Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-01 15:50 | |
![]() | Ha ha! "Jag vill inte att mina relationer skall vara handikapp-OS". Det vill jag, men jag försöker bättra mig på den punkten. :) | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-01 15:51 | |
![]() | Plumsapapper: De flesta som begår sbrott och är otrogna har som du säger dålig impulskontroll. I rättvisans namn har jag inte lust att gänga mig med en tjuv heller. Jag tror toleransen för brottslingar är lägre än toleransen för otrogna för att man helt enkelt sätter ribban lågt. "Tjuveri, händer, det har förekommit i min bekantskapskrets" skulle jag vilja höra. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-01 15:53 | |
![]() | Behöver ej be mig om ursäkt, söta mollee, jag uttrycker mig grovt ibland. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-01 15:53 | |
![]() | Håller med dig plumspapper. Men det är faktiskt så att cirka 40 procent av folk som begår brott lider av ex adhd eller andra neurologiska störningar. Men jag skulle inte heller vilja gänga mig med en brottsling :) | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-01 15:54 | |
![]() | Jag är inte säker på att de är störda, mollee, tvärtom kan deras egenskaper vara bra i naturen. Tror inte naturen hade tänkt sig trohet t ex :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-01 15:59 | |
![]() | På små orter med risk för inavel är lösaktighet ett bättre alternativ än sexuell trohet till kusiner... men i en storstad kan vi nog utesluta otrohetens positiva egenskaper. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-01 16:01 | |
![]() | Inte min åsikt ovan, utan den självreglerande naturens. Bäst att förtydliga det. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-01 16:01 | |
![]() | Håller med. Människan har ju blivit välsignade med sex så vi ska kunna fortplanta oss. Kan förstå folk är otrogna på det viset med, man har ju belöningsystem i hjärnan som går igång vid samlag. Och det är ju som sagt beroendeframkallande pga just den anledningen att vi är skapta för att fortplanta oss så mkt och så effektivt som möjligt liksom alla andra djur på jorden är skapta lika dant. Det enda djuret förutom människan som håller sig till en och samma partner hela livet är antagligen svanen, kan ej komma på nåt annat. Så egentligen är det ju bara naturligt att söka sig till olika partner. Jag menar hur hade världen sett ut om de första människorna hållt sig till samma partner hela livet. Jo det kan jag tala om för er: inavel. | |
| kakka87 | 2009-10-01 16:20 | |
![]() | jag tycker det verkar tråkigt o meningslöst att hålla sig till en o samma person livet ut. men otrohet är sjukt!!!!! | |
| apbur | 2009-10-01 16:22 | |
![]() | Jag kan tycka sådana här diskussioner blir väldigt irriterande just för man talar om olika saker. Att kunna se samband, orsak och verkan är INTE samma sak som att tycka att något är moraliskt rätt eller fel. Jag har en hel hög med förklaringar till varför jag var otrogen när jag var yngre. Förmodligen kunde jag inte handla så mycket annorlunda i det läget med tanke på den kapacitet jag hade. Jag var alldeles för omogen och ogenomtänkt. Men efter ett tag kanske man inser att man inte kan spela handikappfotboll men samtidigt drömma om pokalen i division 1. Det är mycket en mognadsfråga, vissa mognar långsamt, andra inte alls. Det finns dock aldrig några ursäkter för felaktigt beteende. Förklaringar finns det däremot så det räcker och blir över. Jag är så trött på dem just för att förklaringarna används felaktigt. | |
| Limer | 2009-10-01 16:33 | |
![]() | För mig är det viktigaste i ett förhållande ömsesidig respekt och tillit. Därmed skulle jag vare sig kunna vara den som bedrar eller blir bedragen om förhållandet ska fortsätta att ha en chans. Att den jag lever med skulle vara otrogen mot mig skulle få min vardag att rämna och hur mycket han än skulle försöka få mig att lita på honom igen så skulle det vara försent. Dels för att jag skulle känna mig så sviken och dels för att jag aldrig mer skulle kunna lita till fullo på honom. Jag tillhör nämligen de som tror att har det hänt en gång så kan det säkerligen hända igen. | |
| remvanrijn | 2009-10-01 16:40 | |
![]() | kaka87; hur menar du ;meningslöst?? Olika partner kan du tydligen tänka dig, så att ha en partner är helt ok verkar det som. Vad är då det meningslösa med att det är en o samma person ? | |
| remvanrijn | 2009-10-01 16:42 | |
![]() | Limer har oxå helt rätt i sin sista mening, därför röstar jag inte på Mona Sahlin | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-01 16:48 | |
![]() | Har man den turen och lyckan att hålla ihop livet ut så är väl det fantastiskt. Kan hända mycket på vägen. Själv blev jag änka av olika anledningar ganska tidigt. Och en och samma partner känns inte främmande för mig. Och vad gäller otrohet skulle jag aldrig utsätta min partner för det och skulle jag själv råka ut för detsamma är jag inte människa att fixa det. För mig är ärlighet och respekt för varandra A och O i ett förhållande. Tillhör den gamla stammen känns det som, men min moral har jag och den står jag för. Skulle aldrig kunna se mig själv i ögonen eller honom om jag bedrog min partner. | |
| Limer | 2009-10-01 16:52 | |
![]() | Hur lyckades du nu få mitt inlägg till politik, Rem?!?!? För mig är alternativet till Mona betydligt värre så min röst kommer falla på nåt som i alla fall inte stödjer vad vi nu har. | |
| Tess 08 | 2009-10-01 16:52 | |
![]() | Håller med vita (ang. otrohet)!!!! | |
| Tess 08 | 2009-10-01 17:47 | |
![]() | SylviaPlath - klart du har rätt i det du skrivit om små orter!!! Jag menar det finns ju varken bilar, bussar eller tåg ute i skogen så att folket kan träffa andra än grannarna! Så alla små orter kör enbart med inavel av praktiska skäl! Jag menar det finns ju inte en chans att byborna vet vad vare sig mobiltelefoner eller SJ är. Tacka vet jag storstadsbor som ständigt föregår med gott exempel och visar byborna hur man ska bete sig! *ironi* | |
| SamiEmelie | 2009-10-01 18:01 | |
![]() | Det fanns en flickvän som var otrogen mot mig i 8 månaders tid och jag gjorde inte slut med henne. Jag visste hela tiden vad som pågick, men hon vägrade erkänna. Sen när jag tvingade fram det, så hade jag på något sätt redan förlåtit allt hon gjort mot mig. Var jag dum eller bara väldigt kär då? | |
| aprilpojken | 2009-10-01 18:26 | |
![]() | Väldigt kär. | |
| le-lou | 2009-10-01 18:27 | |
![]() | och dum. _) | |