Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caughtbock | 2009-08-27 00:44 | |
![]() | Men tror du ens att föräldrarna vet om vad deras barn gör? Knappast. Och det behöver inte handla om brist på engagemang. | |
| caughtbock | 2009-08-27 00:45 | |
![]() | Och din enda muslimska vän fick tala för alla muslimer? Eller? | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 00:47 | |
![]() | Nej han talar inte för alla muslimer på samma sätt som du inte talar för alla förortsbors syn på polisen. Däremot styrker han min uppfattning på vad grundproblemet till kaoset är, oansvariga föräldrar. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-27 00:49 | |
![]() | Miljonprogrammet är ett ok vi i medelklassen får bära. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 00:51 | |
![]() | Jag säger inte att det är lätt att vara förälder till barn på Rosengård, däremot tycker jag man kan begära ett engagemang för sitt barns framtid. Att skaffa barn medför ett ansvar är man inte berredd att ta det ansvaret kanske man inte är lämplig att bli förälder. | |
| caughtbock | 2009-08-27 00:51 | |
![]() | I mitt andra inlägg i denna tråd klargjorde jag att jag inte talade för någon annan. Jag berättar endast vad jag och mina bekanta har varit med om. Och det är klart att det finns oansvariga föräldrar, dock tror jag inte att det är det som är problemet. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-27 00:53 | |
![]() | kochira: Att en stor del unga människor upplever att dom står utanför samhället beror inte på slappa föräldrar. | |
| caughtbock | 2009-08-27 00:53 | |
![]() | Man kan inte hålla koll på sina barn dygnet runt, speciellt inte barn i övre tonåren. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 00:53 | |
![]() | Grundsnygg: Det är väl snarare den svenska arbetarklassen som får bära det tyngsta oket, ni i medelklassen kan alltid gömma er i kranskommunerna. | |
| apbur | 2009-08-27 00:55 | |
![]() | Men det är väl ändå ett föräldraransvar att se till att ungen inte är ute och stenar folk? | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 00:56 | |
![]() | Man kanske inte kan övervaka sitt barn dygnet runt, däremot kan man lära sitt barn hur man uppför sig i ett samhälle. | |
| caughtbock | 2009-08-27 00:56 | |
![]() | Och hur ser man till det? Jag tycker att ungar i den åldern har ett eget ansvar. | |
| ___Tania___ | 2009-08-27 00:57 | |
![]() | Måste man försvara endera sidor? Det finns rötägg överallt. Vi kansske ska kräva att alla lägger ner, och börjar förhandla. Ungarna är oförskämda, polisen utnyttjar maktposition, men mitt i allt elände finns människor som inte vågar gå ut, barn som inte ska behöva leva med våld utanför sitt hem, och grupper av missanpassade som åker och stör och skapar rabalder, för att de så gärna vill slåss för värderingar, som de själva inte står för. | |
| ___Tania___ | 2009-08-27 00:58 | |
![]() | Och utanför sitter vi och grupperar oss, för och emot, och inte blir det bättre av att vi bråkar här... | |
| ___Tania___ | 2009-08-27 01:00 | |
![]() | Jag såg en polisbil åka förbi här igår, och tänkte: Vad tryggt :) Här i min harmoniska värld, som jag kämpade mig till för jag stod verkligen inte ut i ghettot! | |
| caughtbock | 2009-08-27 01:02 | |
![]() | Och vilken härlig känsla det är, att känna sig trygg :) Det är synd att alla inte känner så. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:02 | |
![]() | Tania Att det finns rötägg överallt hjälper ju inte riktigt diskussionen. Skall man lösa ett problem får man nog släppa den politiska korrektheten för en stund och försöka befinna sig i verkligheten. Att resonera som politiker hjälper ju inte då problemen bara förväras för varje år som går. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:07 | |
![]() | apbur: Jag vet inte hur din uppväxt såg ut,men jag tvivlar på att du hade en förälder vid din sida genom hela uppväxten. Att lägga ansvaret på frånvarande föräldrar när vi totalt har misslyckats med integrationen känns lite tveksamt. | |
| ___Tania___ | 2009-08-27 01:09 | |
![]() | Jag gillade inte poliser förr, p.g.a en hemk sak jag var med om, där piketpoliser visade hur de jobbar. De var väldigt grymma, och slog ner en person som absolut inte ahde gjort något. Jag fick panik. Nu har jag lärt mig att det är bra att de finns.. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:09 | |
![]() | Jag tror att en del ungdomar också tar till sig fel förebilder som t.ex svarta rappare i USA. De svartas situation i USA skiljer sig enormt från hur situationen ser ut i Sverige. Är det någon som har fog för att vara misstänksamma mot polisen genom historien så är det dem. | |