Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 912 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| honkan01 | 2009-06-26 22:05 | |
![]() | röstar inte på y not......mest patetisk...du däremot kanske skulle få min röst...;))) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-26 22:06 | |
![]() | Meh. | |
| blue_moon | 2009-06-26 22:31 | |
![]() | MissT, din blogg är som ett välskrivet kåseri av yppersta märke, underhållande och tankeväckande. Modigt av dig att lämna ut dig så. Du väckte många känslor, bl a ilska mot dem som anser att graviditet inte är något man kan sjukskrivas för, inte ens om man har foglossning och ryggsmärtor. | |
| Mirr | 2009-06-26 22:44 | |
![]() | Bara för att en blogg innehåller tankar om mode och kläder behöver den inte var helt igenom dålig. Det finns en tjej i norrland sombloggatr: Underbaraclara. Hennes blogg handlar om att inhandla kläder saker mm på loppis osv. Men även om en livsstil som spar både våra kroppar, maten alltså, och vår natur, att det inte alltid måste produceras nya saker. Det finns även tankar som jag inte håller med om men som ändå är intressant att läsa om, ungefär som att läsa insändare | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-26 22:44 | |
![]() | Du menar att vi kan ha olika åsikter om saker och ting? Nämen. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-06-26 22:46 | |
![]() | Bloggar är bra om man är intresserad av personen ifråga. Då man vill veta mer om denna. Annars tycker jag det är mest blaha...det jag skrivit på mina är ingen som bryr sig eller kommenterar..bara skönt o skriva av sig. | |
| Maja G | 2009-06-26 22:50 | |
![]() | Håller med kolbxbo...jag skriver mest för att skriva av mig, och bryr mig inte så mycket om andra läser det eller inte... Ibland skriver jag blahahaha, och ibland blir det seriösa inlägg i vissa aktuella frågor som dyker upp i tex radio.. | |
| Mirr | 2009-06-26 23:03 | |
![]() | Men är det inte meningen med bloggar att man kan skriva det man känner för och jag i min tur väljer om jag vill läsa den?! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-27 00:46 | |
![]() | Varför är det skönare att skriva av sig i sin blogg än i t ex Word om man ändå inte riktar sig till någon läsare? Användarvänlighet, design? Läser ni igenom era gamla inlägg själva som handlar om vad ni har gjort, kanske en semester eller liknande? Undrar bara... | |
| Krycklig - Ej medlem längre | 2009-06-27 05:13 | |
![]() | Det tror jag är högst individuella skäl Larvbrud. För vissa känns det nog bara skönare att ha skrivit det "offentligt" och inte bara för sig själv, andra för att få respons på tankar och skrivande och så vidare. Och så finns kategorin som anser att de har något viktigt att berätta, något de vill lyfta fram och få folk att reagera på. Jag vet inte om personen har slutat blogga nu eller om det är tillfällig paus, men en blogg jag gillar/gillat är souldeep.wordpress.com/ Hon tar upp hur det är att vara dotter till en tidigare ostraffad mamma som nu sitter inne på ett långt fängelsestraff. Och där gripandet och domen var en chockartad upplevelse för de anhöriga. Hennes mamma har också kunnat skriva i bloggen, som är välskriven och trots ämnet finns det också en hel del humor i den. Den handlar alltså uteslutande om just det som hänt den familjen. Om själva skuldfrågan och så kan man ju ha olika åsikter, men den är väldigt intressant. För er som ska börja läsa den nu så rekommenderar jag att ni börjar från början för nu har det gått några år och självklart finns det inte lika mycket att skriva om för bloggaren. | |
| Lillot | 2009-06-27 13:14 | |
