Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade34
Mobilspel
Pågående19 356

Forumkategorier

Användare Inlägg  
KattaBa2010-03-21 16:41
Antal inlägg: 133

Uppdatering - Grannen har varit två gånger på brf:s kontor och klagat. Förvaltaren log snällt första gången och förklarade att man FÅR gå i sin lägenhet. Andra gången han kom dit sa förvaltaren att, om det var samma ärende denna gång, så var det slutdiskuterat. Tack! Vi hör inte så mycket från gubben längre. Han har t o m slutat banka i sitt tak när han blir (ännu mer) störd.

Linn79 - Ej medlem längre2010-03-21 16:46
Antal inlägg: 4279

KattaBa, det är orimligt att du ska röra dig i lägenheten. Naturligtvis är tanken att du ska SITTA i vardagsrummet hela dagarna....;) Allvarligt, vilken jobbig person. Tänker på den arga gubben i "Vänner" som dunkade med kvastskaftet i taket när vännerna skrattade för högt.

Annat är det här - här kör grannen en tvshopszumbapass på högsta volym 8 prick på söndsagsmornarna....

Enkeli82 - Ej medlem längre2010-03-21 16:51
Antal inlägg: 353

Min lgh är skit faktiskt.hör allt som möjligt...

_fantomen_2010-03-21 17:19
Antal inlägg: 23

När vi flyttade in i vår lägenhet tog det ett tag innan vi insåg att den hunden vi tyckte synd om, eftersom den alltid verkade vara ensam och ylade på kvällarna, i själva verket var vår granne. Kul att ens granne låter som en galen hund under sexakten. Inte vidare kul att träffa henne i tvättstugan...

KattaBa2010-07-08 09:12

Jag har köpt en klarinett! Jag är nybörjare och det låter förfärligt illa. Mohahahaha!!!

Minta2010-07-08 10:19
Antal inlägg: 20042

Vi hjälpte vår mamma att flytta från huset hon bott i de senaste 50 åren till bostadsrätt. Det var söndag eftermiddag. Min bror skulle borra tre hål för att sätta upp ett badrumsskåp. Grannen, en man i 70-årsåldern, ringde ilsket på två gånger andra gången med föreningens regler i högsta hugg. Det var inte tillåtet att borra på söndagar. En de vill göra ett gott intryck med en gång.

mjangsan2010-07-08 10:56
Antal inlägg: 76

Vi var med om att våra nya grannar borrade och spikade upp hyllor på själva julafton. Det var faktiskt jäkligt trist att sitta och lyssna på när man försökte ha mys.

p_warnberg2010-07-08 11:38
Antal inlägg: 129

Det finns ju "vett och etikett" för de som bor i lägenhet. Där finns nog inget förbud mot att röra sig i lägenheten. Om det hörs när man går omkring i rummen så beror det på byggnaden och inte på personerna. Alternativet den störda grannen har är att flytta.

Minta2010-07-08 11:51
Antal inlägg: 20042

Det är möjligt att det kan vara störande en söndag eftermiddag att borra upp ett badrumskåp, men lite tolerans borde man ha tycker jag och inte inleda en relation med en granne på ett så surt sätt. Sådana grannar är också störande.

Zaskia - Ej medlem längre2010-07-08 11:58
Antal inlägg: 576

Man skall ta hänsyn till grannarna. Man får t.ex inte spela musik på hög volym efter klockan elva på kvällen. Men i övrigt måste man ju få leva ett vanligt liv. Det går inte att vara för känslig när man bor i lägenhet. Barn kan skrika, folk tappar saker i golvet, borrar och hamrar ibland, hundar kan skälla och man kan höra musik från grannen under dagtid. Allt detta måste man acceptera.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-08 12:07
Antal inlägg: 31064

Min granne låter som en porrstjärna. Mycket irriterande.

