Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 18 928 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| callerina | 2010-02-08 23:09 | |
![]() | Broken String, det heter Munchhausenkomplex eller syndrom | |
| -Torskmacka | 2010-02-08 23:10 | |
![]() | det finns gott om hittpåsjukdomar. | |
| Tigera | 2010-02-08 23:10 | |
![]() | BrokenString: Jag förstod att du säkert menade så, menade inte att "rätta" dig utan tänkte nog mer högt. Kom också att tänka på den "sjukdomen" du nämner med de som skadar sina barn för uppmärksamheten de får, Münchhausens syndrom heter det. Hjärnan kan ställa till med hemskt konstiga beteenden som är jättesvåra att förstå. Håller med ovanstående, att det är dumt att ett sådant här program som Outsiders skapar ännu mer tvivel, då det kanske finns de som faktiskt är allergiska. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-08 23:10 | |
![]() | Ok tack för hjälpen callerin. Förstår nu när jag ser vad det heter att jag glömt det,,hehe:-) | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-08 23:11 | |
![]() | Jag tog det inte som så Tigera så det är lugna puckar:-) | |
| Bitte - Administratör | 2010-02-08 23:12 | |
![]() | Är det egentligen inte så att outsiders visar bara ytterligheter och konstiga saker, förra veckan var det en tjej som hade fobi mot överviktiga personer, Bitte | |
| LisaLong | 2010-02-08 23:13 | |
![]() | www.vagbrytarenstock.../i ndex.htm | |
| Tigera | 2010-02-08 23:14 | |
![]() | Jo Bitte, Outsiders är ett underhållningsprogram, inte vetenskapligt på något sätt så visst får man ta allt i det programmet med en nypa salt. | |
| Tigera | 2010-02-08 23:18 | |
![]() | Och ja, programmen visar bara ytterligheter. | |
| LisaLong | 2010-02-08 23:19 | |
![]() | Jag tycker dock inte man ska förkasta fobi sjukdomar. En fobi kan man ha för i stort sett allting, men det gäller att komma till grunden och hitta orsaken till varför en annorlunda fobi kommit | |
| Tigera | 2010-02-08 23:24 | |
![]() | LisaLong: Jag håller med dig. Vad det än beror på så upplever säkert de i programmet att de har de har de besvären, eller kanske de fejkar dem, Men det grundar sig ju på något, dock kanske inte nödvändigtvis elallergi. Tjejen med ryckningarna kanske vinner uppmärksamhet, paret som fick symtomen med en kort tids mellanrum kanske vinner en gemenskapskänsla?? | |
| Megaherz | 2010-02-09 13:07 | |
![]() | Orkar inte med Outsiders, men tycker väldigt synd om de som verkligen har elallergi. Jag, med min kakaoallergi, klagar över att allting har choklad (går man på café är det chokladpulver på kaffegrädden tex, va fan?) men el.. Det kommer man inte undan. | |
| Satyra | 2010-02-09 14:09 | |
![]() | Såg programmet först nu i efterhand och vet inte vad jag ska säga om det faktiskt. Tycker mig inte kunna uttala mig om fejkande eller inte - hur ska man kunna göra/veta det? :-O Däremot tycker jag att de "frossbrytningar" som Anita i filmen får ser rätt mycket ut som de man får EFTER en regelrätt panikattack. Vilket jag väl du kan tycka att de här som arbetar inom vården borde kunna känna igen?! ;-) Förutsatt att ni sett någon få en panikattack förstås. | |
| Satyra | 2010-02-09 14:10 | |
![]() | Vilket jag väl DÅ kan tycka ... skulle det stå såklart. | |
| rosamolnet82 | 2010-02-09 14:15 | |
![]() | absolut satyra, men det hon ville få det att framstå som var att det va ett anfall hon fick utav elen.. sen om hon faktiskt fått ett panikattack utav detta uttalar jag mej inte om. det är mycket troligt, med tanke på att hon själv tror att hon skadas utav elen. Och i så fall om de är en panikattack så hjälper absolut inte koltabletter! Förutom om hon absolut tror på de själv oxå... :) | |
| Satyra | 2010-02-09 14:32 | |
![]() | rosamolnet82 - Ja i just elallergisammanhang vet jag ju inte om anfallet har med saken att göra. Vad jag menade var att jag tyckte mig läsa här i tråden att två sjukvårdskunniga (var du en av dem?) inte tyckte sig känna igen formen av anfall. Det var DET jag ville påpeka, att man visst kan få sådana frossbrytskakningar utan att fejka. Och nej, koltabletter hjälper nog inte mot panikattacker i sig, men panikattacker kan ju också frammana bekymmer från magen/magmunnen och mot det hjälper det kanske. Tro kan ju besätta berg. ;-) Som den amatörpsykolog jag är skulle jag nog ställa diagnosen "Panikångestsyndrom med vanföreställningar om dess orsak" på henne. :-O MEN igen - vad vet jag - hon kanske faktiskt HAR elallergi som faktiskt yttrar sig på detta vis hos henne. Who knows - ingen här i alla fall. ;-) | |
| _ax - Ej medlem längre | 2010-02-09 14:44 | |
![]() | Själv sätter jag tveklöst amatördiagnosen// Hypokondriker/mytoman med svåra "anti-arbeta och vill inte göra rätt för sig-symptom" Man kan också kalla det hysteriskt lathetssyndrom. | |
| rosamolnet82 | 2010-02-09 14:59 | |
![]() | satyra- japp, jag pekade ut mej själv som sjukvårdkunnig tidigare i tråden :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-09 15:13 | |
![]() | Hennes grundproblem var att hon hade lite av Carola i sig. Vem skulle inte skaka. | |
| lillakia | 2010-02-09 15:58 | |
![]() | Det klart att det finns enstaka elallergiker, men jag tror att de flesta lurar försäkringskassan rejält....! Och som något skrev innan om en påslagen mobil...: det man inte vet har man inte ont av :D | |