Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 530 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maad Max | 2010-01-10 04:11 | |
![]() | Haha, det här var rolig läsning! Fick lite sandlådekänsla såhär på småtimmarna. Det finns ju en sak som inte går att diskutera och där TS har rätt i sin tes. Slumpat bräde innebär ett turmoment extra. Men att det betyder ju absolut inte att det inte skulle vara ett skicklighetsspel för det. Om man jämför med poker och då i synnerhet med texas hold'em som redan gjorts i trådens start så har poker ett relativt stort turmoment. Men poker erkänns numera av de flesta som en skicklighetssport av den enkla andledningen att det är långsiktiga resultat som räkans. Slumpen faller ju i längden både för och emot en i relation 50:50. Sedan vad det gäller en IQ på 150 så tvivlar jag på att så många kommer upp till det värdet. Själv ligger jag på 132. | |
| Maad Max | 2010-01-10 04:14 | |
![]() | Ojdå, ursäkta språket i inlägget ovan. Har inte alla fingrar på plats riktigt. God natt! | |
| Iandunn | 2010-01-10 05:14 | |
![]() | Håller med dej Mad måste vara skicklighet annars skulle jag massor med tur och det har jag inte natti | |
| BenDavis | 2010-01-10 05:41 | |
![]() | Jag väljer slump just nu för att jag tröttnat på den klassiska brädan. Dock gillar jag inte att man kan vinna hela matchen med sitt första ord. En sån vinst är inte värd någonting. Kan de inte programmera en slumpbräda där det inte dyker upp fler än en bonusruta sju rutor ifrån mittpunkten? Eller blir det för mycket bonusrutor tätt inpå varandra på resten av brädan då? | |
| Palini | 2010-01-10 11:50 | |
![]() | Är det önskvärt med en IQ över 150? Dels lyckas man inte lista ut vad ts står för och det enda ts tycks komma fram till är att fler föredrar slumpat bräde och att det är mer slumpat än klassiskt. Lysande slutledningsförmåga! ;) | |
| caughtbock | 2010-01-10 12:00 | |
![]() | Ja det låter ju helt fantastiskt Palini. ;P | |
| ölgubbe - Ej medlem längre | 2010-01-10 12:36 | |
![]() | Har svårt att förstå varför man öppnar en tråd enkom för att mucka med folk? Dessutom behöver man inte vara smart bara för att man har en hög IQ, man kan vara en idiot ändå. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-10 12:36 | |
![]() | Den här tråden urartade snabbt och i stället för att försöka rädda den genom att radera en massa inlägg väljer jag att stänga den. Betapet erbjuder möjligheten att spela scrabble på slumpat bräde. Frågan om tur, skicklighet, strategi och om folk är dumma eller inte är helt egalt och meningslöst att diskutera. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-10 12:49 | |
![]() | ...meningslöst att diskutera i samband med slumpat bräde. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6