Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 411

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tur-Tomten - Ej medlem längre2009-12-27 19:11
Antal inlägg: 131

Jag ser Björn Ranelid som en jättebebis, men han är skön.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-27 19:12
Antal inlägg: 2521

2009-12-27 18:59

Ojja, härifrån kan du få lite bekräftelse.

- Inte minst just angående Ranelids briljans och det tydliga bekräftelsebehovet.
(han har nog tagit illa vid sig på allvar av allt illa som skrivits och sagts om honom. Och det har han sin fulla rätt att göra. Mänskan är en kännande varelse, och hellre bejaka det än förtränga, tänker jag mig...)

- Första stycket i ditt inlägg blundar jag däremot för. :P

Satyra2009-12-27 19:14
Antal inlägg: 4561

Dödmetallörn - Japp, jag tycker också att det ska bli spännande att höra vad han har att förtälja nästa vecka och framför allt på hur han ordmässigt lägger upp det hela.

Och ja - om du jobbar med PR så förstår jag att du tänker i löpsedelsperspektiv. Blir säkert så då ja. :-)
Fast --- det för ju inte automatiskt med sig att du skulle eller måste VILJA ha det mer smaskigt, i och för sig. ;-)

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-27 19:16

Hm...har ni förresten tänkt på att det oftare är männen som har det stora bekräftelsebehovet än vi....
Jag har noterat det i massor av gånger, men har ännu inte tänkt klart hur det kommer sig och vad det egentligen står för...

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-27 19:20
Antal inlägg: 705

Jag står för att jag giller smaskiga saker, även om det är hemskt odjupt och omodernt! Hoppas Ranelid berättar att han är en påhittad karaktär och att han egentligen heter Sture Nisse Olsson och är amatörskådis från Simrishamn.

Satyra2009-12-27 19:21

Miss Yoco - en delförklaring kan ju vara att det i alla tider och fortfarande tycks vara så att pojkar under sin uppväxt får höra att de är dugliga utifrån vad de säger och gör, medan flickor mer får bekräftelse utifrån hur de ser ut och det hänger sedan med resten av livet - tyvärr.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-27 19:24

Ja, så kan det verkligen vara, Satyra.

Satyra2009-12-27 19:29

Själv tycker jag att det verkar vara helt ute att INTE vara sugen på "smaskigheter" och inte vilja vara mer ytlig och ge fan i att rota i djupare ting.
Att vara mer seriöst lagd och ta livet och allt i det mer allvarligt verkar ju vara det mest omoderna man kan tänka sig, känner jag.
Tänk så olika man uppfattar saker och ting. :-O

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-27 19:33

satyra: Jag är rätt djup så det räcker och blir över, jobbar med antirasistiska frågor, läser svåra böcker från forna DDR och lägger pannan i djupa veck när jag diskuterar vad som står i dagens DN. Ibland måste man helt enkelt få vila hjärnan med trams. Att erkänna det verkar dock sticka i ögonen på folk. Ja, jag vill se glamour när jag pga av feberyrsel slår på TV:n en lördagskväll, inte diskvatten. TÄNK om Christer Lindarw fått vara med, det hade jag gillat.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-27 19:34

Jomenprecis.
Och etik och moral sen? Heelt ute.
Och PK ska man passa sig för att vara, för då får man bannor... :P

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-27 19:44
Antal inlägg: 11612

Kjell Bergqvist fru stavar Karin med K och inte med C.

Sorry,men man kan inte hålla reda på allt.

Satyra2009-12-27 19:54

Dödmetallörn - menade inte att du personligen skulle vara ytligt lagd, (det vet jag ingenting om), så du behöver inte försvara eller förklara dig - menade som en generell syn, precis som jag antar att du gjorde när du skrev att det var omodernt att gilla smaskigheter. ;-)

Och att vi verkar ha helt olika uppfattning om det hela då eftersom jag känner det som att allt mer och mer går åt det ytliga hållet på så gott som alla plan i samhället.

Visst är det skönt att ibland slippa vara engagerad och superseriös, det tycker jag också, men just det program den här tråden handlar om (i alla fall denna säsong!) ser jag inte som trams i första hand, utan ÄR ärligt nyfiken på deras livsberättelser (de flesta människors livshistorier är ju förövrigt intressanta, om man får dem berättade mer än bara rent ytligt, tycker jag).

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-27 20:07

Satyra: jag har ju fått gaaanska mycket kritik i den här tråden för att jag gillar smaskiga saker, så att det anses fult och omodernt är det väl inget snack om? :)
Att gilla flärdfulla damer som tuggar klart innan de pratar verkar ju vara samma sak som att anse att gamla kvinnor ska utrotas från jordens yta. Men nu är jag mest irriterad för att Kjell försvunnit ut i periferin, det var egentligen bara honom jag ville diskutera. Han må vara korkad och svennig men vad spelar det för roll när man bara ska ha honom till en sak?

regression2009-12-27 20:10
Antal inlägg: 1563

Gamla män är snyggare än gamla kvinnor, rent statistiskt. Det beror på att livserfarenhet, mognad och mental trygghet är sexigt hos män men rent fult hos kvinnor. Tänk Idol-Mariette.

