Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-13 12:55 | |
![]() | "Åk till Tailand, här finns bara rödstrumpor." Vad är bäst med de thailändska kvinnorna? Att de har så dålig ekonomi att de tvingas bli ihop med västerländska män de kanske inte alls känner för? Att de erbjuder mindre motstånd och högre servicenivå? Eller kanske att de är så fysiskt små att de får vilket litet kräk som helst att känna sig som en karl? | |
| Vit_Granit - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:02 | |
![]() | Word. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:03 | |
![]() | Nu är det ju förvisso så att det inte är helt omöjligt att en svensk man och en thailändsk kvinna KAN bli kära i varandra. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:05 | |
![]() | Bäster Rob, jag känner ett par som faktiskt på riktigt blev kära, och han råkar vara svensk och hon råkar vara thailändsk. Du må tro de träffar på trista fördomar... Finns rätt många vettiga tjejer. Men de kanske inte uppfyller ALLA krav TS har? Nå, lycka till ändå. | |
| Vit_Granit - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:09 | |
![]() | Sådant händer absolut. Dock känns inte meningen: "Åk till Tailand, här finns bara rödstrumpor" särskilt kärleksfullt. Men jag kan ju ha fel förstås. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:10 | |
![]() | Ja, Katalias. Måste vara jobbigt för dem att möta alla stereotypa fördomar. Men visst förekommer det utnyttjande i förhållandet västerländsk man/asiatisk kvinna. Dock är det inte alltid mannen som står för utnyttjandet. Saker är inte alltid så uppenbara som de synes vara. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:11 | |
![]() | Rob, just därför skrev jag medvetet "kanske inte alls känner för". Men i de fallen lär inte mannen uttala sig kategoriskt om att "det skall vara en thailändska". Varje människa vill bli vald för att hon är den hon är, inte för att hon tillhör en viss kategori. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:12 | |
![]() | Rob, det tror jag också. Det är stor skillnad på kärlek och ett köpefrukontrakt. | |
| Vit_Granit - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:15 | |
![]() | Får väl också tillägga (för säkerhetsskull) att det var uttalandet som sådant jag reagerade på...Inte relationen "Thailändsk kvinna - Europeisk man". | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:17 | |
![]() | Samma här, det var ett äckligt uttalande. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:19 | |
![]() | Thailändskor är väldigt vänliga, den saken är klar. Men min bror som flyttade till Thailand redan i slutet av 70-talet har målat upp en delvis annan bild av dem. Men men, man ska inte generalisera, det finns bra och mindre bra personer överallt givetvis. Personligen föredrar jag den nordiska rasen. *Ler* | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:30 | |
![]() | Utnyttjande är givetvis inte bättre om det kommer från kvinnan, men stols uttalande (plus att jag själv är kvinna) gjorde att det låg nära till hands att tänka ur ett kvinnoperspektiv. Kvinnan väljer också på fel premisser om hon tar vilken västerlänning som helst, men skillnaden är att det ofta finns omständigheter som tvingar henne. Hon försörjer sig helt enkelt. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 13:52 | |
![]() | Ja, Sylvia. I¨m with you all the way. Att många västerländska män åker till Thailand för att "hämta" en kvinna är ju allmänt känt. Ofta blir det väldigt bra, även om "äkta" kärlek kanske inte finns där från början. Det kan ju vara som en win-win-situation, om du förstår vad jag menar. Jag kan inte sätta mig till doms över dessa förhållanden faktiskt. Men sedan finns det naturligtvis fall där kvinnan utnyttjas å det grövsta av ynkryggar och svin till män. Dessa män har allt mitt förakt. Och sedan har vi thailändska kvinnor som åker hit med en karl och dumpar honom efter ett tag. Allt hon ville var att komma till västerlandet. Jag träffade en kvinna när jag var i Thailand. Hon jobbade som massös och det var när hon löste upp mina stela trapeziusmuskler som vi kom varandra nära och började prata om allt mellan himmel och jord. Hon var bara ett par yngre än mig och jag gillade verkligen hennes sällskap. Det tog inte lång tid förrän hon förde på tal att hon hemskt gärna skulle vilja följa med mig till Sverige när jag åkte hem. Det är klart att jag blev smickrad, men jag är ju inte dummare än att jag förstod att hon sagt samma sak till fler män än mig. Nåväl, jag kunde givetvis inte låta henne åka med till Sverige - vi hade ju bara känt varandra i ett par veckor. Men jag får erkänna att jag kände en liten tagg i hjärtat när jag tog farväl av henne. Jag kunde känna hennes ögon bränna i min rygg när jag gick iväg från henne sista dagen innan jag åkte hem. Jag vände mig inte om... Vi har lite mailkontakt nu, och jag tycker självklart om henne fortfarande. När jag åker till Thailand igen ska jag naturligtvis besöka henne. Men att vi skulle inleda ett förhållande här i Sverige finner jag föga troligt. Men, man ska aldrig säga aldrig. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 14:16 | |
![]() | UlfTjur, vad brukar hända med dina dambekanta efter 2-3 månader? | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 14:18 | |
![]() | Dom tröttnar på hans skitiga strumpor...? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 14:24 | |
![]() | Jag skulle vilja berätta om en bekant, vars hustru dog i cancer vid dryga 60 års ålder. Han var sjuk av sorg och ville inte orka med livet. En vårdag när det hade ljusnat, kom han i samspråk med en kvinna. De satt på en parkbänk och pratade länge om sin ensamhet och plåga. Hon bjöd honom på middag, till sin enkla bostad. Innan han gick dit var de anhöriga så glada, att han verkade lättare till sinnes. För att göra historien kort, var det en solochvårare, som ville låna pengar. Någon romans eller ens vänskap var det inte tal om. Mannen, som redan var i ett mycket känsligt läge, levde inte många veckor efter det. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 14:24 | |
![]() | Rob, nånting ditåt tänkte jag också på. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 14:28 | |
![]() | Riktigt sorgligt vad människor kan ta sig till. Livet är verkligen en satmara ibland. | |
| kaffejens | 2009-09-13 14:38 | |
![]() | En man "hittar" ingen vettig tjej/kvinna. En man få förlita sig på sin lyckliga stjärna och att en vettig tjej/kvinna hittar honom!! | |
| Mincie | 2009-09-13 16:09 | |
![]() | tur, man behöver tur om man ska finna en kvinna som tycker att man själv är vettig :-) | |