Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ppi | 2009-05-13 15:58 | |
![]() | tilltrasslad, åter igen, läs längre bak i tråden. | |
| ppi | 2009-05-13 15:59 | |
![]() | Lök och kryddor är inte bra för hund och katt, det är dödligt. | |
| Kjempegrejt | 2009-05-13 18:37 | |
![]() | tänte berätta en sak till. Folk säger att vi ska köpa rå fisk å rått kött till våra katter, jag fiskar väldigt mycket o sambon likaså. Katterna äter dock inte fisk som vi tagit upp till dom. Ej heller rått kött. Men dom äter det dom själva jagat.. | |
| Kjempegrejt | 2009-05-13 18:43 | |
![]() | dom äter det om man tillagar det, det beskriver ju en del om att det är tamdjur och inte vilddjur vi pratar om | |
| heavythecat | 2009-05-13 18:53 | |
![]() | läs detta: klart att kattens mat är viktig! köp ett ordentligt torrfoder (typ royal canin eller hills) och lägg till vilken blötmat du vill. Ifall du har det ordentliga torrfodret som bas får katten i sig alla näringsämnen hon behöver, dessutom minskar risken för tandsten när hon tuggar. lägg till godis (torsk, köttfärs, skinka etc) utöver det. LYCKA TILL! | |
| brundan | 2009-05-13 18:58 | |
![]() | Katter och hundar kan äta rester eller vad som helst. Allt dyrt foder i butikerna är bara kommers. | |
| Kjempegrejt | 2009-05-13 19:28 | |
![]() | heavythecat: läs tidigare i tråden, så slipper man kommentera det. Hills var ett av dom sämsta enligt råd och rön ;) Tro inte att det dyraste är bäst. Lär er om foderkunskap, vilka ämnen djuret behöver ha, vilken mängd osv. Sen är det bara att läsa på förpackningen. Heavy: hur gamla är dina katter, hur många har du hafft? Bygger du detta du säger på de tusentals undersökningar som alla visar olika? | |
| grusplan | 2009-05-13 19:38 | |
![]() | Hejsan , ang. friskies : jag rådfrågade min veterinär om detta märke efter att min katt fått tillfälligt problem med kisseriet,hon sa att det är ett bra märke som hon faktiskt kunde rekomendera. Obs katten hade inte ätit friskies innan problemet (som sen inte återkommit) men katter är väl som vi , alla olika känsliga | |
| Kjempegrejt | 2009-05-13 19:39 | |
![]() | ja precis grusplan, man ska som djurägare kunna se behoven, kan man inte, så får man läsa på mer :) | |
| Kjempegrejt | 2009-05-13 19:40 | |
![]() | grusplan: hon hade inte bara en urinvägsinfektion då? | |
| grusplan | 2009-05-13 19:43 | |
![]() | Han , nä det visade inget alls | |
| grusplan | 2009-05-13 19:44 | |
![]() | han kissade inte bara på en hel dag nästan ,sen kom det igång | |
| Kjempegrejt | 2009-05-13 19:48 | |
![]() | ja, dom kan ha sina knäppar. Som en dag kunde inte min ena katt gå med bakbenen, då han är gammal tänkte jag att nu är det kört. Under tiden jag ringde jourveterinär, så släppte det. Han hade antagligen bara lite kramp. Inte märkt av det sen dess. | |
| Elink | 2009-05-13 19:51 | |
![]() | min katt är 15 bast, fått varierad kost genom hela livet. Ett riktigt matvrak som äter nästan allt hon kommer över. (även lagad människomat om hon kommer åt =/ ) Hon har aldrig haft problem med tänderna och tandsten har det varit väldigt sparsamt med. Enda gången hon har fått göra något annat än ktr hos veterinären är när hon blev kastrerad. Visst lite rund är hon men verkar då må bra. Har aldrig köpt något av dessa foder som ska vara så superbra, Royal vägrar hon äta. Mjukmat har funnits i menyn sen hon var lill-liten så det verkar ju inte ge tandproblem (som nämnts i tidigare inlägg)..... Nu har jag inte läst alla inlägg här utan bara de första sidorna =) Harä! | |
| Kjempegrejt | 2009-05-13 19:53 | |
![]() | elink: mina är i den åldern med, kan inte annat än instämma. Som jag skrivit tidigare i tråden, två friska katter utan ett endaste problem. Sist jag var hos vet. var när jag kastrerade. | |
| Smulan31 | 2009-05-13 19:58 | |
![]() | En stor skillnad på hund och katt, är att katter inte tål att "svältas" Dvs det går inte tvinga dem att äta en viss typ av mat genom att vägra dem få något annat. Deras njurar och lever lägger av då. Därför är det även svårare banta en katt än en hund. Min katt äter väldigt blandat, sist kom jag på att hon älskade honungsmelon (mer än rått kött) | |
| Kjempegrejt | 2009-05-13 20:01 | |
![]() | smulan31: då har du ju hittat en bantningsmetod som passar henne. :D Bara hon får annan näring såklart.. | |
| Smulan31 | 2009-05-13 20:41 | |
![]() | Japp :) Fast honungsmelon är ganska mycket kalorier i tror jag.. | |
| Luddekudde1 | 2009-05-13 20:53 | |
![]() | Jag hatar katter. Dom är ju fula och äckliga. Hundar är bättre! :) | |
| ppi | 2009-05-13 20:54 | |
![]() | En fet katt kan aktiveras.. väck tigern i den och få den att springa ;P | |