LenaG2009-12-27 20:19
Antal inlägg: 19975

Men... hon är väl vare sig ful eller gammal?

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-27 20:32

"Han må vara korkad och svennig men vad spelar det för roll när man bara ska ha honom till en sak?"

Härregud för alla dessa roliga inlägg. :))
*aaaasgarvar*

Alltså, nu måste jag bara få veta, till vilken sak då? :D

Satyra2009-12-27 20:34

Dödmetallörn - Jag uppfattar det inte som att du fått kritik för att du gillar smaskiga saker, utan att jag och vissa andra har reagerat på en del annat du skrivit (vad orkar jag inte dra ett varv till - eventuella undrande får bläddra tillbaka och läsa själva) och att reagera och skriva sin egen åsikt tillbaka är ju inte samma sak som att man inte tål kritik. Det är ju DET som är själva diskuterandet, som jag ser det - oftast just för att man INTE har samma åsikter uppstår ju diskussioner.

Att tolka det som att det skulle vara omodernt att gilla mer ytliga program (och kanske även annat) ser jag inte riktigt kopplingen till. Det är ju bara några av oss här som ens reagerat på det du sagt och att jag skulle stå för det som är modernt tror jag då knappast inte är möjligt i alla fall. Jag är nog så omodern man kan bli.

Och det skäms inte jag för heller, och inte heller över att jag nog är en rätt mycket mer allvarligt lagd person över lag än många andra verkar vara. Det är ingen slutsat jag kommit fram till genom detta forum - naturligtvis! - utan genom livet och i jämförelsen av de människor jag mött genom livet.

(Säger inte att det ena eller andra är mer eller mindre bra eller rätt - det är bara ett konstaterande och en egen slutsats och visst - JAG personligen tycker nog att det är rätt tragiskt att människor generellt verkar vilja leva mer på ytan, men det är MIN åsikt och inte en allmänrådande!! Och det har i sig egentligen såklart inget att göra med något enstaka TV-program heller! ;-))

Och jo, för mig har det faktiskt betydelse för att jag ska kunna tända på en man fysiskt - om han är korkad eller inte eller har extremt, i mitt tycke, trångsynta åsikter. Bara vetskapen om att han är/har det får mig att bli avtänd. ;-)

Bäst jag tillägger att jag fortfarande inte alls på något vis är minsta lilla upprörd. Det här är mitt alldeles helt normala sätt att diskutera - jag gillar att diskutera. Har inget emot analyserande (tvärtom - det roar mig!) och då blir det ofta så att jag gör långa inlägg - skriftligt som verbalt. :-O ;-)

Lerna2009-12-27 20:45
Antal inlägg: 10

Läste den här tråden av intresse av programmet men måste säga..
Gäsp Satyra! Du är verkligen tråkigare än tråkigast! Sluta ta plats med dina spydigheter och inse att alla är olika!
Vill inte ha svar av dig och kommer inte svara på ngt från dig!
God Jul och Gott nytt År!

LenaG2009-12-27 20:45
Antal inlägg: 19975

åh... hoppsan, det var inte snällt...

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-27 20:48

Miss Yoco: Trädgårdsarbete!

Satyra: Att kunna uttrycka sig kort och koncist är en dygd. Du verkar ha tagit hemskt illa upp för att jag antydde att du verkade upprörd, att jag gillar glamourösa kvinnor istället för tråkiga gummor, att jag tycker Kjell är snygg samt att jag gärna käftar emot när den elaka betapetmaffian visar sitt fula tryne(Nämnda saker är väl vad jag skrivit om i den här tråden, eller?), det var verkligen inte meningen att just du skulle ta det så hårt.
Du har surt kommenterat precis allt jag skrivit i den här tråden och det jag haft att säga måste därmed ha träffat någon av dina ömma punkter. Trist, men kan vi släppa det nu? Jag är i dina ögon en ytlig tanthatare, vilket är helt ok. MITT normala sätt att diskutera är att inte vara gravallvarlig, samt att skriva saker som kanske inte ska tas så seriöst alltid. Självklart finns det många som inte vill ligga med Kjelle, måste det ens påpekas?
Detta ältande är inte min grej men du verkar mån om att vi två ska ha någon sorts egen liten fight här. Jag vill som sagt helst prata om Kjell. Eller daterade Christina Aguilera-frisyrer.
Och jag är absolut inte upprörd.... :) ;D :O)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?