Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| run-marie | 2009-07-08 16:16 | |
![]() | Depeche, helt rätt, jag tror nästan alla barn vill skydda familjen utåt. | |
| Miss_jk | 2009-07-08 16:17 | |
![]() | Ganska ofta (tror jag i alla fall) när det slutar i en väldigt bitter skilsmässa så beror det ju på att föräldrarna har hållit ihop för länge istället för att ta tjuren vid hornen direkt och försöka göra något "bra" av det. | |
| Kahlen | 2009-07-08 16:21 | |
![]() | Kan även bero på det trista faktum att människor är ganska korkade. Vi styrs av allt annat än förnuft, och då går det som det går. Man ältar i efterskott, man beklagar i efterskott. | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-07-08 16:23 | |
![]() | Det tror inte jag. Att det riktigt skiter sig efter separationen tror jag mer beror på att en har valt att avgå - hittat nytt, tappat sugen... och den andra fixar det inte. Långvarig söndring borde väl resultera i bådas nyvunna frihet och glädje? | |
| Depeche Mode | 2009-07-08 16:33 | |
![]() | att summera att människor är korkade är ganska korkat. De flesta är ganska förnuftiga, har jag märkt. Det beror ju på vilken omgivningen man har också Kahlen, kanske dras man till likasinnande. Min syster och jag ältar aldrig vår barndom, vi har det så bra nu varför ska vi relatera till något dåligt, och vi beklagade vår uppväxt under vår uppväxt. | |
| Kahlen | 2009-07-08 16:39 | |
![]() | @DM Du får ursäkta mig men jag tycker inte som du i det fallet. Att man dras till likasinnade är jag helt med på ändå, få sin existens bekräftad av lika korkade eller förnuftiga är naturligt. Om du säger att du inte ältar så får jag lita på det, mina personliga erfarenheter säger mig dock att ältande är väldigt vanligt. | |
| Miss_jk | 2009-07-08 16:43 | |
![]() | Det jag menade är att man låter det gå så långt att det slutar med att man hatar varandra. Man är säkert jätteglad över att äntligen vara fri, men hatet är så starkt att man inte bara kan släppa det, utan måste klanka ned på exet o.s.v. Så är det för min svägerskas föräldrar. | |
| sina_shataz | 2009-07-08 16:46 | |
![]() | run-marie: Alla EU-länder arbetar ut efter Barnkonventionen. Skolpersonal, fritidsledare, fritidspedagoger, socialarbetare, kuratorer, vännernas föräldrar är några exempel på vuxna som har skyldighet att reagera om ett barn far illa. | |
| Malla13 | 2009-07-08 16:49 | |
![]() | Jag har inte läst dem tidigare inläggen här..Men...Att inte skilja sig för att man har barn är inte särskilt bra. Två föräldrar som ständigt bråkar och är sura på varandra är inget trevligt alls att växa upp i. Hellre lyckliga föräldrar som är separerade än föräldrar som knappt tåler att se varandra som håller ihop för barnen skull. Mina föräldrar skiljde sig när jag va 9 år och jag har inte mått dåligt av det. jag har haft två glada föräldrar. | |
| run-marie | 2009-07-08 16:50 | |
![]() | Sina, ja det vet jag, men det har inte varit så tidigare. Då var barnen för det mesta utlämnade till sig själva eller visste att de kanske blir omhändertagna av soc. Du lever i dagens samhälle, men många barn hade inte samma möjligheter tidigare. Det fanns inte dagis, fritids, kuratorer i skolan mm. Dessutom finns det t o m idag människor som är rädda för att "lägga sig i". Naturligtvis MÅSTE dagis, fritids och lärare idag anmäla om dom "tror" att barnet far illa. Ledsen, trött, blåmärken, drar sig undan osv, det finns många olika tecken. | |
| sina_shataz | 2009-07-08 16:54 | |
