Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
swingmatism2009-08-20 22:46
Antal inlägg: 509

Minta; Altruism är alltså, med andra ord, en stor anledning till många av de goda handlingar som utförs och förbättrar vår värld. Detta innebär då att egoismen är en för mänskligheten drivande kraft, och jag tror att en dålig, egoistisk handling relativt enkelt kan köpa fri med några goda handlingar att lindra samvetetskvalen. Kanske kan, som någon nämnde, en främlings död köpas med att skänka en del av vinsten till välgörande ändamål som räddar tio andra främlingar? Jag vet inte.

Rhotheta2009-08-20 22:49
Antal inlägg: 4992

Här har du, Einstein!

Varsågod och käka bajs!

ENA HÖRNAN

swingmatism 86
dgeo27 81
jarnis 86
egenskap 90?
equuleus 78!
Ulftjur 60!
Maskulinist 81
(kakka 87)

ANDRA HÖRNAN

viktor M 89
apbur ?
lillmumlan 87
sotfinger 80+
bino8 80+
rhotheta 80+
flubber 80+
uisige beatha ?
carlmartin 80+
Bowieinspace ?
Klasaberg 80+
mommesfrites 80+
LYYn 80+
Miss Yoco ?
Minta 80+
Linn79 80+

carlmartin - Ej medlem längre2009-08-20 22:49
Antal inlägg: 4590

swing "Chewie; den var rolig, tyckte jag, tills moralkärringarnas långa fingrar började sticka mig i ögonen och sen började personangrepp och åsikterna att hagla."

välkommen i klubben då.

eller är det en annan femma att kalla folk namn om man inte sätter adress på enligt dig?

men jag håller ju med dig egenntligen. det var fel av mig att kalla dig en fjant.

jag tycker att vissa av dina åsikter och resonemang är fjantiga.

Rhotheta2009-08-20 22:49

*att

Rhotheta2009-08-20 22:51

Kanske lät argt. Tänk drygt;)

swingmatism2009-08-20 22:51

Maskulinist; Jag vet inte om jag försöker någonting alls, annat än sprida mitt ljus och dela mitt hjärtas övertygelser. Människan är ond och de flesta tänker nog, i hopp om egen vinnings skull, mången psykopatisk tanke; tur är väl att få sätts i verket.
Något som skrämmer mig hemskt och bevisar min åsikt om människans onda och falska natur, är då människor som vill framstå som så goda och empatiska går till attack (på ett internetforum) mot en vilt främmande person, för dennes åsikter.

carlmartin - Ej medlem längre2009-08-20 22:52

maskulinist - vad ska han ha för det tycker du?

Rhotheta2009-08-20 22:52

Hm, maskulinist kanske inte kvalar in, ändå..

swingmatism2009-08-20 22:55

Rhotheta; Jag är egoist, inte koprofag ;)

...och till er alla; tänk på blodtrycket och hetsa inte upp er, jag lovar att inte putta någon av cykeln för en struntsummas skull. Dock var jag väldigt nyfiken på vad folk kunde tänkas tycka om frågan; fjantigt eller ej.

carlmartin - Ej medlem längre2009-08-20 22:58

hehe swing- välturnerat.

du säger något som provocerar folk, får lite skit för det, och känner dig som ett offer för människans onda natur.

du har ju sagt att du inte bryr dig om folk du inte känner... men deras åsikter betyder något?

Minta2009-08-20 23:04
Antal inlägg: 20042

Psykopati är väl en personlighetsstörning? "Psykopati (från grekiska psyche "själ", "liv" och pathos "lidande") är en personlighetsstörning som karaktäriseras av en brist eller total avsaknad av grundläggande sociala känslor, som medkänsla och empati. Personer som lider av psykopati är utpräglat egoistiska."

bellastrix2009-08-20 23:06
Antal inlägg: 18

å fanns det ett pris på människoliv ...njä det var lite sörjigt sist....så jag fegar ur....

har i Verkligheten fått både SE och KÄNNA av hur Liten man är........när Du måste välja....

apbur2009-08-20 23:07
Antal inlägg: 9699

swingmatism, du har efterlyst en diskussion utan personangrepp. Jag har ställt frågor till dig personligen, frågat vad du menar med det du säger. Har också postat ett ganska långt inlägg som jag tycker du bör kommentera om du ska kunna ses som en respektabel motdebattör. Istället har du bara smaskat i dig alla personangrepp du kunnat utläsa och ignorerat vettiga inlägg.
Hur vill du ha det?

swingmatism2009-08-20 23:09

carlmartin; Självklart, då jag sätter mig själv i första rummet, har jag ett ego med storlek kingkong och ömma tår över hela kroppen som inte får trampas - jag anser att det är stor skillnad på att vara öppet elak emot andra och att vara en hyfsad skitstövel. Som sagt, jag behöver ju inte kalla cyklisten värdelös rakt i ansiktet på honom innan han trillar; därmed ingen skada skedd.

Rhotheta2009-08-20 23:12

Från och med nu håller jag alltid med apbur och anmäler i stället om det ändras;)

Dyslekso2009-08-20 23:15
Antal inlägg: 8945

Den här valsituationen visar bara hur pass grym man är; det finns ingenting som rimligtvis kan göras för en tusenlapp som uppväger att en person får sätta livet till, åtminstone om man bor i Sverige och har mat för dagen. Jag länkade tidigare till min egen tråd på samma tema. Där fanns det iallafall en möjlighet att åstadkomma något. Vad ska man göra med en tusing?

Sorry om jag upprepar självklarheter som redan tagits upp.

Minta2009-08-20 23:19
Antal inlägg: 20042

Ja, en person i Sverige som skulle göra en sådan sak bortom en filosofisk diskussion är utan tvekan psykopatisk.

swingmatism2009-08-20 23:20

apbur; Ja, förlåt att det blev lite mycket för en pojke att hantera ett helt betapet.
Altruism, som jag redan postat, är ju en egoistisk handling. Tar det faktum att handlingen är egoistisk, värdet ifrån den? Kanske är inte resultatet utan värde för den det gäller. Antagligen inte, men det faktum att den goda gärningen utförs för den egna vinningen visar ju lite vad människan går för, inte sant?
Jag säger inte att antalet gör någon skillnad, en död är väl illa nog? Men ja, ett frånfälle mer eller mindre känns inte väldigt betungande; jag fäller inte tårar för varje barn i tredje världen som svälter ihjäl, nej, det gör jag inte. Och inte heller för de som blir lidande därför att jag fortsätter dricka coca-cola (vilket jag gör på ren princip).

swingmatism2009-08-20 23:21

dyslekso; Du är ursäktad, men ja - allt har redan nämnts och diskuterats till döds.

Rhotheta2009-08-20 23:25

"Altruism, som jag redan postat, är ju en egoistisk handling"

Altruism är en evolutionärt lönsam strategi (annars skulle den inte finnas). Att den skulle vara egoistisk är en teori du hyser.
Du hade också teorier om hur många som skulle hålla med dig....
Personligen tror jag att altruism KAN vara egoistisk.
(en teori jag hyser)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?