Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 746 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-06 10:43 | |
![]() | Är det ens god smak att klä sig i döda gäss om man är stenrik? Märkeskläder är för de som inte har egen smak oavsett inkomst. www.tradera.com/sear...es ult.aspx | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-06 10:44 | |
![]() | Jaha... lyckades inte länka. Sök på canada goose och se priserna | |
| Liftactiv | 2010-02-06 10:45 | |
![]() | Jag förstår precis hur ts tänker och kallar henne (?) varken rasist eller snobb. Undrar hur ni andra tänker egentligen. Trampade på ömma tår? Det vore som om jag skulle knalla runt med en 10000 kr's väska till min i övrigt mediokra stil. Haha. Vissa attribut passar helt enkelt inte till andra - det blir bara pinsamt. That's it! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-06 10:46 | |
![]() | www.tradera.com/sear...mp ;ended=1 Om det funkar ska slutpriset synas. | |
| ANDERStG | 2010-02-06 10:51 | |
![]() | Men det är väl helt normalt i ett konsumtionssamhälle att försöka nå "nästa nivå". Lite surt för medelklassen som trodde att DE nått en högre nivå genom sitt jackuppköp och nu ser sig förknippas med wannabes ur socioekonomisk klass III. De tvingas nu köpa nästa stora trendgrej som sjunkit från överklassen till medelklassen. vs Det vore som om jag skulle knalla runt med en 10000 kr's väska till min i övrigt mediokra stil. Haha. Vissa attribut passar helt enkelt inte till andra - det blir bara pinsamt. That's it! Vilken teori förklarar de underliggande mekanismerna? :) | |
| Liftactiv | 2010-02-06 10:54 | |
![]() | Smak, ANDERStG. En del har den, andra inte.... =P | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-06 10:56 | |
![]() | Är det inte så att det är brats som bär canada goose och att det alltså är dessa TS refererar till som några som vet hur man klär sig. De som verkligen har pengar och stil klär sig rimligen i designerkläder eller något diskret. Eller? Jag är sällan i storstan. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-06 11:00 | |
![]() | Såg ett par nya Fjällrävenbyxor på loppisen här. De skulle ha 500 kr för dem. De kommer inte bli sålda :) De som har råd går nog till Intersport ändå. | |
| ANDERStG | 2010-02-06 11:00 | |
![]() | Kanske det som gör oss uppåtsträvare mest arga är att underklassen försöker trampa rakt över oss och skippa flera steg på vår gemensamma stege. Istället borde de sikta på den punkt där vi är nu. Kämpa hederligt för att få Levi's jeans och en Swatch-klocka. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-06 11:01 | |
![]() | Eller... Tror faktiskt ortsborna köper sina fritidskläder hos vapenhandlaren. | |
| Yamma | 2010-02-06 11:03 | |
![]() | Jag bor i Husby och har då aldrig sett nån med Canada Goose jacka. Jag tror att man lägger mycket pengar på en jacka, de håller länge. | |
| ANDERStG | 2010-02-06 11:04 | |
![]() | "Jag tror att man lägger mycket pengar på en jacka, de håller länge." Medvetet val av meningsbyggnad? | |
| Rapé1 | 2010-02-06 11:07 | |
![]() | Canada Goose är fina grejer det, köpte min för 3 år sedan och är helnöjd. Den håller till måtten som den lovar. Jag Fick mina två förra (en chilliwack och en expedition) stulna ur mitt förråd. Även här i K-D börjar det poppa upp mer och mer såna jackor ffa kopior och det är ungdomsgängen och wannabiesen som har dom. Men som sagt tänker inte klaga på min älskade CGjacka, har aldrig vart lika nöjd med någon jacka som jag är med den jag har nu, iofs kostade den 6000 men vad gör det? ;) | |
| Yamma | 2010-02-06 11:12 | |
![]() | Anderstg, hur menar du? =) | |
| Liftactiv | 2010-02-06 11:14 | |
![]() | Det är förmodligen just de lowlives som egentligen inte har stilen och som stal Rapé1's jackor, som ts har problem med.... | |
| Liftactiv | 2010-02-06 11:15 | |
![]() | Och det knappast för att hålla värmen. Att vara just VARMT klädd är lika coolt som att använda reflex för fjortisar (som, som någon tidigare påpekade, inte har med ålder utan beteende att göra). | |
| ANDERStG | 2010-02-06 11:17 | |
![]() | Yamma: utan "...om...så..." så lät det lite som förortssvenska. Kunde ha varit medvetet i just den här tråden. | |
| Yamma | 2010-02-06 11:18 | |
![]() | Hehe, men jag skrev inte "om". Jag tror att du läste meningen fel. ;) Jag tror nämligen inte att en jacka håller bättre om man lägger ut mer pengar på den, jag menar att man köper jackor dyrare än man kanske skulle köpa en T-shirt. =) | |
| kajix | 2010-02-06 11:18 | |
![]() | white-trashbrudar från Östervåla äger | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-02-06 11:19 | |
![]() | Denna tråd luktar verkligen gås. Det är väl ganska pinsamt att "östermalmsmodet" sprider sig utåt i förorterna som något eftersträvansvärt, men det är väl kanske inte så konstigt. Att förortsfamiljen har råd med en dyr jacka till sina barn tycker jag är klart inskränkt att ifrågasätta, det är en relativt säker investering jämfört med alla svenssons som lever på marginalen och lik förbannat tycker att man måste ha senaste volvo-modellen. Sen blir man naturligtvis upprörd över att rinkebyungar har CG-jackor för det går ju inte ihop med ens hemmasnickrade idé att de alla lever på bidrag!? ;) Sen behöver jag inte gå in på hur jävla korkat jag tycker det är att köpa en jacka för 6000 kronor: Kvalitén kan omöjligt förklara priset, utan det handlar ju om att man betalar för ett varumärke. Utifrån det perspektivet så tycker jag det är tragiskt att östermalmsmodet blir något slags "måste" för kidsen i förorterna, inklusive svenssonnärförorter som Årsta, Kransen, Solna... you name it, de ser alla ut som de klonats någonstans på stureplan. | |