![]() | run-marie: jag pratade alrdig om hur det var förut, så jag vet inte varför du ska haka upp dig på det? Alla vuxna går under bernkonventionen, inte bara tjänstemän. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-08 19:10 | |
![]() | Mitch,sätt dej inte över mig å mina känslor å erfarenheter,hatar översitteri det finns faktiskt dom som inte lidit av att sina föräldrar gått ifrån varann å är inte det bra? ? svårare än så är/var det inte i mitt fall å jag önskar som jag sa förut att det kunde gå så smidigt för alla familjer i sånna situationer | |
| lillakia | 2009-07-08 19:29 | |
![]() | Marelina; tänk dig att du träffar mannen i ditt liv. Ni skaffar barn för att ni tror att ni är ämnade att leva i hela livet ihop. Man kan inte förutse vad som händer 10-15 år senare i livet... kanske en av föräldrarna träffar en annan och blir förälskad? Eller att mannen misshandlar kvinnan? (ja, eller tvärtom - det händer ju också) Eller helt enkelt att man mognar ifrån varandra, man träffas ofta jätteunga och det innebär att man är olika mogna ju...Tycker du att det är rätt att dessa 2 ska leva olyckliga i 15-20 år för att de har barn tillsammans? Har inte föräldrar rätt att vara lyckliga för att de har barn helt enkelt? Jag förstår att det är jobbigt, men man kan inte bara tänka på sig själva i det läget...tyvärr, jag håller inte med dig här...skulle du kunna tänka dig att leva så i vuxen ålder? Man är ingen känslolös varelse för att man är en vuxen förälder... | |
| hungerstrejk | 2009-07-08 19:47 | |
![]() | TS är nog ett barn tror jag.. | |
| Mickeman | 2009-07-10 18:14 | |
![]() | Jag tror inte skillsmässobarn blir mer mobbade än andra barn. Men om ett mobbat barn får en separation på köpet kan det bli riktigt jobbigt.. Men mobbing tycker jag inte man ska blanda in, det är ett sattyg för sig. Då kan man lika gärna säga att barn som blir misshandlade, slagna ser föräldrar slå varandra osv mår väldigt dåligt... Det hör inte till ÄMNET! Skapa nya trådar om det. Det är också ett jättestort och svårt ämne. Men blanda inte in allt jobbigt i en tråd.... | |
| aniie - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:27 | |
![]() | "att dom det barnet älskar mest skiljs i från varran. så tänk på det innan ni gifter er". Man ska väl snarare tänka på det innan man skaffar barn. | |
| run-marie | 2009-07-10 18:44 | |
![]() | Sina, om du nu irriterar dig på att jag "hakar upp mig" på hur det var jämfört med hur det är. Vad är det då som gäller BARNkonventionen eller BERNkonventionen? Kan ju vara bra att vara säker på hur det fungerar NUförtiden och inte förr. Här i tråden har ju dessutom talats om både skilsmässor som skett tidigare och som fortfarande sker. Alltså varför ska man inte kunna förklara hur det var "på stenåldern" och som tur är inte är idag. Många barn for illa då och många tyvärr även idag, konvention hit eller dit. | |
| Prillan98 - Ej medlem längre | 2009-07-10 18:59 | |
![]() | okej,nog med det här,vet nån hur man stänger tråden?? | |
| apbur | 2009-07-10 19:35 | |
![]() | Jag har skilda föräldrar, de skilde sig när jag var elva år. Ingen av dem är lyckliga idag för att de har skilt sig. Jag är väldigt tacksam att jag fick ha båda mina föräldrar fram till jag var elva hur som helst. Trots att det inte var bra mellan dem blev det mer splittrat när de flyttade isär. Jag kan inte säga hur det hade varit om de inte skilde sig. Det blir nog inte bra för barnen hur man än gör, man kan ju försöka undvika katastrof. Alla har vi sen senare i vuxenlivet ett bagage som vi själva måste ta ansvar för. | |