Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 822

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-07-08 19:51
Antal inlägg: 2790

Det bevisar att du är stark mysis...

Wordlezz - Ej medlem längre2009-07-08 19:52
Antal inlägg: 1175

Jag förstår det, Mysguppy.
Jag är glad att du kom ur det där ändå.

Nunnelunan2009-07-08 19:52
Antal inlägg: 1172

Myspruppen: jag känner igen det du säger och det är nog det normala, tyvärr. Men man kan lära sig och ta med sig framåt.
Självklart spelar inte nationanlitet någon roll för förtryck i Sverige! Vi måste bedöma frågor från de normer som gäller här. Sedan om man på andra ställen vill göra andra bedömningar, kan vi inte göra mycket åt.

micro1132009-07-08 19:52
Antal inlägg: 17542

Chewbacca

Okej, då förstår jag frågan. Jag är svensk med helsvenska föräldrar.

kermis2009-07-08 19:53
Antal inlägg: 1323

Jag blir fullständigt vansinnig av den här tråden. Myt efter myt repeteras.

Det är lika vanligt att kvinnan misshandlar mannen som vice versa. Och det är lika allvarligt.

Kan ni sluta tro att kvinnor är några jävla änglar nån gång?!?

Jag levde med en man som blev misshandlad av sitt ex. Hur han var och vad han hade fått utstå gjorde mig totalt bestört och jag började snoka lite i ämnet och det var inte svårt att både hitta statistik och höra andra mäns historier. SJÄLVKLART syns dessa män lite i statistiken just för att normen vi blivit itutade är att det är de stora hemska männen som slår kvinnor. Mitt ex anmälde aldrig, ingen av de dussintals män jag hade kontakt med om samma sak anmälde heller, för att de inte trodde att de skulle tas på allvar. EN av dem försökte men blev av med sina barn på kuppen.

Ni kvinnor som plågar era män verkar inte heller fatta att ni är i samma äckliga kategori som de män som misshandlar sina kvinnor. Avskum, inget annat.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-07-08 19:53

Bra micro113....)

micro1132009-07-08 19:54

Nunnelunda

Jag håller med dig, nationalitet får inte spela någon roll för förtryck i sverige.

Wordlezz - Ej medlem längre2009-07-08 19:55

Avskum, javisst. Men jag betvivlar att lika många kvinnor slår sina män som vice versa. Det får du nog belägga med fakta, Kermis.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-07-08 19:56

Men varför hålls det inte då är svensk lag för vek eller är det för lång väntan på att det ska hända något

micro1132009-07-08 19:59

kermis

Jag håller med dig om att det är lika illa när en kvinna är förövare --- men lika vanligt är det inte.

Av de sju kvinnorna i min släkt som fick regelbundet med stryk anmälde ---ingen. Vilket givetvis inte innebär att inga kvinnor anmäler -- men att mörkertalet är stort.

Man har ett antaget mörkertal för kvinnor, och ett större antaget mörkertal för män -- men trots det är kvinnomisshandel mycket mycket vanligare än tvärtom.

Sen att din kille råkade illa ut -- ja vi är fler i den båten, men vi får lägga band på vår bitterhet i alla fall, och försöka resonera lite saklig utifrån de fakta som faktiskt finns.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-07-08 20:00
Antal inlägg: 5000

Nunnelunnan:Ja,att lära sig leva med det kan man,sedan tar det olika lång tid för alla å så måste de få vara å vi tar olika vägar för att komma dit
alla erfarenheter gör oss starkare på ngt sätt, å den skiten jag var med fick inte vinna...

Nunnelunan2009-07-08 20:01
Antal inlägg: 1172

Oj Kermis. Mycket intressant och starkt. En som varit riktigt i närheten och vet vad hon talar om!
"ingen av de dussintals män jag hade kontakt med om samma sak anmälde heller, för att de inte trodde att de skulle tas på allvar".
Den stora frågan är varför? Vi kan bara spekulera, men å andra sidan så är det här bara en tråd på Internet - så det är tillåtet att spekulera!

Minta2009-07-08 20:02
Antal inlägg: 20042

micro =)

Det är ingen idé att slå hål på myter med nya förment sanna.

micro1132009-07-08 20:02

Myspruppen

Lite OT men alla erfarenheter gör en inte starkare .. tro mig

Myspruppen - Ej medlem längre2009-07-08 20:02

spelar som sagt ingen jävla roll vad man har mellan benen,lika idiotiskt för det

Myspruppen - Ej medlem längre2009-07-08 20:03

micro:på ett elr annat sätt så vill jag nog tro på det

apbur2009-07-08 20:08
Antal inlägg: 9699

Ja, jag tror man bara vill tro det, vilket kanske är bra.

kermis2009-07-08 20:09
Antal inlägg: 1323

Wordlezz: Ja, är man intresserad av ett ämne så orkar man googla. Jag kan inte ge dig exakta länkar längre. Det var fem år sedan jag var som mest insatt. Men det var inte svårt att hitta fakta om man ville.

Och det handlar inte bara om slag. Jag tror inte att någon, vare sig kvinna eller man, som varit offer i en sådan relation säger att SLAGET var värst. Det är terrorn som knäcker en, sakta men säkert.

Vill du räkna hur många kvinnor vs män som slagit sin partner så gör du det alldeles för enkelt.

Jag tänker inte spendera kvällen till att leta länkar igen. Du får den här och det får räcka. Den var JÄTTESVÅR att hitta på wikipedia:

"Survey approaches to gathering domestic violence statistics tend to show parity in the use of violence by both men and women against partners, while approaches using data from reports of domestic violence offending tends to show women experiencing violence from male partners as the majority of cases (over 80%)."

(alla som sa att det är mycket vanligare att män slår kvinnor än tvärtom slipper redovisa sina källor, vilket jag tycker säger en JÄVLA massa om hela problemet. Man bara antar att det man lärt sig är rätt. Män = hemska och kvinnor är puttenuttiggulliga och skulle ALDRIG få för sig att till exempel sparka ner en man som glömde köpa mjölk, därefter slänga ner ägg på golvet och tvinga ner hans huvud för att han ska slicka upp det. Nej, jag har ingen länk till den historien heller, men du kan få offrets telefonnummer om du vill ringa och ifrågasätta)

Myspruppen - Ej medlem längre2009-07-08 20:11

ja,ngn liknande teori har väl jag med,att ALLA erfarenheter skulle göra oss starkare,var väl kanske att ta i,men som sagt jag vill tro de iaf .
å det JAG varit med om för egen del så kan jag hitta finna saker som har med de å göra som gjort mig starkare

Wordlezz - Ej medlem längre2009-07-08 20:14

Kermis, ska JAG googla för att belägga DINA påståenden? Nej jag tror inte det. Eftersom att du inte kan redovisa några fakta utgår jag från att du gissar hejvilt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?