ett album att dregla över? | |
| pion ekrot | 2009-05-07 10:58 | |
![]() | Risotto - menar du att andra ska ta ansvar för din sexualitet? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-07 10:58 | |
![]() | Du kanske inte köper mer av dem risotto men lita på att det säljer, det är en sak som är säker. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-07 11:02 | |
![]() | pion, det där var bara en konstig kommentar utan substans. | |