Spelrum
Giraffen32
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 486

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Satyra2009-12-28 19:56
Antal inlägg: 4561

Larvbrud - Internet som sådant är väl inte en separat självgående enhet utan livet här existerar ju pga alla oss människor som brukar det. Jag tar människor på samma allvar här som i RL (även om jag såklart märkt och förstått att många inte vill/vågar vara den de är på nätet ...). För mig är det ingen skillnad bara för att jag inte kan se folk och/eller ta på dem. Varje handling som görs nätledes görs ju av en levande, tänkande, kännande människa.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-28 19:57
Antal inlägg: 2521

Jodå, när det kommer till hur man beteer sig mot andra här på nätet så ska internet tas på allvar - så att säga, det är så jag menar, men det har väl alla fattat...

- I övrigt är väl jag den första att hålla med den som vill uppmana folks att ta nätet mest på skoj.

El Gronde2009-12-28 19:58
Antal inlägg: 205

Jag är likadan här som IRL - det jag skriver här vill jag kunna försvara även på riktigt. Jag tycker det är konstigt när folk undrar hur man kan "ta åt sig" av saker på nätet. Även här är man en människa.

Sen är det klart att man begränsar sidor av sig på nätet eftersom man inte vill bli personlig med främlingar. Det tycker jag dock är en annan sak.

Pseudonymf2009-12-28 20:01
Antal inlägg: 8282

Jag är ett betydelsefullt litet strössel.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-28 20:01
Antal inlägg: 4050

Jag tycker tvärtom att internet är en skapelse, där människor och pixlar smälter samman.
Du gillar inte teater men andra människor gillar att skapa. Bara för att man förställer sig helt gratis över nätet behöver man inte vara labil. Lite dubbelt att de som skapar fiktiva karaktärer och tjänar pengar på barnen som läser om dem ska få priser och vara så folkkära, medan man bara är en shapeshiftande psykopat om man vill vara andra på nätet. Jag tycker du verkar försöka göra ned folk som du inte upplever som äkta. Kanske är det du som inte förstår kulturen och koden som funnits på internet länge.

El Gronde2009-12-28 20:02

Tanten, visst är det så. Detta är en pseudovärld som (förhoppningsvis) har väldigt lite betydelse. Jag menar mer att man inte kan försvara dåligt beteende på nätet genom att säga att detta inte är "på riktigt". Hade de andra skribenterna varit datorer hade man kunna göra det, men alla är vi människor.

Pseudonymf2009-12-28 20:04
Antal inlägg: 8282

Är jag ett pseudoströssel då?

Satyra2009-12-28 20:05

Tanten M - Ja, så är det ju för mig också såklart, men det betyder inte att jag inte är den jag är den stund jag har kontakt med människor - här, i övriga nätet eller i RL. Stundernas längd gör ju inte händelser eller människor i dem mindre verkliga.

Robbanov - Ej medlem längre2009-12-28 20:05
Antal inlägg: 648

Men visst är man väldigt intresserad av vad Lasse34 anser om "Pedofilers rätt i samhället" och andra frågeställningar... inte.

El Gronde2009-12-28 20:05

I allra högsta grad, ja.:)

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-28 20:06
Antal inlägg: 4050

Jag brukar låtsas att jag är andra i verkliga livet också. Mina vänner uppskattar det så länge mina fiktiva personligheter inte köper på sig alltför pinsamma kläder.

fashiion - Ej medlem längre2009-12-28 20:06
Antal inlägg: 2419

Gud detta kan ju pågå i 2000 år till. Ingen kommer någon vart :(..

El Gronde2009-12-28 20:07

Alla har vi våra intressen. Jag tycker om mig själv för mycket för att vilja vara någon annan.

Robbanov - Ej medlem längre2009-12-28 20:08

Larvilli Manilli. Klart fejk. :-)

Tanten M - Ej medlem längre2009-12-28 20:10
Antal inlägg: 5126

El G: Visst, men om de bakom sina datorer inte hade nåt behov av de andras bekräftelse eller åsikter så skulle det inte uppstå konflikter.

Vad Bertha i Göinge o Stig-Helmer i Nystad gör, tycker eller tänker ger jag egentligen blanka faen i. Om nån av dom verkar ha en intressant personlighet så brukar de på något vis hamna på min MSN eller på FB.
Där kan man sen avhandla saker av mer privat natur om det känns kul o rätt.
Att dela med sig till de andra 99% o sen tro att det skulle göra nån positiv skillnad i mitt liv e ju en helt befängd tanke. *ryser*

Jag har en känsla av att de som anser att nätet är som verkligheten är de som trillar djupast just när det visar sig att det inte går att få fred på jorden.

El Gronde2009-12-28 20:13

Nätet är inte som verkligheten, men jag äcklas av människor som medvetet lever ut sidor de inte vågar annars här. Fegisar.

Tanten M - Ej medlem längre2009-12-28 20:13
Antal inlägg: 5126

Pseudo: Du e ett härligt strössel, med huvudet på skaft :)

Satyra2009-12-28 20:13

"Kanske är det du som inte förstår kulturen och koden som funnits på internet länge."

Ja kanske det, Larvbruden, jag är nog omodern. ;-)

Fast skapande är jag - på alla möjliga vis, även via nätet. Men fortfarande som/med mig själv i det jag gör.

Vet inte riktigt vad i det jag skriver som får det att uppfattas som att jag är nedlåtande i andras tyckanden, bara för att jag reagerar och säger vad jag tycker själv? Är det inte ett normalt tillvägagångssätt att diskutera? För mig i alla fall. :-O

Robbanov - Ej medlem längre2009-12-28 20:14

Klart man är sig själv. Men mediumet i sig har ju sina klara brister. Det är bara en del sidor av personligheten som kommer fram.
Sedan är ju alla här av lite olika anledningar. En del vill diskutera seriöst, andra vill flamsa och vissa vill bara fylletyka (Adam). :-D

El Gronde2009-12-28 20:14

Läs: Dåliga sidor som drabbar andra nätmedborgare.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?