Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lill-IT | 2010-08-13 18:10 | |
![]() | finns jättekäcka plastpåsar som man sätter rakt i kattlådan... fyller på sand och sen sätter på kanten/skvättskyddet. Sen när du byter i lådan så lyfter du bara av kanten och knyter ihop påsen. | |
| Lill-IT | 2010-08-13 18:11 | |
![]() | seahundochkatt.se/in...ts _id=1505 | |
| apbur | 2010-08-13 18:13 | |
![]() | Det bästa är ju om man kan lära katten att gå på toa. www.coolstuff.se/Lit...er _Kwitter Det där med att lära katter saker och ting brukar tyvärr inte gå så bra. Men har de inte fått vänja sig vid nåt annat, dvs, när man precis skaffar katt, så kan det nog vara värt att testa. | |
| le-lou | 2010-08-13 18:19 | |
![]() | Har nån hört om dvd filmer uttagna speciellt för katter, som man ska sätta på när man inte är hemma ? Jag trodde det var ett skämt först men tydligen köper en del kattägare detta. . . . fågelkvitter på, så "de har att göra" när matte är borta... | |
| le-lou | 2010-08-13 18:19 | |
![]() | alltså.. man sätter på dem när man ÄR hemma men ska gå ut såklart.. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-13 18:21 | |
![]() | apbur, haha! finns några såna klipp på youtube med katter som går på människotoan. Skulle vara väldigt bra men då ska man nog börja med det tidigt. Köpte Pussi kompakt nu. Bökigt men katten verkar gilla det bäst. Har testat sand med större korn men det luktar inom några veckor och man får byta all sand ganska snart. Har inte ork att byta varje dag tyvärr. Men med PeeWee så tror jag inte det behövs och det är ju super att man kan slänga bajset i toan direkt. Men som sagt..Priset.. | |
| Lill-IT | 2010-08-13 18:22 | |
![]() | Hehe... radion fungerar bra också:) ..lägga kattgodis in under den låga bäddsoffan så de får kämpa lite för att komma åt det är också en bra grej. | |
| Ässät | 2010-08-13 18:27 | |
![]() | Jag slänger bajskorvarna i toan, det kommer några sandkorn också men inte många. Det har jag gjort i alla år jag haft katt så :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-13 18:31 | |
![]() | Skoja bara. Nästa gång köper jag Toa-Lätt eller PeeWee helt klart. 1/3 av sanden låg efter lilla kattens besök över halva badrummet....Fredagen den 13e var det ja. | |
| apbur | 2010-08-13 19:37 | |
![]() | Delicious, om du inte orkar byta varje dag ska du nog inte använda Toa-Lätt. Men om du nu ändå kommer på att det inte är så jobbigt att byta varje dag så rekommenderar jag lite strö på botten av lådan som du byter varje dag. Le-lou, jag har den här på min laptop: www.lovefilm.se/film...-+ Birds.do Brukar sätta på den och ställa datorn på golvet. En liten filt framför där ena katten kan sitta minst en timme och klappra med tänderna. I början sprang han bakom datorn när fåglarna flög ur bild. Mycket roligt :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-13 19:52 | |
![]() | apbur,När jag tänker efter får jag ju ändå gå dit ca två gånger om dan och fixar så det kanske inte gör så stor skillnad. Vore härligt att slippa påsar med kattbajs i soptunnan..Usch. Måste skaffa en sån där film :D | |
| smulgubbe | 2010-08-14 10:55 | |
![]() | Jag skrev tidigare här att min ena katt har diabetes. Finns det nån här på forumet som har erfarenhet av att ge katt insulin. Vetrinären talade bara om för oss hur besvärligt det var och nog inget som vi skulle bry oss om . Kanske för att han tyckte att katten var gammal. (10 år) | |
| Mindymoo | 2010-08-14 11:09 | |
![]() | Jag tror att det inte är alltför svårt att ge katten en spruta själv, men man får nog bereda sig på en viss övningstid. Beror ju på hur de är också. Mina två katter är olika - den ena extremt hanterbar, där skulle det gå lätt, och den andra bråkigare -henne skulle jag aldrig försöka ge en spruta. Måste vira in henne i handduk för en enkel kloklippning. I ämnet kattsand: jag har i åratal köpt Everclean till mina katter. Dyrt men ekonomiskt i längden. Kanonbra sand, behöver sällan tömma hela lådan utan plockar efterhand, och nästan ingen lukt. | |
| smulgubbe | 2010-08-14 11:17 | |
![]() | Min katt kan nog säjas vara bra att hantera...bara han får skinka efteråt. Men jag tänkte mer på det att man måste kolla insulinnivån så noga och det var det som var så besvärligt. | |
| Mindymoo | 2010-08-14 11:19 | |
![]() | Det finns flera varianter av Everclean, jag blandar. Extra strenght är superbra på att klumpa men dammar lite, less track är lite grövre, dammar mindre. Så finns en mellanfin med cederdoft, som mina kissar verkligen gillar. | |
| Mindymoo | 2010-08-14 11:20 | |
![]() | smulgubbe, testa och se! Om veterinären vill att ni ska in med katten och betala för behandlingen så är dte nog värt att prova själv. | |
| smulgubbe | 2010-08-14 11:25 | |
![]() | Var otydlig i min frågeställning tidigare ser jag. | |
| Pocaloca | 2010-08-14 11:34 | |
![]() | jag är mest irriterad på allt kattpiss i min trappuppgång, jag...så jag köpte sprej... | |
| apbur | 2010-08-14 11:36 | |
![]() | Jag har ingen erfarenhet av katter med diabetes men jag tänker väl att det går att jämföra med människor med diabetes. Du bör ju först veta hur allvarlig sjukdomen är. Det kanske inte ens är aktuellt med sprutor. Har ni fått något anpassat foder? Får han någon annan behandling såsom tabletter? Naturligtvis kan det bli lite jobb att kontrollera blodsocker och anpassa insulindos efter det men visar du att du är villig att lära dig och faktiskt beredd att lägga massa tid och pengar på honom så borde veterinären inte sätta sig på tvären. Jag är alltid stenhård hos veterinären. Förklarar redan tidigt att jag inte tänker komma på massa onödiga extrabesök. | |
| Liz1 | 2010-08-14 11:41 | |
![]() | En kompis till mig har en katt som fått diabetes. Hon fick diagnosen för 3 år sedan och lever ett alldeles utmärkt liv. Hennes katt är mycket snäll så när hon fått öva att ge sprutan hos veterinären och fått mer information går det som en dans. Hennes katt är också ca 10 år och hon tycker definitivt att det är värt det. | |