Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 810 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2009-06-05 09:05 | |
![]() | Det intressanta med sådana här trådar är att så många kan vältra sig i det moraliska fördömandet av sådana här handlingar. Det är samma sak varje gång... Men sen vet vi ju hur verkligheten ser ut, så är man inte naiv så vet man att mellan, beroende på vilken undersökning man läser, 30 och 50% av alla är otrogna någongång. Jag tillhör själv dessa, men jag tror inte på att analysera varför, det finns lika många anledningar som folk. Dessutom tycker jag att det ibland fokuseras för mycket på sexuell otrohet när det finns så oändligt mycket andra varianter att svika och bedra den man lever med. Sen ska inte detta ses som ett försvar för otrohet, att gå baom ryggen på någon är aldrig rätt oavsett vad det handlar om. | |
| peter | 2009-06-05 09:10 | |
![]() | otrohet är som alkemi....gränsen går vid vätskeblandningar.....och ibland blir sökandet efter rätt moralisk våglängd rena knallgasen....;-) | |
| polisbil | 2009-06-05 09:17 | |
![]() | Inte din slip Miss_jk, utan "som det alltid later jag". Antar att det kommenterats ett gang ganger redan men jag e for lat for att lasa igenom hela traden :) Otrohet e dumt, men upp till var och en! | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-05 09:35 | |
![]() | det kan ju vara så också att hon sitter där med sitt "perfekta liv" villa, barn, trevlig samvaro, sommarhus, båt, umgänge och ordnad ekonomi och ändå upplever en tomhet, att det är fel man hon lever med. det är sååå många som lever så och i rädsla för att bryta upp med allt vad det innebär för barn, en själv, umgänge, status, ekonomi, förändringar väljer att stanna kvar bita hårt i kudden på nätterna, vara perfekt å lycklig på dagarna och då och då falla för en stund som kanske inte bara ger sex utan någonslags äkta närhet och sanning i allt det förljugna. jag säger inte att det är rätt, särskilt inte om det inte är en fas som leder vidare till något annat såsmåningom men jag vet måååånga som lever så och jag har själv varit en av dom. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-05 09:38 | |
![]() | och om hon inte vågar erkänna det för sig själv kan hon väl bara rättfärdiga det med att "det inte spelar någon roll". | |
| wildman | 2009-06-05 09:50 | |
![]() | Tror att det är en ganska vanlig anledning som lusdrama nämner. Sen vet jag flera fall där jag känner folk som "överlevt" en period av svacka i sina förhållanden tack vare lite otrohet och sen hittat tillbaka till sin partner också. Rätt eller fel, eller ja de flesta tycker säkert det är fel, men jag är inte så säker på vilket ibland. | |
| Miss_jk | 2009-06-05 09:57 | |
![]() | wildman: Ja, men det är ju skillnad på att vara otrogen någon gång och att vara det kontinueligt. Tror ju inte att det är 30-50% som är otrogna kontinueligt... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:01 | |
![]() | Apbur 02:09, du är filosofisk, psykologisk och klok i natten. Jag tycker att det här är en mycket obehaglig tråd. De flesta måste tänka om den gifta kvinnan; hur kan hon?! Hon i sin tur måste tänka, om hon skulle glutta i vårt forum; där sitter min väninna, som jag har anförtrott min glädje men också vånda och beklagar sig över mig - hur kan hon, många kan ju fatta att det är jag?! De som har mitt förtroende gör man bara inte så här emot. Jag är rädd för att bubblan snart spricker och orsakar stor smärta och brustna relationer på mer än ett plan. Har hon tänkt på att hennes barn kanske inte vill veta av henne i framtiden heller? | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:04 | |
![]() | Svar till asadora: "Ja, och nu när kvinnor snackar om vikten av jämställdhet...vart har den tagit vägen i det här fallet? Det när kvinnor vinner på jämställdhet som dom vill ha det, annars är det inte så noga..." Nu handlade det om EN kvinna, och du vänder det till att handla om alla kvinnor och jämlikhet? är du en sån som tycker att kvinnor ska förtjäna sin jämlikhet genom att vara moraliskt överlägsna eller nåt? Alltså det handlar om att en kvinna är orättvis mot sin man.. Jag är råfeminist och inte för att jag tycker att kvinnor är bättre eller "lika jävliga" ens utan för att jag tror att alla människor är olika (men lika värda) Att kollektivt dra in alla kvinnor i den här tråden... sånt stör jag mig på. Jag tycker inte att otrohet är bra på något sätt men jag är för kvinnors rätt att vara det utan att bli stenade eller pryglade eller bli tvugna att gå omkring med nån röd bokstav. Vilket inte var det som tråden handlade om, men jag ville bara få ur mig det.. | |
