Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 694

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ewaleena - Ej medlem längre2009-05-24 19:02
Antal inlägg: 1977

Jag faller ur vilket jäkla mönster som helst bara jag träffar han med stort H någon gång ;)
Sen må han vara 20 eller 50, det spelar ingen roll.... Vill ha fjärilar i magen och ett leende som går runt skallen bara man ser att det är han som ringer, han med stort H.. *drömmer om ett samtal*

Bitte - Administratör2009-05-24 19:04
Antal inlägg: 24200

Tror allvarligt talat att åldern inte spelar någon roll om bara kärleken finns där,,

Bitte

emmylish2009-05-24 19:11
Antal inlägg: 406

Dom flesta här verkar vara okej med stora åldersskillnader tycker jag, så upplever inte jag den verkliga världen där ute, så jag är nyfiken på vad som skulle hända den dagen ett (ev. framtida) barn kommer hem med en pojk/flickvän i samma ålder som föräldern. Nu menar jag inte att barnet ska vara 16-17, utan kanske dryga 20 år.

Jag vet iallafall hur mina föräldrar skulle reagera om jag kom hem med en man som var 45.

kissed - Ej medlem längre2009-05-24 19:16
Antal inlägg: 3037

Just det som jag tagit upp emmylish. Jag vet inte hur jag skulle ragera mej jag önskar inte att det ska hända. Skulle kännas så konstigt att se min dotter 20 år gammal med en man som skulle kunna vara hennes pappa och äldre än mej.
Jag anser mej vara väldigt fördomsfri med det mesta men just det skulle kännas jobbigt kan jag säga.
Men jag skulle aldrig förskjuta henne från mej utan givetvis få acceptera det. Och vem vet, jag kanske skulle vänja mej och tycka det var helt naturligt efter ett tag.:-)

asodora2009-05-24 19:19
Antal inlägg: 61

Min dotter blev "uppraggad" av en 25-åring när hon var 14. Han blev snart varse om att läget inte var acceptabelt. Om min tonåring skulle träffa någon som var 45 skulle jag ha väldigt svårt för att acceptera det faktiskt. Är man 35 och träffar någon som är 20 år äldre har man förhoppningsvis i alla fall mognat så man vet var man står.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-05-24 19:24
Antal inlägg: 1005

Jag tycker att jag ganska ofta har fått mina fördomar om äldre män som söker sig till yngre kvinnor infriade. Därför lär jag nog behålla dem men försöka att inte vara dömande gentemot par som jag inte känner enbart för att ålderskillnad finns.
Jag har fördomar mot gubbar som hämtar hem thailändskor men det betyder inte att jag skulle döma ut varenda par där ena parten är invandrad kvinna från Asien.

asodora2009-05-24 19:31
Antal inlägg: 61

Nä, speciellt inte i de fall där "gubbarna" inte är snälla mot sin utländska kvinnor.

Kadgar2009-05-24 19:36
Antal inlägg: 638

Det kanske inte var något förhållande, men jag är 22 år och träffade en kvinna som var i runda slängar 40-45 på krogen, och vi har fortsatt träffas efter det....helt otippat...klart åldern kan kännas lite obekväm ibland, men vi har kul ihop ^^

peter2009-05-24 19:39
Antal inlägg: 1710

Kan inte låta bli...detta är intressant.....små följdfrågor...:

1. Bör man hålla sitt förhållande hemligt om åldersskillnaden är "onormal"?

2. Är det okej att ha enbart en sexuell förbindelse med någon mycket äldre/yngre?

Mina egna åsikter:

1. Nej
2. Ja om inget utnyttjande sker och båda vill ha det så

Elmis2009-05-24 19:40
Antal inlägg: 2916

hej peter! :)

ewaleena - Ej medlem längre2009-05-24 19:42
Antal inlägg: 1977

1. nej
2. nej

peter2009-05-24 19:42

Hejsan Elmis :-)

YlBjörn2009-05-24 19:43
Antal inlägg: 502

men va faen det handlar väl i grunden om det är två vuxna människor och ingen utnyttjar den andra.

emmylish2009-05-24 19:48
Antal inlägg: 406

1. Nej, vad är det för poäng att hålla det hemligt? Hålla på och smussla och greja, nej, sånt känns väldigt passé för min del. Been there, done that. Jag blev påkommen.

2. Ja, inget fel med att utbyta erfarenheter? :) ..självklart utan utnyttjande! (men det tycker jag borde vara underförstått - det är väl aldrig okej att utnyttja någon?)

kissed - Ej medlem längre2009-05-24 19:48
Antal inlägg: 3037

På fråga ett svarar jag NEJ och på fråga två svarar jag JA. Men kan tillägga att jag aldrig själv skulle kunna tänka mej att ha det så.
Dels för att jag anser att sex och kärlek hör ihop och för att jag inte tror att jag varken skulle bli intresserad av någon som är mycket äldre än mej och inte heller någon som är mycket yngre än mej.

peter2009-05-24 19:51

precis... jag vill understryka att jag tar avstånd från...och förbannar all form av utnyttjande...

Kadgar2009-05-24 19:59
Antal inlägg: 638

Fråga 1: Ja, det e ok.....jag behöver ingen som dömmer mig...

Fråga 2: Ja, så länge det är två vuxna människor som vet vad de vill...

Yonderboy - Ej medlem längre2009-05-24 20:01
Antal inlägg: 1661

Ålder kan vara en viktig fråga det kan man kanske inte förneka, även om jag inte är den som kommer kaste sten. Den sociokulturella moralen kan man inte helt bortse ifrån och många har svårt att se bortom den.

Kan tänka mig även om jag givetivis nu skjuter i luften kan antaga att människor som går ihop i udda konstelationer mår dåligt, fast som sagt jag pratar här om karaktyrer inte enskilda förhållanden.

Det är inte ålder i sig som gör frågan så avgörande utan med vilka förutsättningar man går in i förhållandet. Personligen tycker jag inte att åldern spelar någon roll även om jag själv har svårt att tända på människor som är väsentligt äldre en mig, but hey thats me.

Goliath II - Ej medlem längre2009-05-24 20:07
Antal inlägg: 460

Allt som inte är "enligt normen" ska det divideras om till leda. Låt för fasen folk göra som de vill, så länge ingen far illa av det! (Vilket egentligen inte ska behöva påpekas, blev lite förbannad när det på vissa låter som att det skulle vara synonymt med utnyttjande för att det är stor ålderskillnad.) Funkar precis lika bra om det är stor åldersskillnad som att man är av samma kön eller bor/inte bor ihop. Basta. Var inte så förbaskat trångsynta ni som "inte skulle gilla om 20-åriga dottern kom hem med en mycket äldre kille". Hey - det är inte ert liv!

(Ja, jag har haft ett "stor-ålderskillnad-förhå llande" och jag avskydde verkligen de som hela tiden skulle gnälla och påpeka. I all välmening. Not.)

Maja G2009-05-24 20:11
Antal inlägg: 10730

Tycker det är löjligt att ens diskutera åldern när det gäller kärlek.
Min mor träffade en 16 år yngre man då hon var 50 och de lever ihop fortfarande och är lyckliga..
Mamma är pensionär och hennes sambo arbetar på dagarna. De tråkar inte ut varandra iaf!:))

Sedan hör det till saken att mor har haft en stroke och har det ganska jobbigt, men sambon står vid hennes sida och hjälper till då det behövs ( och då han FÅR hjälpa till dvs)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?