![]() | Jag kan hålla med om att ganska många bloggar är ointressanta, dåligt skrivna etc, men då behöver jag ju helt enkelt inte bry mig om att läsa dem. Jag har också haft svårt att hitta intressanta bloggar och efterlyste därför i en annan tråd bloggar som är läsvärda. Tanken med bloggar tycker jag dock är intressant och rolig, vem som helst - var som helst kan uttrycka sina tankar och åsikter och kanske finns det någon som läser som får något utbyte av det de läser. I många fall är ju bloggen som en typ av tidningskrönika som endast är få förunnat att få publicerade i tidningar och då blir ju det här liksom ett alternativ. Jag bloggar själv och tycker att det är jätteroligt att skriva, jag är en människa med många åsikter och som tycker om att reflektera över saker och ting som händer runt om och om det finns någon där ute som gillar det jag skriver, ja då är det en bonus. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-27 13:40 | |
![]() | Krycklig, nu undrade jag ju enbart över de som inte bryr sig om ifall någon läser utan skriver enbart för sig själva. Men tack ändå för ditt svar. Hade det funnits en dagboksfunktion på ens sida här på betapet kanske det hade varit roligare att skriva där än i Word även om inläggen var privata. Jag skriver inte dagbok, vykort eller liknande så jag vet ju inte riktigt vad som är nöjet med det hela. Min gamle svensklärare sade "Vad ni än skriver, försök vara intressanta". Jag kan inte påstå att jag lever upp till det själv men jag försöker tänka på det nån gång per år iaf. Nu är det ju inte så konstigt att en svensklärare säger så. Det finns inga krav på att man måste säga något intressant när man är på offentlig plats, sin arbetsplats t ex, utan man får ta sig friheten att smutsa ned luften med sina trista ord bäst man vill. Att säga att de som har tråkiga bloggar borde lägga ned är lite som att säga att de som inte har något att prata om borde sluta prata. Kan man förbjuda tråkiga människor att yttra sig? Det visar sig ju också på vilken hög nivå läsarna är om man tittar på vilka bloggar som är populära, BlondinBella mfl. Tror man retar sig på bloggar för att man retar sig på folk som inte roar en, ungefär som man retar sig på tråkiga personer irl. Och man får en känsla av att allt som är tråkigt och mediokert mångfaldigas, alla gör samma dåliga sak, på bekostnad av de som verkligen kan skriva och har intressanta tankar. Frågan är ju om det verkligen sker på någon annans bekostnad... | |
| Minta | 2009-06-27 14:31 | |
![]() | Bloggar är oftast ofärdigt skrivande. "Riktiga" skribenter publicerar inte förrän verken är klara, och har skrivits om och skrivíts om och skrivits om. Jag ser dem som skrivövningar. Alex Schulman var väl bloggare. Han var rolig tycker jag. | |
| Saltnarv | 2009-06-27 15:35 | |
![]() | Va, är han också död????????????? Har jag missat det?????? | |
| Minta | 2009-06-27 16:43 | |
![]() | ÄR bloggare då då. | |
| emeliia | 2009-06-27 16:49 | |
![]() | min blogg är underbara :) isons.blogg.se | |
| Minta | 2009-06-27 16:58 | |
![]() | Alex Schulam lade ju ner sin blogg, därav imperfekttempus. | |
| y not | 2009-06-27 17:02 | |
![]() | är din blogg pluralis? annars är väl din blogg ett ypperligt exempel på privat dagboksskrivande utan speciellt hög litterär kvalitet med foton som intresserar de som känner dig. I likhet med flera andra kan jag inte se något problem med det. Sen håller jag inte med Minta i det där med "Riktiga skribenter", för de flesta författare, krönikörer poeter politiker mm har just egna bloggar. När jag lämnade exempel så var en av dem tex översättare som har ett par nobelpristagare i sitt stall, så att inte han är "riktig skribent" håller jag nog inte med om. | |
| Minta | 2009-06-27 17:07 | |
![]() | Jag menar naturligtvis inte alla. Alex Schulmans blogg var inte enbart skrivövningar t ex, men många är nog det. | |
| y not | 2009-06-27 17:17 | |
![]() | jo så är det nog. Men mycket ligger ju i sakens natur att bloggar skrivs av alla och ett fåtal av dem är skribenter och mycket måna om det som står på bloggen. Ungefär som att jämföra alla skoluppsatser med kvalitetslitteratur och dra dem alla över samma kam | |