Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 481 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2009-12-17 18:50 | |
![]() | Om nu som det står i artiklen unga måste uppföra sig ,,(vad man nu menar med det) så bör det väl även gälla de äldre ,,för mannen har väl INGEN som helst rätt att slå grabben, Bitte | |
| Zickzacker | 2009-12-17 18:51 | |
![]() | "Det är inte rimligt att försvara sig med våld om man inte avvärjer en fysisk attack eller liknande." För ungjäveln lyssnar säker på om man säger till honom. Tänk om gubben blev rädd då? | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-12-17 18:51 | |
![]() | carlmartin - jag skulle nog hävda att det inte nödvändigtvis är "normalt" att ha haft lust att mörda flera gånger och så vidare... visst, du har kontakt med dina känslor, men man kan ju också undra var de kommer ifrån? | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-17 18:52 | |
![]() | Ok micro det visste jag inte. Jag har som sagt bara läst det som stod i expressen. Och JA larvbrud jag vet att det är förbjudet att aga och jag förklarade också att jag inte har något emot ditt ställningstagande utan bara att det verkade som att du inte hade läst hela storyn eftersom du hela tiden nämde bara ordet gubbjävel. Det är ju ändå mer som har hänt än så. För övrigt så är jag helt emot våld, aga, eller bara en käftsmäll för den delen också och jag säger också att jag är kluven. Kluven på så sätt att jag inte tycker att situationen hör hemma i en rättssal utan de kunde löst det på bättre sätt. Sen säger jag också att jag kan ha förståelse för att det rann över för mannen men givetvis ska han ha böter eller vad det nu blir för han bröt ändå mot lagen. | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-17 18:53 | |
![]() | Det är ju tråkigt att PRO ska behöva uppfostra våra kids. Låt dem spela minigolf i fred efter att ha slitit ett helt liv. ;-P | |
| Zickzacker | 2009-12-17 18:53 | |
![]() | Vem ska uppfostra dom då? | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-17 18:54 | |
![]() | Polisen? Nä, föräldrarna röstar jag på. | |
| Snoosy | 2009-12-17 18:54 | |
![]() | Det är alltid fel att slå. Och det hade kanske varit bättre om ''gubben'' hade tagit tag i honom eller bett någon om det (Om han inte klarade det själv) För att ta en diskussion om vad som hänt. Mobbing är för jävligt. Att kalla någon för skälsord är minst lika jobbigt som att bli slagen. Står mer på ''gubbens'' sida än killens. | |
| Snoosy | 2009-12-17 18:54 | |
![]() | Det är alltid fel att slå. Och det hade kanske varit bättre om ''gubben'' hade tagit tag i honom eller bett någon om det (Om han inte klarade det själv) För att ta en diskussion om vad som hänt. Mobbing är för jävligt. Att kalla någon för skälsord är minst lika jobbigt som att bli slagen. Står mer på ''gubbens'' sida än killens. | |
| Zickzacker | 2009-12-17 18:55 | |
![]() | Klart Robban, hur tycker du att det går? | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-17 18:57 | |
![]() | "Sådär". | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-17 18:57 | |
![]() | steve - jag har inga anspråk på att vara "normal". sen kan ju "densiteten" av dessa tankar vara lite svår att kommunicera. kände jag det starkt nog för att utföra handlingen? osv. jag undrar också var de kommer ifrån. jag använder mig själv som exempel - det blir minst teoretiskt på det sättet. | |
| huja | 2009-12-17 18:59 | |
![]() | Herregud, varför tar gubben åt sig - en jobbig unge som gör pojkstreck är väl inget nytt. Praxis påvisar dom för både gubbe o. föräldrar. | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-17 18:59 | |
![]() | Så när föräldrarna misslyckas träder byns gamle man in i handlingen och visar var skåpet ska stå. En klassiker. Han borde ha medalj. | |
| magnusito | 2009-12-17 18:59 | |
![]() | Till Carl Martin vill jag rekommendera att läsa "Den tunna hinnan" av Lugvig Igra. För att förstå mer om bakomliggande faktorer till övergrepp. Sedan kan naturligtvis ett samhälle och en rättsstat rättfärdiga våld. Självklart inte. | |
| magnusito | 2009-12-17 19:01 | |
![]() | Och Steve. Jag håller med dig, men i en diskussion kan man väl vända lite på respektiven och försöka förstå någonting. Jag gillar dig men tycker du är så snabb att inta en förståndig och alltigenom rätt attityd. Vi kan faktiskt ta avstånd från att mannen slog och samtidigt verkligen förstå honom. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-17 19:01 | |
![]() | thanx | |
| magnusito | 2009-12-17 19:02 | |
![]() | Haha vilken felsägning. Jag menar att samhället INTE kan rättfärdiga våld. Vad hade käre gamle Freud sagt om detta. | |
| apbur | 2009-12-17 19:02 | |
![]() | Steve Zissou, du dumförklarar gärna folk, eller dig själv?, när du svarar på ett moraliskt ställningstagande med att säga att det enligt lagen inte är tillåtet att slå någon. Det vet nog de allra flesta så den informationen är fullkomligt onödig. Som jag uppfattar det efterfrågar TS vad som verkligen är rätt och fel i en sådan här situation, alltså, ett moraliskt dilemma. Inte huruvida Svensk lag tillåter våld. | |
| Zickzacker | 2009-12-17 19:02 | |
![]() | Så när föräldrarna misslyckas träder byns gamle man in i handlingen och visar var skåpet ska stå. En klassiker. Han borde ha medalj. Inte så jag menade Robban, men tycker du att vi ska stå och titta på och bara tiga, fan heller inte jag. | |