Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 546

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pingiskillen - Ej medlem längre2010-01-28 03:18
Antal inlägg: 947

SP: Man raggar inte, det är hela finessen. Man är en trygg stadig man i kostym. Så ibland då man helt plötsligt känner att den där kvinnan attraherar mig. Då självdör man bara lite grann.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-01-28 03:21
Antal inlägg: 31064

Åh, så vackert det lät - en trygg stadig man i kostym... Jo, men det är ju samma här. Man bara börjar existera gemensamt på något vis, tvärs över ett rum eller vad det nu kan vara. Så skall det gå till.

Mouche - Administratör2010-01-28 14:06
Antal inlägg: 24193

Personbästa för mig idag tror jag.
89 inlägg raderade pga att de var totalt ovidkommande för tråden som sådan.

Ett gott råd är att vissa personer kanske borde utbyta telefonnummer och småprata lite via telefon istället för att sabotera trådar som andra skapat.

Mouche

Satyra2010-01-28 14:29
Antal inlägg: 4561

hehe Mouche. :-)

Få se om det blåses liv i tråden igen också. :-O ;-)

Jo, måste säga att om en flirt blir för påklistrad och uppenbar (typ det TomasL nämner, massageerbjudanden eller liknande...) då tappar jag HELT intresset i alla fall. Men män kanske funkar annorlunda?!? :-O

Vidhåller att en orädd, vaken, nyfiken blick slår allt. ;-)

nippertippan2010-01-28 15:07
Antal inlägg: 792

Verkar som om killar ibland inte vågar ragga på mig av nån anledning, så därför tar jag själv initiativet ibland. Men jag får ofta höra: - Du kan ju få vem du vill. (Förstår inte vaffö dom säger så)

Är det så att killar inte vågar ragga på tjejer som ser bra ut?

nippertippan2010-01-28 15:08
Antal inlägg: 792

jag vågar iofs inte ragga på en för snygg man av nån anledning

devilseye2010-01-28 15:09
Antal inlägg: 224

En intressatn sak är att kvinnor gärna svarar för män i sådana här sammanhang ;-) Det brukar ALLTID vara en kvinna som svarar i männens ställe, oftast i en stil som inte antyder att man ens kan ha fel ;-)
Men för att svara på trådskaparens fråga.
På mig funkar det med att visa intresse i min person, vara energisk på olika vis. Ta initiativ.
Ett klassiskt knep som aldrig funkar på mig är att vara svårflirtad. Har aldrig någonsin förstått varför man ska vara intresserad av någon som inte visar ett tydligt intresse i mig.
Att vara brutalt rak tror jag kan fungera, men det är ett risktagande. Om någon är för brutal riskerar man att stämplas som konstig i mina ögon. Eller desperat.
I verkliga livet funkar glad och busig. Där är blickar det viktigaste för att få mig intresserad.
Lite flummigt svar kanske, men det är svårt att sätta fingret exakt rätt.

devilseye2010-01-28 15:14
Antal inlägg: 224

Som 18 åring var jag rätt naiv på denna fronten och blev raggad på av en äldre tjej (bara det gjorde att jag inte fattade att hon raggade). Vi var på fest, jag körde dock bil så hon säger till mig att "ska vi inte åka ut på en liten tur...) Visst säger jag utan en aning om vad hon ahr för baktankar. Tänkte väl mest inte alls. I bilen gör hon vissa närmande, men jag tänker mest att hon är lite klängig som många onyktra blir)
Väl tillbaka så kommer hennes kompis fram till mig och anklagar mig för att vara hård och okänslig för hon står på toa och gråter, jag hade visst avvisat henne brutalt... *hmmm* Jag som inte ens fattade vad hon ville. Sens moral, beroende på kille så får man vara lite olika rak...

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-28 16:42
Antal inlägg: 2521

--------> 2010-01-28 15:14
*fniss*

Undrar bara om inte det har med åldern att göra då, för inte sjutton förstod jag heller alla gånger (förrän efteråt, och när det bättre hade tydliggjorts) att killen var intresserad på _det_ viset, utan tog det som helt å hållet kompisskap.

