Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 127

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2009-11-02 20:28
Antal inlägg: 9699

Jag tycker det är sunt att inte skita i saker som andra människor gör.

Det berör mig väldigt illa att fler och fler sysslar med meningslösa saker som twitter och bloggande och att det dessutom verkar uppskattas.

Men orka säga orka till allt.

*ryser av obehag*

Se, jag blev tom illa berörd av det! Tänk att man har sån energi.

pion ekrot2009-11-02 20:34
Antal inlägg: 3340

Jag tycker att det är förmätet att döma ut det andra människor verkar få ut något av som meningslöst eller dåligt när det inte skadar någon. Eller, gör det det? Hur då isf?

13359912009-11-02 20:37
Antal inlägg: 376

En till som vägrar bloggandet,
tkr det är rätt så meningslöst,
drf tkr jag det är bra att det är blogglöst
här i Betapet,hoppas att det blir så i all framtid,
för just nu känns det som att Betapet är
den enda sajten i Sverige där det INTE förekommer
ngn form om blogg som man kan läsa ell skriva i.

Tack Betapet för det!

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-02 20:41
Antal inlägg: 1005

Jag kan tycka att det är meningslöst att älta även om personen som ältar får ut något av det. Att något inte är skadligt betyder inte att det automatiskt blir meningsfullt.

pion ekrot2009-11-02 20:43

Plumspapper: Jag syftade inte på när folk lämnar ut andra i sina texter, utan på när man har något att berätta utifrån sig själv bara. Jag tycker det i grunden är något positivt, ja. Det är mycket möjligt att man lätt kan tycka att det även är gränslöst och självförhärligande på ett jobbigt sätt, men återigen - sluta läs då. Vad är alternativet?

apbur2009-11-02 20:44

Ja, jag tror det skadar att nära folks narcissistiska sidor.

Jag tror även det är gott att uppmana till mer givande och intellektuella göromål än skriva ned sin trista vardag på ett klotterplank.

pion ekrot2009-11-02 20:45

Plums: Nej, i största allmänhet är nog väldigt mycket totalt "meningslöst". Men det är för mig en filosofisk och existentiell diskussion. Ingenting jag vill påstå om någon annans liv.

pion ekrot2009-11-02 20:46

apbur: Har du någon tanke om eller något förslag på hur det skulle gå till?

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-02 20:49

Okej, jag ser inte enskilda aktiviteter som någon annans liv. Mina kompisars bloggar representerade varken dem eller deras liv särskilt väl.
Jag har inga problem att vara ärlig om det behövs men jag försöker ge konstruktiv kritik.

Finns andra alternativ än att sluta läsa. Man kan behålla sin åsikt helt enkelt. Jag går inte in i folks bloggar och skriver att de suger, däremot vädrar jag min åsikt om bloggar när det passar, som här i en tråd som handlar om bloggandet. Vill man inte höra min åsikt får man sluta läsa ;)

pion ekrot2009-11-02 20:52

Okej. Ungefär som att kolla på typ hollywoodfruar varje gång och sedan gnälla om det på jobbet dagen efter?

apbur2009-11-02 20:57

Pion, människor är som tur är formbara.

Att inte försöka tysta ned kritiska röster kan ju vara en början till att närma sig en omvärdering.
Jag tycker det är önskvärt och jag hoppas trenden kommer vända.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-02 20:58

Jag skrev det tidigare att nog är det något fel om man följer en blogg dagligen och klagar på densamma.

Bloggar är tyvärr inte svartlistade så man kan hamna där om man googlar. Särskilt när man söker bilder är det lätt hänt.
Jag anser också att det finns bra bloggar så jag är inte rädd att hamna i en trist blogg. Däremot kan jag inte låtsas att jag tycker det är bra om det inte är det.

pion ekrot2009-11-02 21:01

Jag har aldrig vänt mig emot "en kritisk röst", så jag antar att det där inte var skrivet till mig, apbur.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-11-02 21:14
Antal inlägg: 2521

Ja, sluta och läs om det inte passar, så tycker jag.

Lika larvigt tycker jag det är när folk här i forumet suckar över andra som engagerar sig i något ämne, typ "huuur ooorkar de?!".
Det är ju bara att hålla sig ifrån såna trådar i så fall.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-02 21:30

Fast det handlar väl om en åsikt eller ett omdöme.
Köper jag en trasig klocka kommer jag säga att produkten var dålig även om jag har valet att aldrig köpa fler.

Man får inte ha en åsikt om bloggande eftersom man är dum och läser... Vad är alternativet? Att inte läsa och ha en åsikt?

De som inte gillar bloggar följer knappast bloggar så det är nog inte ett så vanligt problem att man läser och lider, läser och lider...

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-02 21:31

Jag gillar inte facebook. Har ett konto och loggar in jättesällan. Det är fortfarande dåligt när jag inte är där. Jämfört med andra sidor.

Maja G2009-11-02 21:32
Antal inlägg: 10730

Håller med Miss Yoco till 100%...

Sluta och läs då...Hur svårt kan det vara???

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-02 21:35

Anta att jag slutar läsa. Vad ska jag svara om jag får frågan vad jag tycker om bloggar och bloggande? Ska jag svara att jag är positiv till det eftersom jag slipper läsa?

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-02 21:36

Jag vet ju att anledningen till att jag slutade läsa var att jag inte var förtjust i fenomenet.

Sluta skriva offentligt om det inte passar att negativa personer kan läsa. Hur svårt ska det va?

pion ekrot2009-11-02 21:42

Vad ska jag svara om jag får frågan vad jag tycker om bloggar och bloggande?

Att du inte har nån uppdaterad åsikt i frågan förstås. Hur svårt ska det va?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?