Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-07-05 14:57 | |
![]() | fäfluga: Horoskop är så uppenbart hur man tillverkar dessa spådomar och jag kan inte över huvudtaget se något övernaturligt i horoskop. det är bara text på ett papper. Jag tycker det är mer troligt att det finns energier som fungerar på ett sätt som vi inte förstått än, ja. Visste du till exempel att om man kunde utvinna energin ur en kubikcentimeter kvantskum så skulle det vara tillräckligt för att få alla världshaven att koka. Energi är rätt flummigt över lag om du frågar mig. ^^ Sen är faktiskt inte jag så mycket för spöken heller ärligt talat. Tycks bara vara vissa som träffar dem emellanåt. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 14:59 | |
![]() | fäfluga självklart ska väl alla få uttala sig, men man behöver inte låta så nedlåtande:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 15:01 | |
![]() | apbur jag utesluter inte tvivlar eller människor som inte tror, alla får tro vad dom vill:) Men anser är man inte behöver vara nedlåtande eller sarkastisk. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 15:02 | |
![]() | Viktor se ovan. Det är ungefär som jag skulle säga till en kirurg att jag vet hur man opererar fast jag inte kan ett smack om det | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 15:03 | |
![]() | fäflugan andar är energi | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 15:04 | |
![]() | Viktor man måste vara mottaglig för sånt, alla människor är inte det | |
| fäfluga | 2009-07-05 15:06 | |
![]() | Var inte medveten om att jag var nedlåtande, ber om ursäkt. Jag har inte mer att tillägga nu, har slagit fast att jag tycker spöken och andar är humbug och lär inte ändra uppfattning. Inte heller tror jag att jag kan ändra någon annans övertygelse, så tack för mig. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-07-05 15:10 | |
![]() | Bino8: Kirurgi är ändå en vetenskap byggd på biologisk fakta. Skulle vara intressant att se den rådande vetenskapen inom ämnet "spöken och andar". Spöken är en frågan om tro. Och jag anser att alla har rätt att uttala sig om en tro. Antingen tror det eller inte. "Mottaglig" är också ett begrepp. Hur är man mottaglig? ska man vara född av en schakal eller är man bara utvald till att få det enorma privilegiet av kommunikation med den andra sidan? det är mycket jag inte förstår i den här medium-grejen. | |
| sina_shataz | 2009-07-05 15:13 | |
![]() | Har man god fantasi kan man tro på vad som helst. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 17:03 | |
![]() | Viktor, ja men utan kunskap skulle jag inte kunna berätta hur man gör en operation eller hur?:) sina fantasi?? nejdu...men jag har hållt på med mediala saker längre än du levat | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 17:05 | |
![]() | Viktor det finns säkert nån bra bok på biblioteket du kan läsa som ger dig mer inblick i det hela om du är intresserad. Fäfluga, ursäkten godtas:) Och alla har rätten att ha sin egen tro:) | |
| apbur | 2009-07-05 17:11 | |
![]() | Så det som krävs för att bli medial är en kurs eller rent av lite studier? | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-07-05 17:15 | |
![]() | Bino8: Jag hoppades att du skulle förstå redan av mitt förra inlägg att min poäng är att det inte handlar om kunskap, det handlar om tro. ett enstaka kirurgiskt tillstånd kan bara vara på ett sätt. Spöken däremot har jag hört ett hundratal olika tolkningar på. Men överbevisa mig. Ge mig lite riktig fakta om spöken. Att ge vetenskaplig fakta om spöken är som att ge vetenskaplig fakta om gud. En fråga om TRO alltså. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 17:17 | |
![]() | apbur nej det är mycket mer än så, men om man bara är lite nyfiken på ämnet kanman ju läsa lite om det, eller hur | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 17:19 | |
![]() | Viktor okej jag hajjar vad du menar, men vad jag menar att om man ska uttrycka sig om NÅT ämne oavsett vilket ämne det gäller är det ju bra att ha lite kött på benen och veta lite om ämnet:) Det var det enda jag menade | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 17:20 | |
![]() | apbur en annan sak, antingen är man medial eller inte, det är inget du kan läsa dig till för att bli. Däremot OM man är medial kan man lära sig hur man använder sin "gåva" på bästa sätt OM man tex väljer att jobba inom detta område | |
| apbur | 2009-07-05 17:25 | |
![]() | Just det här jag menar med uteslutande. "Det är bara vi med gåvan som kan förstå, alla andra är uteslutna, vi är utvalda." Det här gör att en diskussion blir fullkomligt omöjlig. | |
| micro113 | 2009-07-05 17:27 | |
![]() | BiNo Fast enligt vissa riksmedier så kan alla träna upp sin mediala förmåga bara man vill och är öppen för det. Det är alltså inget som enbart vissa föds med. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 17:30 | |
![]() | apbur det gör det väl inte. man kan väl diskutera ämnet varjefall | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 17:30 | |
![]() | micro113 ja till en viss del:) | |