Minns t.ex en kille jag blev kompis med under en sommarsemester (jag var 17 år då) som vi företog till precis andra änden av landet jag då var bosatt i.
Han och jag hade det jättetrevligt ihop som kompisar och fortsatte att hålla kontakten även efteråt och en dag på vintern sedan så står han bara helt sonika bakom min dörr, och hade alltså flygit hela långa vägen för att hälsa på mig...och inte ens då, utan först långt efteråt förstod jag att han ville nog vara mer än bara kompis...

Så, som sagt, jag tror att det har med åldern att göra...

- Och angående TS fråga, vi ska inte ragga, den biten får killarna sköta om...

Nikonisten2010-01-28 16:55
Antal inlägg: 51

Frågan har väl lika många svar som individer?
(Otroligt klyschigt svar, men förmodligen någorlunda nära empirin)

Olika gillar olika metoder, därför kan man inte säga "Killar gillar detta" eller "Tjejer gillar detta".

Personligen kan jag säga att jag jag inte skulle ogilla en tjej som tog initiativ eller devilseye's situation heller för den delen.

Men det finns ju många teorier som menar att mannen försöker kontrolla kvinnan sexualitet (Underliggande, mannen försöker kontrollera kvinnans möjlighet att föda barn, vilket männen aldrig kommer att kunna få. Det ultimata sättet att bli "odödlig") och därför skulle männen "gilla" att ha makt över kvinnorna. Det handlar alltså om en maktrelation. Dock anser jag personligen att vi bör förändra situationen, vi har kommit längre än så. Så Kvinnor, om ni vill ha en man (Eller kvinna för den delen) så ta för er och var den som raggar upp!

Nikonisten2010-01-28 16:57

Miss Yoco: Varför anser du att "vi ska inte ragga, den biten får killarna sköta om"?

ektis - Ej medlem längre2010-01-28 16:57
Antal inlägg: 4505

jag skulle aldrig ragga på någon. haha. men det är ju såklart olika.

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-28 17:04
Antal inlägg: 2521

Nikonisten

Därför att det skulle kännas avigt.

(förresten, vilken variant fotar du med? - eller missuppfattar jag kanske ditt nick?)

Nikonisten2010-01-28 17:08

Yoco: Väldigt tunnt svar, du kanske skulle kunna förklara med en något djupare analys så vi förstår varför? :)

Just nu, D200 och D300.
Kör du också Nikon?

Satyra2010-01-28 17:10

Miss Yoco - för ovanlighetens skull håller jag inte med dig, hehe. ;-)

Speciellt inte i din sista mening. Vad är det för struntprat?!? :-O Klart man ska se till att få den man vill ha och inte sitta passiv och hoppas på att killen/mannen ifråga raggar upp en. Näe, verkligen inte! ;-)

Och angående det övriga så känner jag personligen tvärtom - förstod mycket bättre att det var just intresse en man visade när jag var yngre. Min nuvarande t.ex. - träffade honom för två somrar sedan när jag var ute på "vift" med min vuxna dotter och jag hade inte en tanke på att han faktiskt var intresserad av mig. Trodde han var ute efter min dotter, (män i min ålder verkar nämligen generellt mer intresserad av yngre kvinnor ...), när han så ihärdigt uppehöll sig vid vår sida, hehe.

Satyra2010-01-28 17:24

Till TomasLeonards "Den här låten tycker jag passar bra att pöka till: ;)" (Kim Carnes-Bette Davis Eyes)

vill jag kontra med denna - det HÄR är en låt med passion som passar till passion, enligt mig. ;-)

www.youtube.com/watc...7n -X9UyteM

Kanske inte just under själva akten dock men strax innan. :-)

ramsay - Ej medlem längre2010-01-28 17:28
Antal inlägg: 9204

kvinnan väljer vilken man som ska jaga henne!:)

så funkar det för mig iaf.

Satyra2010-01-28 17:29

ramsay - Och hur får kvinnan honom att förstå ATT han ska jaga henne? Antar att det måste framgå på något påtagligt vis och då är det väl likförbaskat kvinnan som raggat?!? ;-) Eller?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-01-28 17:30

Exakt, ramsay!

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-01-28 17:30

Hon gör sig tillgänglig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?