Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2009-09-06 16:33 | |
![]() | Allvaret står mig alltid nära. Nu har jag uttryckt min åsikt på så många sätt och så klart att jag inte förmår bättre med de här glasögonen. Jag återkommer om ämnet tar någon ny vändning. | |
| ___Tania___ | 2009-09-06 16:38 | |
![]() | Sockersöt kommunikation ,hehe! Jag har gjort mangochutney med massa muscovcadosocker i. Det blev jättegott. Försöker också låta bli allt vitt raffinert socker, men gör man sylt och marmelad, så vill jag inte att allt ska mögla, så där slarvar jag inte med sockret. Undrar om man bara kan byta ut allt mot rårörssocker? Har inte vågat testa det än. | |
| Snoosy | 2009-09-06 23:52 | |
![]() | miljonären, nu är inte jag den som tar åt mig, men anser du att du har rätten att kalla mig för tjockis ? Tycker det är trist att frångå ämnet och börja mobba. Så miljonären, välj dina ord rätt nästa gång, så kanske du inte sårar någon på riktigt. :) | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-07 05:22 | |
![]() | okej; rund? krallig, storvuxen, pick one. Det var ingen värdering i ordet. | |
| Teddow | 2009-09-07 08:18 | |
![]() | Min son på 8 månader har redan fått smaka på saft och på glass. Glassen älskade han. | |
| Snoosy | 2009-09-07 08:34 | |
![]() | miljonären, bättre ordval, helt klart. Vad kallade du dig tidigare (eftersom du inte svarar på meddelandet, så får jag fråga här) ?? :) | |
| Snoosy | 2009-09-07 08:37 | |
![]() | Teddow, klart han älskar glass. vem gör inte det. :) Men 8 månader kanske jag kan tycka är lite väl tidigt om du frågar mig. | |
| Teddow | 2009-09-07 08:42 | |
![]() | Snoosy: Lite väl tidigt för vad? Spelar det någon roll om han får smaka på glass när han är 8 månader eller när han är 2 år? | |
| Bitte - Administratör | 2009-09-07 08:46 | |
![]() | Att medvetet börja ge socker är ju bra att vänta med, , men dess värre så bland det sötaste vi ger våra barn direkt är bröstmjölken, och den är ju liksom svår att undvika, för att den har ju så många andra fördelar gent emot tillägg och välling Bitte | |
| Teddow | 2009-09-07 08:52 | |
![]() | Ähh, att ens barn får smaka på glass någon gång gör nog varken till eller från. Vad ger det att vänta tills ungen är lite äldre, säg 4 år. Problemet ligger inte i när barnet får smaka på sockerprodukter utan problemt ligger i om föräldrarna går till överdrift med det. | |
| Snoosy | 2009-09-07 08:52 | |
![]() | teddow,, pga av att barnet vid 8 månaders ålder inte ännu fått smak på allt så kan det lätt bli så att allt annat inte smakar lika gott efter att ha fått socker. När man är 2 år så har man vant sig vid de olika smaklökarna. När man man är hungrig, så är man inte sugen på godis, utan vill ha mat. Min dotter får gärna bli 4 innan hon får socker, men det blir nog svårt. Tyvärr komemr nog hon vilja ha det som sina kusiner äter innan dess. Det finns inget bra i socker. Så jag förstår egentligen varför vi ska diskutera fördelarna med det. Socker i fruktform är gudomligt för ett barn likaväl som socker i godisform är för oss som vant oss vid det. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-07 09:00 | |
![]() | bra sagt snosy | |
| kajix | 2009-09-07 09:15 | |
![]() | socker i frukt och socker i godis är desamma | |
| Teddow | 2009-09-07 09:16 | |
![]() | Snoosy: Ditt argument håller ej. Dom flesta barn har vid 8 månader blivit ammade, och då fått smak av socker. Vi hade inget problem med att gå från amning till vanlig (sockerfri) mat vid 3 månader. Fruktsocker är inte bra det heller, och skapar även det ett sötsug. Att barn hellre vill ha godis än mat, eller godis före maten, är ett återkommande problem. Säkerligen vare sig din unge har fått smaka på socker vid 8 månaders ålder eller vid 4 års ålder. Det är där din föräldraroll väger in, vissa föräldrar ger godis till ungarna varje dag, vissa varje lördag, jag lär förmodligen väldigt sällan ge mitt barn godis. Däremot ser jag inget som helst fel i att låta barnen smaka och utveckla sina smaklökar i tidig ålder. Att min son har fått smaka på glass ett par gånger innebär inte att jag ger han glass varje dag, utan det kanske har hänt 2-3 ggr på 8 månader. Inbillar du dig själv att din dotter vid 4 års ålder kommer rata socker bara för att du har valt att vänta? | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-07 09:30 | |
![]() | men herregud vitt socker har en onaturlig koncentration som barn blir tydligt påverkade och tillvanda detta vill man väl undvika så mycket det går. Sen kan man ju äta natrligt socker i tex frukt och liknande. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-07 09:30 | |
![]() | tillvanda av* | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-07 09:32 | |
![]() | recept på naturlig glass: frys en banan, mixa med bär och möjligen lite sojamjölk i matberedare, kalasgod glass | |
| Teddow | 2009-09-07 09:40 | |
![]() | Även glukos och fruktos höjer blodsockret, det tar bara lite olika lång tid. Fruktos har dessutom visat sig ge högre risk för fetma. Så att äta naturligt socker i tron om att det är bra, är alltså helt fel. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-07 09:40 | |
![]() | Ja du, lille Teddow-trollet, hur hungrig är du egentligen? Hur mycket tycker du att folk ska mata dig i denhär tråden? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-07 09:43 | |
![]() | "socker i frukt och socker i godis är desamma" Ska du också börja sådär nu, kajix? | |