tipitina2010-07-08 12:20
Antal inlägg: 2687

Min kusse hade problem där hon bodde tidigare. En sur gubbj-vel klagade konstant. Hon fick rådet av sin hyresvärd att ta på sig träskor och skaffa småbarn:)

lookie2010-07-08 14:41
Antal inlägg: 67

jag har alltid bott på 2 våningen av någon anledning,men nu för 6 år sen har jag fått uteplats=1vån.Tänkte att det skulle vara skönt ,men ajajaj,vilket liv det är ovanpå,man hör ju allt från toabesök till lek i sänghalmen.Undrar om jag hörts i alla år innan hm.Ja men i alla fall,det kan vara jobbigt i bland,men för det mesta helt ok.

KattaBa2010-09-05 21:19

Uppdatering: Jag trodde gubben lugnat sig - men icke. Han har väl fått ny energi i sommar. Han fick fatt i sitt kvastskaft och bankade 4-5 ggr när jag passerat vardagsrummet i strumplästen. Tid: söndag ca 18:30. Skaffa dig ett liiiiv gubbe!

Tess 082010-09-05 21:26
Antal inlägg: 18003

Nej, på med trädojjorna så blir han kanske nöjd när du sedan går i strumplästen :)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-09-05 22:09
Antal inlägg: 560

Hörde våra förra grannar skrika och bråka 24/7 - sjuuukt störande :/

magyarisch2010-09-05 22:33
Antal inlägg: 169

Låter som min syrras f.d granne..
de fick knappt gå utan att de klagade, kolla på tv (så man knappt hörde) , eller lyssna på musik.. de klagade hela tiden..
men själv skulle de fira solen under ett dygn med att spela trumma en gång i timman under ett dygn och de förväntade sig inte att någon skulle klaga...

les fleurs2010-09-05 22:33
Antal inlägg: 290

min granne ovanpå är 11 mycket ljudlösa människor
jag har inte hört något från nån annan lägenhet på hela tiden jag bott här, miljonprojektet måste ha bra isolering eller nåt

Dino782010-09-05 23:01
Antal inlägg: 194

Min granne som bodde under mig ringde på min dörr (det här är 6 år sen) och skällde ut mig för att jag stampade i golvet mitt i nätterna. Jag var gravid då och skittrött så jag somnade redan vid 21-22 på kvällarna och när jag sa det till henne så skrek hon att jag kunde stå och ljuga hur mycekt jag ville. Jag upprepade att jag sov på nätterna men att det kanske var min sambo hon hörde:
"Jag hör minsann skillnad på en karls lugna steg och dina små skuttanden!" skrek hon då.
Jag får väl för fan gå i mitt eget hem skrek jag och slängde igen dörren i ansiktet på henne och började grina för mina hormoner bråkade som fan då :-D
Kärring. Hon bodde på våning 6 så efter det går hon under namnet Häxan på Sexan :-)

SethGecko2010-09-05 23:07
Antal inlägg: 635

tills för någon månad sen hörde jag inte ett knyst från grannen bredvid, men nu verkar de/han/hon skaffat barn i femårsåldern. nästan varje dag hör jag barnen springa runt och skrika vid nästan alla tider på dygnet. Jag är inte direkt störd av det, mest lite fundersam kring varför barnen inte går på dagis på vardagarna eller varför de är uppe klockan 23 en vardag. (Jag är student och därmed hemma en del på dagarna).

grannen på andra sidan röker på sin balkong, vilket alltid blåser in till mig, så under sommarmånaderna gäller det att hålla koll på balkongdörren. i övrigt verkar han halvdöv, för ljudet på tvn är alltid väldigt väldigt högt. det värsta är dock att hon tycker det är vettigt att sitta på balkongen och prata i telefon. högt! så högt att man hör hennes prata om man går förbi nere på marken (jag och grannen bor på tredje våningen) och helst vid 23 och senare på kvällen. något sex har jag inte hört överhuvudtaget i den här lägenheten (knappt från min lägenhet heller, men det är en annan historia). tror det är många singlar som bor i huset.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?