Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 373

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mamik2009-09-28 10:11
Antal inlägg: 278

Tillägg till den som ifrågasatte prioritet.

Jag prioriterar mitt hundintresse framför min man. Det tillhör min person och kan han inte hantera det så passar vi inte ihop. Thats it!

Jag kan dock leva utan katter, vid behov. Skulle även placera om hunden om det visade sig att man eller barn blev allergiska, men då finns en medicinsk orsak som jag skulle respektera.

miljonären - Ej medlem längre2009-09-28 10:14
Antal inlägg: 1133

haha katter är så roliga!

wobbler2009-09-28 12:40
Antal inlägg: 131

hade väntat mig någon reaktion på mitt inlägg, -:)

Em782009-09-28 12:40
Antal inlägg: 130

Tack för alla goda råd från folk med sunda åsikter=) Jag talade med en veterinär idag som höll med om att det troligast berodde på graviditeten och att det säkert skulle bli bättre när bebisen kommit. Han menade att jag förstorat upp "problemet" en aning =)

Vill även tacka för många goa skratt från folk med mindre sunda åsikter. Att en tråd om mina katter kunde spåra ur sådär hade jag aldrig anat.

Kram,
/Em.

apbur2009-09-28 13:07
Antal inlägg: 9699

Det är ju lite tråkigt att man låtit kattaveln vara helt okontrollerad. Det tar fram djur som inte bör leva bland människor. Jag förstår inte människor som tolererar en katt som hugger och river. Det hade man aldrig gjort med en hund.

Jag tror att erfarenheterna av aggressiva katter är minimal bland raskatter. En aggressiv katt avlar man bara inte vidare på.
Det är "bondkatter" som står för lynnighet och oönskat beteende, givetvis eftersom man inte styr aveln.

Nu finns det naturligtvis underbara blandraskatter men min önskan är att kattaveln också ska bli reglerad och att enbart genomtänkt avel ska bedrivas.
Katter som går mindre bra ihop med människor men som fångar möss på löpande band ska såklart vara en kategori för sig.
Ungefär som skarpa vakthundar, inget för barnfamiljen.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-09-28 13:22
Antal inlägg: 7605

Läste snabbt och tyckte det stod "låtit kattjäveln vara helt okontrollerad".
Min tro är att man ska låta katten ta initiativ till kroppskontakt. Om man visar sig ointresserad och ofarlig, (titta bort, gäspa och blotta gärna halsen - fredssignaler) så slappnar katten av och man kan utveckla ett förtroende och vänskap, som ibland kan ta väldigt lång tid.
Vi har nu två kärleksfulla och "tacksamma" katter, som kom hit som vuxna efter ett tufft liv. De har aldrig klorna framme och trivs synbarligen med livet på landet men den ena gömmer sig om det kommer någon som bär keps. Den stelnar, ser dödsförskräckt ut och springer undan enbart vid åsynen av keps.

Limer2009-09-28 13:25
Antal inlägg: 1214

Så jag hade rätt med andra ord då!! :)
Kanske skulle sadla om och bli veterinär istället.
Bara jag slipper hålla på med fåglar.. sånt tycker jag är äckligt.

apbur2009-09-28 13:42
Antal inlägg: 9699

mommes, dina katter hade säkert varit bra avelsmaterial.

Jag har vid flertalet tillfällen fått uppleva folk med lynniga bondkatter som bestämmer sig för att kastrera katten men innan ta en kull på henne för att hon ska må bra. Hur tänker man då?

Mina två katter är fäder till flertalet kullar. De är naturligtvis egensinniga på kattvis, men aldrig, aldrig aggressiva mot människor.
Jag kan garantera alla besökare att katten absolut inte kommer gå till attack, även barn som kryper in under soffan, tränger katten och klappar på den.
Katterna har varit i slagsmål med andra katter, det har hörts i hela grannskapet. Dock kan jag gå dit och plocka upp min katt som är arg som ett bi utan att riskera att bli offer för hans klor eller tänder.

Min mor har en lynnig bondkatt som förorsakade henne stora bitmärken på ben och armar, det såg ut som hon blivit misshandlad.
Hon hade försökt lugna den uppskrämda katten som riktade sin rädsla mot henne istället.
Så ska ett djur som är menat som sällskapsdjur inte reagera.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?