| wildman | 2009-06-05 10:06 | |
![]() | Miss-jk Det är det kanske. Men min erfarenhet är att mobben går oavsett vilken typ av otrohet det handlar om.´ Grejen är att vi vet ju faktiskt inte vad det är som driver henne till det. Så jag dömer iaf ingen på förhand. | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:08 | |
![]() | o wildman: jag tycker nog som du, att jag inte vet vad jag tycker... för om hon ångrar sig och berättar allt så kan det ju göra mer skada än om hon bara "glömmer" det... Men så finns ju alltid risken att mannen får reda på det ändå.. Det enklaste är ju att inte göra saker man inte får från början... Men ibland gör man det ändå. | |
| Miss_jk | 2009-06-05 10:11 | |
![]() | Nej, vi vet inte vad som driver henne (och andra) till det, men är man vuxen så anser jag att man borde veta betydligt bättre än att bedra sin partner regelbundet. Hon borde väl känna vad det är som är fel och i så fall försöka rätta till det, inte söka det hos någon annan samtidigt som hon låtsas som ingenting inför sin man. Det är illa. | |
| wildman | 2009-06-05 10:12 | |
![]() | Jupp Solcito, männsikan är inte rationell, men det innebär inte nödvändigtvis att dom som gör det, ja jag har väl gjort en del dumma saker i mitt liv själv, är onda människor. En intressant sak att beakta är ju att väldigt få som är otrogna är ju det i intentionen att vara elaka. Tycker folk gör mycket annat mot varandra i relationer just med syftet att vara elaka, vilket egentligen borde vara värre.... | |
| wildman | 2009-06-05 10:14 | |
![]() | Miss_jk I en ideal värld har du rätt, men tyvärr så är det många gånger komplexare än så. Finns många hänsyn att ta. Det kan vara ekonomi, det kan vara barn det kan vara ren och skär feghet, det kan vara en hänsynslös partner, det kan vara en taskig självkänsla, det kan vara bekräftelsebehov mm mm mm. Så att döma någon baserat på det lilla vi vet är i mina ögon förkastligt. | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:17 | |
![]() | nej jag tycker inte att dom är onda! jag menade tvärtom. Jag vet själv hur jag är. Inte elak men inte så smart jämt.. | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:17 | |
![]() | (det var till wildman) | |
| wildman | 2009-06-05 10:20 | |
![]() | Trodde inte du menade det heller, uttryckte mig lite fel bara. Skulle bara förtydliga vad jag tycker... | |
| MAMAMOMO | 2009-06-05 10:24 | |
![]() | det är kåtheten som driver | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 10:26 | |
![]() | Wildman, jag tycker i princip inte att fysisk misshandel är värre än psykisk misshandel. För make och barn måste det vara stor och långvarig smärta, att få reda på t ex att pappa i familjen är bankrånare i smyg eller att mamma är sexmissbrukare och lever ut sina lustar utan ansvar. En misshandlad hustru kan behöva byta bostadsort och få polisskydd för sig och sina barn. Det är hemskt men minst lika hemskt för t ex Hagamannens f d sambo och deras barn, som blev berövade sin pappa på ett oerhört grymt sätt och var tvungna att sälja huset och bosätta sig på hemlig ort, för att slippa allmänhetens uppmärksamhet. De får alltid leva med faderns svek, skammen och rädslan för att folk ska få veta att det är deras pappa som är det där monstret. | |
| asodora | 2009-06-05 10:36 | |
![]() | Svar till solcito: Jag är medveten om att det i det här fallet handlar om EN kvinna men jag tycker så om många kvinnor, dom vill ha jämlikhet men inte ge. "Dom" är otrogna, skiljer sig och får i de flesta fall än så länge vårdnaden, bidragen och underhållet. Om mannen är otrogen och det leder till skilsmässa sker ofta samma sak. Om någon diskuterar något här så blir det ju gärna ringar på vattnet och andra aspekter kommer in i det hela också...har inte sett en frågeställning här utan att det flutit ut till att bli större diskussionsområde än det var från början. Tycker du att den här otrogan kvinnan blir "stenad" och "pryglad" här? Hur tror du svaren sett ut om det handlade om en man då? Feminist är ett flummigt begrepp och jag sällar mig nog inte till det sällskapet, för den sakens skull tycker jag inte att någon, varken man eller kvinna, ska behöva förtjäna sin jämlikhet. För övrigt kan vi aldrig bli jämlika eftersom vi är olika i vårt sätt att tänka, se på omvärlden, kommunicera, i våra intressen etc etc. Däremot kanske vi någon gång kan bli jämställda med allt vad det innebär, lika lön, att pappor ska ha samma rätt till sina barn vid skilsmässor osv. Det här är mina åsikter och inget påhopp av något slag...reflektioner som kom upp p g a frågeställningen från början. | |