Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 995 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krutmarie | 2009-06-21 11:18 | |
![]() | Lejonmix, vad är egentligen alkoholpåverkade kärare? Vovvov :) | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-06-21 12:10 | |
![]() | 75% av alla som dör i trafiken är män. Ca 2 personer i veckan dör i trafiken. Ca 20% av de som dör är kvinnor som åkt med en man som kört. De flesta olyckor sker på sommaren, under semestertider mellan kl 22.00 och 02.00. Den vanligaste olyckan är singelolyckor utanför tätbebyggt område. De vanligaste orsakerna till olycka är hastighet, alkohol( droger), trötthet samt att åka utan bilbälte. Män i ålder 18 - 24 är de som kör farligast. Vanligaste olyckan ibland äldre förare är korsningsolyckor. :) Färsk fakta ifrån teoriutbildningen som numera är ett krav vid körkortstagande. | |
| Uffetjur | 2009-06-21 12:34 | |
![]() | tur jag hittade mitt körkort i ett paket med flingor | |
| silia | 2009-06-21 12:37 | |
![]() | de kvinnorna som krockade nu i midsommar hade säkert en man i bilen bakom som tutade. haha | |
| boffertomte | 2009-06-21 13:14 | |
![]() | Fast bilirubin måste ju ha rätt, han har ju en bekant vars fru gjorde en usel manöver i trafiken i slutet på 80-talet. Då är det ju bevisat. | |
| Zoroaster | 2009-06-21 13:22 | |
![]() | En av anledningarna till sådana här skrönor är kanske att när man läser att en man dött bakom ratten, så står det bara precis det, medan ofta när man läser om en kvinna som kört av vägen, så står det att det var för att hon letade efter sin mobil i handväskan eller något liknande. Dessutom hävdar jag att i åldrarna 18-24, så är killar en kraftig majoritet i olyckor mest för att killar är en kraftig majoritet bakom ratten överhuvudtaget i den åldern. Själv är jag i den kategorin, och ibland är det helt enkelt så att jag kör för att det är kul eller för att jag är uttråkad. Personligen åker jag hellre med min bror, som inte har körkort, än med några av de kvinnliga förare jag känner. Sånt här hjälper ju inte heller: www.gophergas.com/fu...er s_np.htm :D | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-06-21 13:44 | |
![]() | zoroaster ää du skall få åka med mig så skall du få se på säker bilkörning. Jag kör också för att de roligt men ja kör fortfarande lagligt och säkert ;) | |
| Zoroaster | 2009-06-21 14:03 | |
![]() | Där det finns regler finns det undantag. | |
| Billy Rubin | 2009-06-21 14:08 | |
![]() | Jag kör själv väldigt illa. Jag har troligen lyckast bryta mot alla trafikregler som finns. Rekordet är 160 på 30-väg. 210 km/h på ishal vinterväg är heller inte så bra (bråttom på väg hem från Åre). Dessbättre har jag aldrig krockat. Mer tur än skicklighet? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-21 14:10 | |
![]() | billy:varför vill du utsätta andra för fara?om du inte tänker på dig själv kan du ju åtminstonde tänka på andra.........du kan köra ihjäl ngn förälder,dotter,son,bror, syster,barn u name it | |
| Zoroaster | 2009-06-21 14:12 | |
![]() | Billy, du måste inse skillnaden mellan att köra illa och att vara dum i huvudet? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-21 14:16 | |
![]() | Billy:Andras tur å de finns ingen skicklighet i det du skrev om,bara ren jävla idioti å egosim Zoroaster: ;) | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-06-21 14:21 | |
![]() | Här, i min stad, är de värsta män OCH kvinnor i 45+-åldern. De som 1) inte kommer över 90 när de kör ut på motorvägen, och inte flyttar på sig 2) slickar mittlinjen, och inte flyttar på sig 3) inte använder backspeglarna (till annat än kolla sig i näsan i eller nåt), och inte flyttar på sig 4) snackar i mobil (nej, det är främst män - kan det ha med simultankapaciteten att göra?) och som har noll koll på allt annat då (se även punkt 1-3), och inte flyttar på sig | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-06-21 14:29 | |
![]() | Jag vill påstå att det inte är farten i sig som är det farliga, utan folks urusla uppmärksamhet på att någon/något mer än en själv faktiskt existerar på vägarna (andra bilister, gångtrafikanter, älgar u name it). De flesta Svensson är så totalt i sin egen bubbla att de inte har en susning om vad som sker runt omkring. Det är DE som är de verkligt farliga! | |
| run-marie | 2009-06-21 14:34 | |
![]() | Finns väl egentligen inga sämre (oavsett kön) än dom som under färden absolut ska snacka i mobilen. Vinglar hit och dit över linjerna till vänster å höger, kan inte använda blinkers och dessutom med väldigt varierande hastighet. Jo, det skulle vara dessa j-a kärringar som måste sminka sig på väg till jobbet med backspegeln som hjälp. Karlar som rakar sig ser man ju ibland, men inte så ofta, det är mest kaffe- eller läskdrickande samtidigt som man kör. Det finns så många som borde bli av med körkortet eftersom dom inte ägnar sig åt körandet utan åt andra saker samtidigt. | |
| Zoroaster | 2009-06-21 14:35 | |
![]() | "De flesta" är väl kanske lite att ta i, men det finns ju en del rötägg. | |
| run-marie | 2009-06-21 14:41 | |
![]() | Har förresten sett många som åker ifrån en P-plats och direkt börjar prata i mobilen. Varför inte stå kvar tills man avslutat det där "jätteviktiga" samtalet? Man kan ju dessutom gå upp en kvart tidigare på morgonen och hinna sminka och raka sig hemma, En halvtimme så hinner man dessutom fika innan man sätter sig i bilen. | |
| Piaree | 2009-06-21 14:54 | |
![]() | Nu är ju tråden meningslös då TS erkänt att han är en urusel bilförare & enligt hans egen teori måste ju alla män vara sämst på att köra bil eftersom han är det. Alltså: Kvinnor & män är lika dåliga bilförare. | |
| pelix | 2009-06-21 14:55 | |
![]() | Nu tillhör ju jag den gruppen av kvinnor som kör fantastiskt bra som aldrig gör fel och dessutom både har kaffekoppen ,sminkväska och tidningen framme när jag kör plus att jag pratar i telefon och byter blöja på barnen..samtidigt som jag kör...nä skoja bara.. Klart att man ska ha lite vett i huvet när man ger sig ut i trafiken, det e ju lixom inte bara en själv man har att tänka på,det finns faktiskt andra som oxå kör bil.. run-marie; för hade dom suttit kvar å pratat i telefonen å inte kört i väg så hade du väl gnällt på personen just för att han satt kvar å inte lämnade P-rutan till någon annan.. | |
| DennisPlz | 2009-06-21 14:58 | |
![]() | 100% av alla bilförare som skadas i trafiken är människor. Dags att göra nåt åt det, kanske? | |